:-) Ik ga me wagen aan LCD incl vragen en fotos

Pagina: 1
Acties:

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Jazeker, er gingen een paar grote SCSI HD RAID units uit de roulatie uit de serverruimte van het bedrijf waar ik werk en onder het motto: "doe mij die maar" heb ik deze lcds meegenomen.

Het is een Sharp LM20X21 uit een CMD technology CDI-4220 SCSI aansturing. Nu zit ik me te bedenken hoe en wat ik het makkelijkste kan doen. Ik heb al veel gelezen, maar wat zijn jullie persoonlijke bevindingen met de dingen waar ik ECHT op moet letten?

Eerst een paar fotootjes:

De SCSI met het LCDtje
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.com/images/cobra.jpg

De mijne:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tvdleur/lcd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tvdleur/lcd3.jpg

En alles de lcd printplaat hangt uiteindelijk aan deze printplaat met 2 connectoren, wat ik graag zou willen weten wat het is. ze heten "LCD port" (duidelijk) en "F/P port".... ze zijn iets groter dan com poort aansluitingen die je weleens op je mboard hebt...
Er zitten aansluitingen aan voor de LEDS, Thermal warning, SCSI led, device led -> (voor SCSI, ingeplugt= LED aan) en uiteraard zou ik dit allemaal wel willen hebben om aan te sturen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tvdleur/lcd6.jpg

Goed, ik heb er 2 en ben best bereid om de 2e als beloning voor personal hulp om het werkend te krijgen weg te geven :) Ik woon in Groningen, dus als er tweakers zijn met ideeen in de buurt...

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
welke controller zit erop ?

Verwijderd

Zie de FAQ please, gewoon ff kijken wat voor controller erop zit en dan ff zoeken op google naar een aansluitschema.

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 19:04 schreef VO-Zephyr het volgende:
welke controller zit erop ?
op de LCD printplaat zitten 3 chips te weten:

- HD44780A00
- 2X OKI M5259 (4499B27)

Ik denk dat deze Hitachi 44780 compatible is.

De SCSI controller is verwaarloosbaar (1996) en is van CMD technologies. Dit is professioneel spul wat zeer hoogst waarschijnlijk (zeg 99,99%) niet in je pctje werkt...

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 19:06 schreef Thorry het volgende:
Zie de FAQ please, gewoon ff kijken wat voor controller erop zit en dan ff zoeken op google naar een aansluitschema.
Het schema voor deze LCD heb ik al via google gevonden, maar als je goed gelezen hebt dan zit er een 2e printplaat aan waar niets over in de faq gezegd word. Zoals je ook hebt kunnen lezen zou ik deze functionaliteit ook willen gebruiken (logisch).
Ik vraag hier of iemand dat weet en wil helpen de hele unit functioneel te maken in ruil voor een identieke LCD unit. Snapperstum?

Verwijderd

Nou die 2e printplaat is waarschijnlijk heel specifiek gemaakt voor die scsi ding. Wat je dus moet doen is die LCD eraf halen, aansluiten en kijken wat ie doet. Want ik heb hier ook nog een stel van die dingen liggen (allemaal met diezelfde controller) maar ik krijg ze niet goed. Ze worden allemaal kei heet en bij smartie gaat alleen het init lijntje knipperen, er komt dus nix op het beeld. Oftewel ff aanzetten en meten hoeveel volt de controller nodig heeft want dat is dus niet altijd 5 volt.

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 19:43 schreef Thorry het volgende:
Nou die 2e printplaat is waarschijnlijk heel specifiek gemaakt voor die scsi ding. Wat je dus moet doen is die LCD eraf halen, aansluiten en kijken wat ie doet. Want ik heb hier ook nog een stel van die dingen liggen (allemaal met diezelfde controller) maar ik krijg ze niet goed. Ze worden allemaal kei heet en bij smartie gaat alleen het init lijntje knipperen, er komt dus nix op het beeld. Oftewel ff aanzetten en meten hoeveel volt de controller nodig heeft want dat is dus niet altijd 5 volt.
Yep, was ik ook idd al bang voor dat het niet ging werken (was wel leuk geweest met mn SCSI prut :) ). Jij hebt dus een stuk of wat Sharp LM20x21 lcdtjes begrijp ik?
Prima, ik wacht nog ff af of hier zich nog iemand meld die dit CMD technologies ding herkend en suggesties heeft, anders wordt het alleen het LCDtje.
Pagina: 1