Toon posts:

Probleem met offline werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 1400, 512mb intern, 64mb GeForce videokaart en Win98 se. Prima systeem loopt als een trein zolang ik op internet zit, kan uren doorgaan zonder problemen.

Maar zo gauw als ik offline iets ga doen met geluid, foto's of een game dan krijg ik binnen een halfuur vastloper. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe het op te lossen? Hier wordt ik helemaal gek van. |:(

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Heb je als eens een andere windows versie geprobeerd? (Me, XP)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen met Win98 se gewerkt maar dat moet het toch ook doen? Ik heb jaren zonder problemen met Win98 gewerkt.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Heb je dan pas nog iets veranderd aan je pc?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je Internet via de modem? Post hier eens je volledige systeemspecs, incluis die van de modem en de eventuele netwerkkaart :)

Verwijderd

Dit soort probleem heb ik ook al eens gehad, alleen sloeg die bij mij altijd na een uurtje vast!

daarom heb ik toen winxp geinstaleerd en het werkt nu helemaal toppie *D

Verwijderd

Topicstarter
Internet is het probleem niet dat loopt als een trein. Hmmmmm misschien niet de beste vergelijking >:)

Problemen beginnen pas als ik niet op internet bezig ben. Als dat op te lossen is door een ander besturingssysteem te installeren moet ik dat maar eens proberen maar vind het raar dat Win98 se opeens problemen geeft. :r

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat deze vastlopers het gevolg zijn van overhitting van de processor? Er moet toch een verklaring voor zijn. :?

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 18:26 schreef Jimmy25 het volgende:
Is het mogelijk dat deze vastlopers het gevolg zijn van overhitting van de processor? Er moet toch een verklaring voor zijn. :?
vastlopers kunnen veroorzaakt worden door een te warme cpu. maar dat heeft nix met je inet-verbinding te maken of die wel o niet open staat. check je cpu-temps ff (bios / mbm5)

enne: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

/edit
Op vrijdag 12 juli 2002 20:22 schreef Jimmy25 het volgende:
Internet is het probleem niet dat loopt als een trein. Hmmmmm misschien niet de beste vergelijking >:)
rofl

Verwijderd

Topicstarter
CPU temp 64 graden
System temp 40 graden
CPU fan speed rond de 4950 rpm
System fan speed, geen system fan aanwezig. staat op 0

Waarchuwing volgt bij CPU temp van 70 graden, zit ie akelig dichtbij. Iemand een suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan vertellen of ik extra koeling nodig heb voor deze CPU??? :? |:(

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Op zondag 14 juli 2002 23:24 schreef Jimmy25 het volgende:
Niemand die me kan vertellen of ik extra koeling nodig heb voor deze CPU??? :? |:(
Neuh, AMD's worden altijd heet.

tvw

Verwijderd

Als't echt alleen wanneer je niet internet gebeurt, denk hangt er misschien spyware aan je iexplorer vast.

Die willen welis buggy zijn, misschien kan'ie nie overweg met de zoveelste timeout?

AdAware al gerund?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Zou dit misschien helemaal niks met z'n Internet of Internet Explorer te maken hebben ?

Jaaaaa... Denk van wel ja...

Zodra hij dus iets anders gaat doen dan internetten dan loopt de pc binnen een half uur vast.

Hij geeft zelf al aan wanneer 'ie bijvoorbeeld vastloopt: geluid, foto's, een game...

Ok, Internet Explorer processor load: nihil
geluid, foto's, een game processor load: aanzienlijk meer

Mogelijke conclusie 1: Zwakke voeding
Mogelijke conclusie 2: Oververhitting
Mogelijke conclusie 3: Zwak hardware component

Ga dus eens na wat de temperaturen van je systeem zijn, of check je hardware (ook voeding, stabiele voltages enzo.) eens.

Edit: Processor dus 64 graden warm. Probeer eens wat koelpasta op je processor te doen, of overweeg een andere cooler of extra kastkoeling.

Verwijderd

zet die kast eens open met een tafelventilator of whatever ernaast en laat die er lekker inblazen, kijk dan of hij wel of niet vastloopt...
Pagina: 1