surround Prologic met dvd speler?

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb een aantal jaren terug al een dolby prologic surround gekocht. (2 grote goede speakers, 1 center speaker, 2 kleine boxjes achter) Ik wil nu eens dvd spelertje gaan zoeken. Nu is het mooie van dvd het geluid. echter die receiver heeft dus geen 5.1 ingang, alleen stereo in, zo werkt prologic nou eenmaal.

DVD spelers noemen alleen uitgangen voor dolby digital, maar als ik een goede dvd in de dvd speler stop, heb ik dan ook prologic surround? of kan ik beter doorsparen voor een 5.1 receiver? die dvd spelers noemen namelijk aleen maar dat nieuwste dts of dd spul, nooit of ze hiervan een prologic signaal kunnen maken.

Een extra set boxen aansluiten doe ik niet, dan wordt het zo'n oerwoud. die 5 boxen die ik nu heb moeten het maar doen.

[edit] damn, zie ik net een soort gelijk topic nadat ik dit verstuurd heb...http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/545964/1?limit=50 dvd+receiver [edit

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

DarkSide

theres no place like ::1

DD is backwards compatible.
Dat wil zeggen dat je gewoon Prologic hebt als je het niet decodeerd in een DD decoder maar gewoon in een prologic decoder.
DTS is niet backwards compatible. Dat is dus DTS only.
Maar DD/DTS klinkt toch echt wel een stuk beter dan ProLogic. Dus als je het geld hebt, is het het zeker waard om een andere versterker aan te schaffen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 18:12 schreef DarkSide het volgende:
DD is backwards compatible.
DTS is niet backwards compatible. Dat is dus DTS only.
Dus ik moet dd schijfjes zoeken? dit hangt toch van de schijfjes af, dts spelers lijken meestal ook dd te hebben (uit een kleine steekproef).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

jah, alle spelers kunnen DD en bijna alle (99,8% oid) DTS.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp