• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn Olympus C3020Z opgehaald vanaf het postkantoor.
Nu ben ik alleen bang dat ik 1 dooie pixel heb, ik heb wat foto's gemaakt met de dop voor de lens met het volgede resultaat:

100 iso 1/800 sec
100 iso 1 sec
100 iso 2 sec
100 iso 4 sec

De roze dot in het midden is altijd aanwezig, ook op bijna elke normale foto die ik maak. soms minder goed te zien maar altijd te zien.
Denk dat ik morgen maar eens de trein / bus naar de winkel pak.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet wel dat bij tft-monitoren 1 dode pixel toegestaan is. Je kunt je monitor daarvoor niet in ruilen.

Het lijkt me dat dit voor camera's anders is omdat hier een dode pixel zeer storend is.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een dooie pixel si zwart, dit is een hot of een stuck pixel...

Het is inderdaad wel erg irritant, als je een beetje zeurt nemen we hem wel terug en gevenje een nieuwe, dan verkopen ze jouw camera gewoon aan iemand die het toch niet doorheeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

is geen dode maar een hot pixel

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb me laten vertellen dan er 4 hot-pixels zijn toegestaan.

Whatever.

• Xanthorax
  • Niet online
pixel is stuck hier een buiten foto met s 1/400

http://xanthorax.student.utwente.nl/images/hotpixel.jpg

Verwijderd

dat is echt zwaar k*t vooral als je hem niet meer mag ruilen :(

Verwijderd

het lijkt me ook meer dan 1 pixel eigenlijk. zeker 3. Is onacceptable m.i.

(edit) uitvergroot. het zijn er volgens mij 4!

Verwijderd

Het lijkt op een groepje pixels wat niet goed is. Dit zou niet voor mogen komen. Ik zou 'm direct ruilen, nix an te doen...

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Het is denk ik 1 pixel, maar waarschijnlijk zit er een soort interpollatie algarithme overheen waardoor er meerdere pixels aangetast worden (bij canons wel bekend)

Ik vind deze echter wel heel erg storen, mee teruggaan met dat ding hoor, dit is niet toelaatbaar.

• Xanthorax
  • Niet online
Hopen dat ze voorraad hebben en hem zo kan omruilen. Ik heb de cam zaterdag wel nodig (cam is 1 dag oud).

Verder ben ik zeer tevreden met de cam.

Diepvries shot
Afbeeldingslocatie: http://xanthorax.student.utwente.nl/images/THP7110274.JPG

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt (ook bij TFT schermen) altijd een niet goed geld terug garantie, binnen 8-14 dagen.

Zo kun je het slim spelen om ook met 1 dode pixel terug te gaan.

Of je krijgt dan geld, of je krijgt dan een bon terwaarde van het aankoop bedrag. Waarmee je terplekke een nieuwe koopt.

En als ze dit weigeren kun je dreigen met de geschillencommissie en dan gaan ze denk ik meteen overstag. Of de consumentenbond ofzo

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op donderdag 11 juli 2002 18:37 schreef wfvn het volgende:
is geen dode maar een hot pixel
NEE!
Een hotpixel is een fenomeen dat iedere CCD-pixel in feite kan vertonen bij langdurige belichting. Dat heeft te maken met lekstromen etc, daar kan je op internet genoeg over vinden. Wanneer een pixel dat altijd doet (en het kan technisch in feite ook dezelfde achtergrond hebben) is er sprake van een defect. Bovendien zegt hij dat het bij normale foto's ook gebeurt. En bij korte belichtingstijden hoor je geen hotpixels te hebben.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 juli 2002 18:05 schreef Xanthorax het volgende:

[..]

Het hele hot-pixel verhaal
Terugbrengen die cam.
Maar goed, mijn vraag. Zou je een paar 'extreme' foto's kunnen posten? (dus Macro, korte sluitertijden, lange sluitertijden, etc). Heb de cam zelf ook in bestelling, dus ben best wel benieuws. Mailen kan ook wel, als offtopic gepost niet gewaardeerd wordt ;)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 juli 2002 23:29 schreef intoxicated het volgende:

[..]

NEE!
Een hotpixel is een fenomeen dat iedere CCD-pixel in feite kan vertonen bij langdurige belichting.
owkeeeeee... stuck pixel dan..

Geen dode pixel in ieder geval; die lichten NIET op

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

als hij moeilijk doet dan zeg je dat je niet tevreden bent over de digicam en vraag jeje geld trug. en dan koop je de digicam gewoon ergens anders weer..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Xanthorax
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 00:49 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

Terugbrengen die cam.
Maar goed, mijn vraag. Zou je een paar 'extreme' foto's kunnen posten? (dus Macro, korte sluitertijden, lange sluitertijden, etc). Heb de cam zelf ook in bestelling, dus ben best wel benieuws. Mailen kan ook wel, als offtopic gepost niet gewaardeerd wordt ;)
Heb hier wat wille keurige shots staan. Bij de eerste staan ook een paar met lange sluiter tijden in het donker, foto's beamer setup (need statief :P)

http://xanthorax.student.utwente.nl/images/c3020z/
http://xanthorax.student.utwente.nl/images/c3020z2/
Pagina: 1