wat ik zou doen is een box maken en dan alle faces omkeren... dan heb je een kamer 
als je een grot wilt maken zou ik een soort van sphere doen met weinig zijden en die normals inverten.. hier en daar beetje met vertices spelen
als je een grot wilt maken zou ik een soort van sphere doen met weinig zijden en die normals inverten.. hier en daar beetje met vertices spelen
Verwijderd
ik zou een box nemen, deze klonen en iets verkleinen en dan boolean functie erop, dan heb je een kamer.
Normals inverten is onhandig, want wat als je nu een raam wilt hebben, of een grotuitgang? Je kunt beter gewoon zes boxes neerzetten om de kamer heen en die als buitenwander gebriuken, dat werkt handig.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hmm.. klinkt goed.. maar hoe doe je het dat met aansluitpunten? gaat dat niet 'lekken' bij 't renderen?Op donderdag 11 juli 2002 22:32 schreef Oogst het volgende:
Normals inverten is onhandig, want wat als je nu een raam wilt hebben, of een grotuitgang? Je kunt beter gewoon zes boxes neerzetten om de kamer heen en die als buitenwander gebriuken, dat werkt handig.
'k zou natuurlijk na constructie de zooi kunnen 'merge'en met de rest.. maar dan ben ik weer een stukkie flexibiliteit kwijt..
'k wil eigenlijk grote indoor kantoor scenes kunnen bouwen.. met geblurde backdrops voor de ramen e.d... volgens mij moet dat met die box setup lukken..
Ik heb er ook altijd wat last mee (vandaar dat ik het nooit doe) waar ik altijd het meeste gekloot mee heb is dat de camera ongeveer 100 keer zo groot is als mijn kamer en dat dat erg lastig manouvreren is. bij het renderen valt dit trouwens wel mee.
Ik zal voor het model gewoon een plaat pakken en die naar binnen vouwen, ik hou niet zo van enkele polygonen en al helemaal niet van flippen, dat vertrouw ik voor geen cent.
Ik zal voor het model gewoon een plaat pakken en die naar binnen vouwen, ik hou niet zo van enkele polygonen en al helemaal niet van flippen, dat vertrouw ik voor geen cent.
Als je de camera kleiner wilt dan moet je het grid groter zetten nitwit
|{ brrr }] |
Aangezien je niet van buiten wilt kijken, maar alleen van binnen uit, is het niet erg als de boxes een stukje uitsteken. Ze hoeven dus niet perfect aan te sluiten en mogen best te groot zijn, dat zie je van binnen uit toch niet.Op vrijdag 12 juli 2002 14:39 schreef cappie het volgende:
[..]
Hmm.. klinkt goed.. maar hoe doe je het dat met aansluitpunten? gaat dat niet 'lekken' bij 't renderen?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
jaaa.. maar hoe heb jij dat bijvoorbeeld gedaan met die reconstructie van het Forum Trajani? daarbij zit je toch te werken met binnen- EN buitenmuren??Op vrijdag 12 juli 2002 20:30 schreef Oogst het volgende:
[..]
Aangezien je niet van buiten wilt kijken, maar alleen van binnen uit, is het niet erg als de boxes een stukje uitsteken. Ze hoeven dus niet perfect aan te sluiten en mogen best te groot zijn, dat zie je van binnen uit toch niet.
Verwijderd
ik snap het probleem niet helemaal....
een kwestie van ze netjes recht tegen elkaar zetten en klaar
ben je. als het niet met getalletjes lukt, hebben ze daar toch zo'n mooie 'snap to grid' voor uitgevonden.
en dit gaat echt niet 'lekken' hoor:
een kwestie van ze netjes recht tegen elkaar zetten en klaar
ben je. als het niet met getalletjes lukt, hebben ze daar toch zo'n mooie 'snap to grid' voor uitgevonden.
en dit gaat echt niet 'lekken' hoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| (bovenaanzicht)
+--------------------------+
| |
+---+--------------------------+
| |
| |
| |
+---+ |
Je zou het kunnen doen met de snap to grid-functie, dat heb ik echter niet gedaan.Op zondag 14 juli 2002 20:31 schreef cappie het volgende:
[..]
jaaa.. maar hoe heb jij dat bijvoorbeeld gedaan met die reconstructie van het Forum Trajani? daarbij zit je toch te werken met binnen- EN buitenmuren??
Ik heb gewoon ver ingezoomed om het goed neer te zetten, of de align functie gebruikt. Verder zijn alle muren in mijn Forum Trajani dik, zoals dat in het echt zou zijn. Bij loodrecht op elkaar staande muren kan de ene muur dan een beetje doorlopen in de andere muur, dus erg precies hoeft het nog steeds niet.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ok.. 'k zal es effe gaan experimenteren en wat hier online zetten..Op zondag 14 juli 2002 21:21 schreef Oogst het volgende:
[..]
Je zou het kunnen doen met de snap to grid-functie, dat heb ik echter niet gedaan.
Ik heb gewoon ver ingezoomed om het goed neer te zetten, of de align functie gebruikt. Verder zijn alle muren in mijn Forum Trajani dik, zoals dat in het echt zou zijn. Bij loodrecht op elkaar staande muren kan de ene muur dan een beetje doorlopen in de andere muur, dus erg precies hoeft het nog steeds niet.
jij had dat Forum Trajani project met MAX gedaan.. ofniet? waarom max? vanwege 'standaarden' ?
en hoe heb je die versieringen bovenop die tempels gedaan? dat ziet er echt strak uit.. super
Beginnen bij het begin. Oogst is ook wakker geworden met een visie om het forum trajani te moddelen en heeft dat gerealiseerd door stap voor stap te 3D leren en heet nu daarom keizer DrieDeeanus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()