Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

cool koelidee :)

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 11:08
Ik heb wat problemen met de temperaturen in mn AT kast, en na heel veel denken en kijken bij online shops had ik wel wat ideetjes opgedaan, maar toen viel ineens mn oog op mn 'voetenbankje' :

een elektrische koelbox!! ik heb hier dus een koelbox staan die kan koelen en verwarmen, en die je gewoon op het lichtnet aansluit. het koelelement zit in de deksel die je er gewoon af kan klikken, dus die moet in een kast zijn te plaatsen. nadeeltje is wel dat ie nogal wat geluid maakt, en dat er nu een plastic fan inzit, maar dat kan altijd nog aangepast worden.
groot voordeel is dat je superkoele lucht hebt, binnen een heel korte tijd.

Doe er je voordeel mee!

Raimond

iracing profile

Verwijderd

een Peltier-element doet toch hetzelfde

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

krijg je niet met zo'n koelbox ding een beetje veel last van condensatie?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Eeehmmm, wat is de capaciteit van de koelbox? Meestal zit er een peltier element in van een watt of 50. Je computerkast geeft een watt of 150 af.

Er gaat dus 150 watt de koelbox in, en er wordt 50 watt afgevoerd.

Trek zelf je conclusie........

Verwijderd

Hee Herman,

Die 50W die wordt afgevoerd is dan toch nog altijd meer dan de hoeveelheid die wordt afgevoerd zonder koeling in een de koelbox?

Dus wordt de temp. sowieso lager dan voorheen.

Ik neem aan in ieder geval dat de koelbox EN koelt en daarna warme lucht afvoert.

Dat is mijn conclusie

Rob

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

nope
hij zal warmer en warmer worden

= TheGrimReaper op tweakers

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 20:38

Ids

Als je het hele geval in je kast hebt staan zal het geen hol uitmaken. Er zit nl gewoon een peltier element in die koelbox, de ene kant wordt warm en de andere kant wordt koud. Dus de warme lucht die afgekoeld wordt komt er aan de andere kant van het peltier element warm uit. Dus zal je het warme gedeelte van dat element moeten koelen, met waterkoeling oid.

Verwijderd

Je kan die koude lucht wel leuk naar de cpu fan leiden, via een buis ofzo.
Condensatie verdampt meteen weer door de luchtstroom, aleen is het wel handig even een koelrib op de warme kant te plakken
Pagina: 1