Ehm, m'n monitor is stervende(Fujitsu E175 17", 1024x768@100hz, Triniton beeldbuis)!
Sinds gister' geeft ie zwart beeld bij 100hz, maar
bij toeval kwam ik er achter dat ie op 75hz nog wel wat doet
en op 85hz gaar beeld geeft aan de rechterkant.
Het begon er al mee dat het beeld in het midden opgerekt leek en aan de buitenzijdes inelkaar gedrukt, alsof er teveel spanning op de afbuigspoelen staat.
Nu heb ik dat alleen nog rechts, maar in ergere mate
en bij 100hz, brandt het lichtje voorop wel groen, maar geeft ie een sissend geluid.
Nu ben ik wel handig met een soldeerbout (MTS-Electronica eindrichting Telematica) en heb ik op een blauwe maandag wel es TV's gerepareerd (Stage), maar ik ben al een tijdje uit dat vak (tegenwoordig ICT-er).
Ik zit even krap bij kas en monitor reparaties kosten > 100 euro tegenwoordig. Maar zonde om de monitor af te schrijven..
Wie weet raadt en helpt mij even op weg waar ik moet zoeken?
Bij voorbaat stank (de monitor ruikt naar een opgeblazen halfgeleider),
Sinds gister' geeft ie zwart beeld bij 100hz, maar
bij toeval kwam ik er achter dat ie op 75hz nog wel wat doet
en op 85hz gaar beeld geeft aan de rechterkant.
Het begon er al mee dat het beeld in het midden opgerekt leek en aan de buitenzijdes inelkaar gedrukt, alsof er teveel spanning op de afbuigspoelen staat.
Nu heb ik dat alleen nog rechts, maar in ergere mate
en bij 100hz, brandt het lichtje voorop wel groen, maar geeft ie een sissend geluid.
Nu ben ik wel handig met een soldeerbout (MTS-Electronica eindrichting Telematica) en heb ik op een blauwe maandag wel es TV's gerepareerd (Stage), maar ik ben al een tijdje uit dat vak (tegenwoordig ICT-er).
Ik zit even krap bij kas en monitor reparaties kosten > 100 euro tegenwoordig. Maar zonde om de monitor af te schrijven..
Wie weet raadt en helpt mij even op weg waar ik moet zoeken?
Bij voorbaat stank (de monitor ruikt naar een opgeblazen halfgeleider),
AI, if a program makes so many mistakes that it's almost human