Ik probeer lilo zover te krijgen dat deze al vanaf het booten van de Kernel, naar /dev/ttyS0 gaat blaten. Nu vond ik hierover een HOWTO @ linuxdoc.org, maar het wil dus niet echt lukken. Is er hier messchien iemand die dit al wel eens voor elkaar heeft gekregen, en die dat dan uit zou kunnen leggen?
Wat lukt er precies niet? Krijg je geen lilo prompt, of krijg je geen kernel boot messages te zien??
Je moet op 3 punten zaken wijzigen:
1) Lilo moet aan de seriele poort gekoppelt worden, met een regel als 'serial=0,9600n8' in de /etc/lilo.conf (0=com1, 1=com2 etc)
2) De kernel moet seriele consoles ondersteunen (optie bij de compilatie van je kernel) én dit moet aangezet worden (bootparameters meegeven: 'console=tty0 console=ttyS0,9600n8r'
3) Er moet een shell aan de compoort gehangen worden, dit moet in /etc/inittab gedaan worden.
1) Lilo moet aan de seriele poort gekoppelt worden, met een regel als 'serial=0,9600n8' in de /etc/lilo.conf (0=com1, 1=com2 etc)
2) De kernel moet seriele consoles ondersteunen (optie bij de compilatie van je kernel) én dit moet aangezet worden (bootparameters meegeven: 'console=tty0 console=ttyS0,9600n8r'
3) Er moet een shell aan de compoort gehangen worden, dit moet in /etc/inittab gedaan worden.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
De regel "serial=0,2400n8" heb ik erin staan. Als ik dan "lilo" in de console type, zegt ie "Syntax error". Op die bak draait Debian 2.2_rev6 met een 2.2 kernel. In die kernel zit dat zeker niet standard mee gebakken, ofwel?Op donderdag 11 juli 2002 17:30 schreef Operations het volgende:
Wat lukt er precies niet? Krijg je geen lilo prompt, of krijg je geen kernel boot messages te zien??
http://www.tldp.org/HOWTO/Remote-Serial-Console-HOWTO/index.html
Maar die had je al!
Je moet wel er voor zorgen dat de kernel het ondersteund!
zie ook:
[topic=427496/1/25]
Maar die had je al!
Je moet wel er voor zorgen dat de kernel het ondersteund!
zie ook:
[topic=427496/1/25]
Pagina: 1