Ok ik zit dus met hetvolgende probleem:
Ben bezig met een admin interface die txtfiletjes update, die vervolgens in een flashmovie ingelzen worden. Dat werkt allemaal prima, alleen flash heeft moeite met regeleindes. Nu wil ik de tekst die iemand in een textarea intypt inclusief regeleinden omzetten naar een text zonder regeleinden maar met <p> tags (die ondersteund flash wel);
Ik heb de variable txt en die ziet er zo uit:
Nou doe ik
Wat ik dan krijg is:
Ik blijf dus die regeleinden houden. Het zou
moeten worden. Dit
zou ook nog mogen Iemand een idee, hoe ik dit moet doen?
Ben bezig met een admin interface die txtfiletjes update, die vervolgens in een flashmovie ingelzen worden. Dat werkt allemaal prima, alleen flash heeft moeite met regeleindes. Nu wil ik de tekst die iemand in een textarea intypt inclusief regeleinden omzetten naar een text zonder regeleinden maar met <p> tags (die ondersteund flash wel);
Ik heb de variable txt en die ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
| Titel van tekst En hier staat een verhaal met een paar regeleinden. Dit was er een. |
Nou doe ik
PHP:
1
| <?$txt = "<p>".$txt."</p>";$txt = eregi_replace("\n","</p><p>",$txt);of :$txt = eregi_replace("([^\n]*)(\n)","<p>\\1</p>",$txt);?> |
Wat ik dan krijg is:
code:
1
2
3
4
| <p>Titel van de tekst </p><p> </p><p>En hier staat een verhaal met een paar regeleinden. </p><p>Dit was er een.</p> |
Ik blijf dus die regeleinden houden. Het zou
code:
1
| <p>Titel van de tekst</p><p></p><p>En hier staat een verhaal met een paar regeleinden.</p><p>Dit was er een.</p> |
moeten worden. Dit
code:
1
2
3
4
| <p>Titel van de tekst</p> <p></p> <p>En hier staat een verhaal met een paar regeleinden.</p> <p>Dit was er een.</p> |
zou ook nog mogen Iemand een idee, hoe ik dit moet doen?
Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)