[Oude videocamera] Wat kan je hier nog mee

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34810

Topicstarter
Ik zit net even bij mn ouders op zolder te snuffelen kom ik daar opeens een hele oude video camera tegen... Ik weet niet of ie het nog doet (zal ik vanavond vragen), maar ik vraag me af of je er tegenwoordig nog mee zou kunnen filmen, dwz kan je er nog tapes voor krijgen (er zit er nog wel een in, maar die zal wel niet meer goed zijn)? En hoe krijg je die weer op je video recorder/tv (k ben een beetje een video n00b)??

Het gaat om een Ricoh Super8 800z, hij lijkt een beetje op deze, maar hij is het niet (hij is iets luxer/nieuwer).
Afbeeldingslocatie: http://www.butkus.org/chinon/ricoh_pr-1/body22.jpg

Ik schat dat ie zo'n >20 jaar oud is. Er is heel erg weinig te vinden over op internet, ik hoop dus dat hier ergens een kenner zit die me wat info kan geven...
Oh ja, en zijn ze misschien inmiddels antiek/collectors item en veel geld waard? >:) (je weet maar nooit *D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Op eBay verkoopt iemand em voor 2 Euro :D

Je kan met dat bandje dat er in zit proberen of ie werkt natuurlijk, maar moet je zoiets niet projecteren oid :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 16:38 schreef dreeke het volgende:
Op eBay verkoopt iemand em voor 2 Euro :D

Je kan met dat bandje dat er in zit proberen of ie werkt natuurlijk, maar moet je zoiets niet projecteren oid :?
2 euro...hmmm daar gaat mn droom om rijk te worden... :'(

Eerste probleempje waren dat de batterijen er nog in zaten en onwijs hadden gelekt..Toen ik die er dus uit haalde kwammen ook wat metale delen van de batterij houder mee... :( Maar goed, na wat 'creatief met aluminium folie' en een paar nieuwe batterijen bleek zowaar het batterij indicator dingetje weer enig leven te vertonen...Wow!!
Nog een beetje aan wat knoppen zitten draaien en ja hoor, zowaar zo'n lekker ouderwets getik dat het bandje draait...'k voel me net alsof ik meespeel in de blair witch project :) Mn vader heeft me inmiddels ook al weten te vertellen dat we ergens ook nog ergens een soort van ge-upgrade diaprojector moeten hebben liggen die die 8mm bandjes kan projecteren, is erg leuk natuurlijk maar ik hoop toch eigenlijk dat ik ze op een of andere manier op de video/tv kan afspelen, want dan kan ik ze met mn tv capture kaart meteen digitaliseren....zou erg gaaf zijn! (je zou je ook kunnen afvragen wat ik nou moeilijk aan het doen ben aangezien ik ook een webcam heb :? :))

Verder moet ik dus nog uit zien te vinden of je nog ergens aan 8mm tapes kan komen, want de tape die er nog in zit zal wel gaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:55

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb onlangs een Agfa Microflex 200 voor 1 euro op een rommelmarkt op de kop getikt. He ging me eigenlijk om het UV-filter wat er op zat, 35,5 mm = hetzelfde als m'n digicam.

Het ding werkt ook nog helemaal maar alleen heb ik geen 8 mm tapes. Ook geen flauw idee waar ik die moet vinden. De vader van een maat van me had nog wel en projector op zolder liggen. De manier om het te digitaliseren is door het geprojecteerde beeld weer op te nemen met een digitale videocamera/webcam.

Mijn camera:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/microflex200_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/microflex200_1.jpg

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ahhh, na een tijd zoeken een hele goeie pagina gevonden voor het 8mm film werk:http://www.supersens.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:55

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op donderdag 11 juli 2002 17:33 schreef hondass50 het volgende:
Ahhh, na een tijd zoeken een hele goeie pagina gevonden voor het 8mm film werk:http://www.supersens.nl
WTF! 23 euro voor een bandje?

Hoe lang kan je daar dan mee filmen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54864

3 minuten of zow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 14:16

ThaHandy

Discovery Channel

idd
me pa en ma hebben er een doos vol van van die 3 min tapes
van vroeger enzow :P
met een projector+scherm
camera hadden ze d8 ik ook nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 10:31
En nog iets leuks: die bandjes (eigenlijk is het film, net als bij een fototoestel) moeten ontwikkeld worden voordat je er iets mee kunt. Het is dus niet zo iets als de huidige videocamera's die met een magneetbandje werken.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

In zo'n camera passen zeker alleen van die hele kleine bandjes :? Best waardeloos dan :D

Want der moet dan ook een opwindspoel in de camera zitten lijkt me

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1