CRT monitor op DVI port, wil nie

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Kep een Iiyama VM pro 450 en een oud compaq 15"je. Bij het booten pakt mn pc gewoon de DVI als eerste monitor (grappig, kennelijk is bios van mn point of view kaartje zo ingesteld?). Windows 2000 ziet de monitor op de DVI aansluiting echter niet en switcht vrolijk naar de CRT aanluiting, in windows is nergens een 2e monitor te vinden.
Drivers maakten tot nu toe geen verschil.
Ultramon ziet er ook geen brood in (ziet gewoon maar 1 monitor, gaat af op wat win doet zo te zien :))
Monitors switchen, geen soelaas.
Zijn wel wat aanverwante topics geweest, maar stfu ;), alleen in [topic=509249/1/25] had iemand ook dit probleem, maar werd niet opgelost.

ps: Die Iiyama heeft trouwens 5 van die ingangen, die zijn tog voor DVI ook of is dit weer een ander systeem? (heb alleen nog geen zin om een dvi kabel te kopen want ik vind mn refreshrate op die primary monitor belangrijker :))

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 16:09 schreef RubZie het volgende:
ps: Die Iiyama heeft trouwens 5 van die ingangen, die zijn tog voor DVI ook of is dit weer een ander systeem? (heb alleen nog geen zin om een dvi kabel te kopen want ik vind mn refreshrate op die primary monitor belangrijker :))
Da's BNC... ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wat voor kaart heb je? En kan je kaart wel DVI en CRT tegelijk aan? Sommige kaarten hebben maar 1 ramdac en kunnen dus maar 1 tegelijk aansturen..

• RubZie
Hmm bnc, effe uitzoeken wat da is.
Ik heb een point of view ti4200 met 128mb ram, die heeft wel 2 ramdacs volgens hun site.

==> Was iets te voorbarig met conclusie dat dvi niet werkt, die werkte tog wel, maar dan werkt crt weer niet :)
Dus kan nu booten EN windowsen vanaf DVI maar dan is de CRT monitor niet te zien.

Edit: Enige wat ik van BNC vind is dat dat de naam is van de plug waarmee je coax kabel plugt, en daar lijken die 5 dingen inderdaad erg veel op, mar wtf heb ik daaraan? :D
(of is het gewoon een alternatieve manier om een crt/d-sub te verbinden aan je vidkaart?)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Op donderdag 11 juli 2002 16:23 schreef RubZie het volgende:
(of is het gewoon een alternatieve manier om een crt/d-sub te verbinden aan je vidkaart?)
Ja, maar dan met veel scherper beeld met name op hogere resoluties.(ALs het een degelijke BNC kabel is tenminste)

• RubZie
Dan ga ik beter effe kijken naar zo'n kabel want t beeld mag altijd scherper :o (draai 1600*1200*100)
Any ideeen on the 2e monitor problem btw?

• RubZie
hm nou zover ben ik nu wel (niet echt nuttig maja):
Afbeeldingslocatie: http://www.criticize.it/zooi/babyzeehondjes.gif
Dus nu heb ik een desktop van 1600*600, word je ook niet echt vrolijk van...
(fullscreen betekent dus nu op 2 schermen tegelijk, als ik horizontal span aanheb).
Ik moet haast wel enorm retarded zijn want dit kaartje had tog echt dual ramdakkies, maar het lukt me ngo steeds niet er 2 onafhankelijke monitoren van te maken als ware het 2 vidkaarten...
help? :)

• RubZie
Ehmz er moeten tog nog 83746387 mensen zijn die deze truuk ook uit hebben gehaald, er zijn superveel dvi+crt kaartjes nu te koop :)
Welke optie mis ik dan om die monitoren op verschillende resoluties te zetten, wat andere ongetwijfeld prima werkende videokarten wel kunnen? (nee er staat dus maar 1 screen in mn display prps
Of nog iemand die het hier met deze specifieke kaart wel fatzoenlijk aan de praat heeft? Volgens Salland hadden ze er meer dan 100 verkocht, dus moet totaal toch vrij veel zijn :)

• RubZie
YAY, OPGELOST
Na nog veel meer geklooi maar Point of View gemaild, en toen kwam het magische mailtje terug:
This is a known problem :
Dualhead cards and true multi-monitor support on Windows 2000
Due to a limitation in Windows 2000, dualhead cards that use a single chipset to drive both monitors require special workarounds in the driver to be properly recognized by the system. If these workarounds are not implemented, Windows 2000 sees a single large monitor instead of two.

This causes the following problems:

using different resolutions for each monitor is not possible
windows are maximized to the desktop instead of the monitor they are on, and dialog boxes appear centered on the desktop, split across monitors. Software included with the card may be used to work around these problems though
taskbar is extended across both monitors instead of only a single one
So it is not a problem of the card, but mainly a problem of the drivers from Nvidia in combination with Win2K.
A solution on this is the following :

....We Know that we can enable true multimonitor support in windows 2000 by checking "treat multiple outputs on an nView-capable board as separate display devices" option in dispaly-->properties-->advanced -->geforce-->advanced-->desktop utilities. For some strange reason, i think nvidia bug, this option does not appear even if we have two monitor connected to the videoboard. Well i just found how we can force drivers to activate this option. Copy and past this in a txt file, then rename it to *.reg, open it and press ok:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak]
"NvCplExposeWin2kDualView"=dword:00000001

Now if we go in dispaly-->properties-->advanced -->geforce-->advanced-->desktop utilities voila, we can select dualview in windows 2000.
Last thing you need 28.32 Detonators Drivers.

I hope this wil work.

Best regards,
<insert aardige sales medewerkernaam hier>
Point of view
Kep eerst die reg gedaan, dan kun je dus opeens voor het eerst dit vinkje zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.criticize.it/zooi/dual06.gif
en toen zag het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.criticize.it/zooi/dual05.gif
En na de driver downgrade naar 28.32 werkte alles zoals het altijd al had moeten werken :)

Pagina: 1