Iiyama kapot of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 21:23
Ik heb sinds een maand ofzow een nieuwe monitor (gekocht bij de Mycom acties in Utrecht). Het is die Iiyama 19" CRT Visionmaster 1451. Gisteren deed ie het nog perfect. En net wil ik mijn monitor aanzetten (computer staat altijd aan). En hij doet niets. Ik nog een keer geprobeerd weer niets. Alleen het ledje dan naast de powerknop zit, knipperd heel zachtjes. Is ie nu kapot of niet? Want zo jah, dat is lekker fijn ik woon zelf in Tilburg en ding is gekocht in Utrecht, of maakt dat niets uit?
En als ik hem inlever voor reparatie oid krijg ik dan een andere monitor terug? Ik zit nu op een 15" maar dat is niet zo prettig vergeleken met die monitor.
Ik snap niet waarom dattie nu niets meer doet. Zou het door de bliksem komen?
Het enige wat ik kan herinneren is dat de resolutie stond op 1600x1200 op 65 Hertz (klote dus) en dat ik hem gisteren op 1600x1200 op 75 Hertz had gezet. Maar toen deed ie het nog gewoon en heb ik gewoon verder gecomputerd. Bovendien stond deze resolutie ook onder de knop: 'alle modi weergeven'. Dus ik neem aan dat deze resolutie binnen de specificaties vallen. Maar als ze niet binnen de specs vallen krijg ik dan nog wel garantie?

Audentia

Verwijderd

Als het lampje maar heel zachtjes brand is misschien de voeding gaar?, als je nog garantie hebt terug naar Mycom en een nieuwe eisen.

• Exterazzo
Op donderdag 11 juli 2002 15:42 schreef virtual het volgende:
Als het lampje maar heel zachtjes brand is misschien de voeding gaar?, als je nog garantie hebt terug naar Mycom en een nieuwe eisen.
ik neem aan dat ik nog garantie heb, dat ding is net 1 maand oud. Maar moet ik dan naar Mycom voor de garantie of regel ik dat via Iiyama?
Btw die resolutie valt binnen de specificaties als ik hier kijk:
http://www.iiyama.nl/1024x768/php/showmonitor-crt.php?monitorid=22

Audentia

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had bij die MyCom acties in Utrecht o.a een Asus GF 4 mx 440 gekocht. Na een paar dagen ging ie ook stuk. Gelukkig woon ik niet zo ver van MyCom, dus ben er gelijk ff naartoe gegaan. De verkoper zei dat er meer mensen dat probleem hadden, dus ik kreeg gelijk een nieuwe mee :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 15:41 schreef Exterazzo het volgende:
Ik heb sinds een maand ofzow een nieuwe monitor (gekocht bij de Mycom acties in Utrecht). Het is die Iiyama 19" CRT Visionmaster 1451. Gisteren deed ie het nog perfect. En net wil ik mijn monitor aanzetten (computer staat altijd aan). En hij doet niets. Ik nog een keer geprobeerd weer niets. Alleen het ledje dan naast de powerknop zit, knipperd heel zachtjes. Is ie nu kapot of niet? Want zo jah, dat is lekker fijn ik woon zelf in Tilburg en ding is gekocht in Utrecht, of maakt dat niets uit?
En als ik hem inlever voor reparatie oid krijg ik dan een andere monitor terug? Ik zit nu op een 15" maar dat is niet zo prettig vergeleken met die monitor.
Ik snap niet waarom dattie nu niets meer doet. Zou het door de bliksem komen?
Het enige wat ik kan herinneren is dat de resolutie stond op 1600x1200 op 65 Hertz (klote dus) en dat ik hem gisteren op 1600x1200 op 75 Hertz had gezet. Maar toen deed ie het nog gewoon en heb ik gewoon verder gecomputerd. Bovendien stond deze resolutie ook onder de knop: 'alle modi weergeven'. Dus ik neem aan dat deze resolutie binnen de specificaties vallen. Maar als ze niet binnen de specs vallen krijg ik dan nog wel garantie?
Wat je zou kunnen proberen is om de computer in veilige modus op te starten en dan de videokaartdrivers verwijderen, hierna de computer weer opnieuw opstarten zodat windows automatisch je videokaart weer installeerd. Het zou namelijk kunnen dat die 19inch, 75 Hertz niet goed aankan (op 1600*1200). Zowieso zou ik niet hoger gaan dan 1280*1024 -> prima resolutie voor een 19inch! Succes ermee! (Ik heb zelf een Compaq V900 en die draait ook niet altijd even lekker op 1600*1200, helemaal niet op hogere refreshrates!)

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
gelul dat ie niet hoger moet gaan dan 1280×1024. ik heb de vision master pro 454, ook 19", en die haalt 1920×1440. heb je btw wel de iiyama driver geïnstalleerd?

( ik daai zelf ook 1280×1024(@100Hz), omdat ik 1600×1200 niet mooi vind, maar hij kan t makkelijk aan )

je moet idd wel uitkijken of je videokaart t aankan, mijn monitor kan op 1920×1440 87Hz hebben, maar mn videokaart kan bij 1920×1440 - 32bits- maar 70Hz leveren ;)

heb je toevallig nog een andere pc? sluit je m daar op aan, kijken wat ie dan doet. en anders lijkt t mij logisch, laat de winkel het maar uitzoeken, als ie ineens niks meer doet. idd is het k*t dat t ver weg is. mijn dvdrom maakt rare tikgeluiden soms, als er een cd inzit, moeilijk irri, cd drin, cd druit, houdt t misschien weer op, anders weer proberen... dat ding komt uit lelystad (op een pcdiscount gekocht), en ik woon zelf in omgeving den haag, dus geen zin om daar naar toe te gaan :9~

• Exterazzo
Jah maar ik krijg al geen beeld bij het bios e.d. en de powerled gaat niet eens volledig branden als ik de monitor aan zet (zelfs al zit er geen computer aan). De led knipperd zachtjes en de monitor maakt in zijn geheel een tikkent geluid.
Ik heb iig niet via de Iiyama site een storingsformulier ingevuld, en ik hoop dat ik een reactie krijg.

Audentia

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 15:44 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

ik neem aan dat ik nog garantie heb, dat ding is net 1 maand oud. Maar moet ik dan naar Mycom voor de garantie of regel ik dat via Iiyama?
Btw die resolutie valt binnen de specificaties als ik hier kijk:
http://www.iiyama.nl/1024x768/php/showmonitor-crt.php?monitorid=22
Iiyama problemen moet je met Iiyama regelen. Ze komen de monitor bij je thuis ophalen. Zie www.iiyama.nl voor details.

Verwijderd

Ok..dan is ie waarschijnlijk kapot! Je hebt garantie, dus dat moet lukken!

>>Tuurlijk kan die hogere resoluties aan, maar uit de praktijk blijkt dat vrij hoge resoluties (1600*1200 en hoger) niet altijd even lekker draaien.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Bedenk wel dat je bij Iiyama (teleplan) niet je eigen monitor terugkrijgt, maar een 2e hands gerepareerde.

Blijkt soms nare ervaringen op te leveren.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 16:06 schreef Ghost het volgende:
Bedenk wel dat je bij Iiyama (teleplan) niet je eigen monitor terugkrijgt, maar een 2e hands gerepareerde.

Ik heb mijn monitor al 3 keer opgestuurd. Ik heb hem al 3 keer ongerepareerd teruggekregen. Dan kan je beter een 2e hands gerepareerde terugkrijgen die 't wel goed doet...

Exterazzo: je zou naar MyCom kunnen gaan met die monitor, misschien krijg je ze zo gek dat ze je een nieuwe meegeven ;)

• Exterazzo

huh wat bedoel je? Ik neem aan dat als ik mijn monitor aan hun geef voor reparatie dat ik daarna gewoon mijn eigen monitor terug krijgt. En als mijn monitor gewoon kapot is, dat ik dan een nieuwe krijg en geen 2e handse.
En dat in de periode dat mijn monitor bij hun is, dat ik dan een 2e handse krijgt (die werkt) is geen probleem.

Wat is teleplan?

Audentia

Verwijderd

Dit is niet waar. Ik heb mijn monitor 2x laten reparen bij de IIyama service via teleplan en heb mijn eigen monitor teruggekregen.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 16:09 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

huh wat bedoel je? Ik neem aan dat als ik mijn monitor aan hun geef voor reparatie dat ik daarna gewoon mijn eigen monitor terug krijgt. En als mijn monitor gewoon kapot is, dat ik dan een nieuwe krijg en geen 2e handse.
En dat in de periode dat mijn monitor bij hun is, dat ik dan een 2e handse krijgt (die werkt) is geen probleem.

Wat is teleplan?
Nouja, er gaat een hoop fout bij Teleplan. Officieel zal het wel de bedoeling zijn dat je je eigen monitor terugkrijgt, maar lang niet alles gaat goed.

Teleplan is het bedrijf dat de reparaties voor Iiyama uitvoert.

Verwijderd

Teleplan? Dan ben je mooi genaaid....
Mijn buurman heeft zijn LG stuk. Wordt ook geregeld via teleplan. Eerst werd een verkeerde monitor geleverd. Nu, een week later en 4 RMA nummers later staat er nog steeds geen monitor bij hem. Het telefoongebeuren van teleplan wil je niet weten....

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 16:16 schreef klausewitz het volgende:

[..]

Teleplan? Dan ben je mooi genaaid....
Mijn buurman heeft zijn LG stuk. Wordt ook geregeld via teleplan. Eerst werd een verkeerde monitor geleverd. Nu, een week later en 4 RMA nummers later staat er nog steeds geen monitor bij hem. Het telefoongebeuren van teleplan wil je niet weten....
Er gaat inderdaad veel fout bij Teleplan, zijn ook een aantal threads over hier op GoT. Maar er zijn ook goede verhalen, dus er is ook een goede kans dat alles zonder problemen verloopt ;)

Verwijderd

Zit je grafischekaart niet gewoon los o.i.d. ? Geeft volgens mij hetzelfde probleem dat jij noemt.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

nou daar ben je mooi klaar mee mijn monitor werd gerepareert door teleplan en ze deden er in plaats van 2 weken 5 weken over en dan vonden ze het gek dat ik begon te zeuren.

• Exterazzo
Op donderdag 11 juli 2002 16:21 schreef klausewitz het volgende:
Zit je grafischekaart niet gewoon los o.i.d. ? Geeft volgens mij hetzelfde probleem dat jij noemt.
nee want nu zit ik op diezelfde pc met een 15" monitor, without probs.

en ik heb 'het grote teleplan topic' doorgelezen en ik ben allerminst blij. Ik ben best bang voor wat er gaat komen. Ben mar een arme student, heb ik net een nieuwe monitor (want die 15" is al 6 jaar oud, terwijl die nog gewoon goed werkt), krijg ik dit gezeik dat deze monitor na een maand al kapot is en ook nog eens bij een kut bedrijf wordt gerepareerd.

Ik wil gewoon een nieuwe.

Audentia

• Exterazzo
Vragen ze btw om je aankoopbewijs? Dat kan ik namelijk niet vinden, ik heb alleen een pinbon van Mycom. Maar volgens mij heb ik ook niet meer gehad toen. Ik heb wel mijn garantieboekje oid

Audentia

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 17:15 schreef Exterazzo het volgende:
Vragen ze btw om je aankoopbewijs? Dat kan ik namelijk niet vinden, ik heb alleen een pinbon van Mycom. Maar volgens mij heb ik ook niet meer gehad toen. Ik heb wel mijn garantieboekje oid
Met alleen het garantieboekje moet het wel lukken volgens mij.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41

Sport_Life

Solvitur ambulando

Op donderdag 11 juli 2002 17:15 schreef Exterazzo het volgende:
Bij mij was het bonnetje voldoende om gelijk een nieuw kaart te krijgen bij MyCom.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 20:15 schreef eMAeRCe het volgende:

[..]

Bij mij was het bonnetje voldoende om gelijk een nieuw kaart te krijgen bij MyCom.
De garantie van Iiyama wordt anders geregeld...

Verwijderd

En dat werkt zeer goed,
Je vult een rijte in op de site van Iiyama en je krijgt daarna een mailtje terug en ze vragen of je de monitor kan verpakken paar dagen later staat tnt voor de deur en wiseslen hem om.

• Exterazzo
Op donderdag 11 juli 2002 22:09 schreef gotties het volgende:

En dat werkt zeer goed,
Je vult een rijte in op de site van Iiyama en je krijgt daarna een mailtje terug en ze vragen of je de monitor kan verpakken paar dagen later staat tnt voor de deur en wiseslen hem om.
Ik hoop het :) al die verhalen over Teleplan maken me niet blijer :(

Audentia

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Op donderdag 11 juli 2002 22:09 schreef gotties het volgende:

En dat werkt zeer goed,
klopt, en de tnt (of ander transport bedrijf) brengt m naar teleplan :). anyways, probeer contact op te nemen met Iiyama zelf, ik heb daar betere verhalen over gehoord.

[compleet offtopic]
sla hans een keer voor me :)
[/compleet offtopic]

• Exterazzo
Op vrijdag 12 juli 2002 00:41 schreef rival24 het volgende:

[..]

klopt, en de tnt (of ander transport bedrijf) brengt m naar teleplan :). anyways, probeer contact op te nemen met Iiyama zelf, ik heb daar betere verhalen over gehoord.

[compleet offtopic]
sla hans een keer voor me :)
[/compleet offtopic]
vleermuis / vlemminx?

Audentia

Verwijderd

Hmmz.. ik heb 2x die teleplan hier aan de deur gehad, had tijdelijk een vervangbeeldscherm en toen m'n gewone beeldscherm gerepareerd was kreeg ik die weer terug! :)

[Dus dan zijn ze eigelijk al 4x langsgeweest... en dat voor een 22"... :)]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Op vrijdag 12 juli 2002 00:48 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

vleermuis / vlemminx?
Yes, the evil one >:)

anyways, wat ga je nou met je monitor doen?

(hij draait hier nog steeds 1600x1200@85Hz)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 11 juli 2002 15:58 schreef Exterazzo het volgende:
Jah maar ik krijg al geen beeld bij het bios e.d. en de powerled gaat niet eens volledig branden als ik de monitor aan zet (zelfs al zit er geen computer aan). De led knipperd zachtjes en de monitor maakt in zijn geheel een tikkent geluid.
Ik heb iig niet via de Iiyama site een storingsformulier ingevuld, en ik hoop dat ik een reactie krijg.
Tikken? Ik heb een keer een te hoge resolutie op een 14" monitor gedraait (me blauw voor betaald toen!) en PATS....tik tik tik tik tik tik

Voeding dood. Gefeliciteerd. Monitor kon ik wegflikkeren (geen garantie, was een demo model, was goedkoop... Maar voor mijn budget destijds NOG duur). Voeding apart is onvervangbaar, als je al aan zo'n voeding los kunt komen is ie veel te duur enzo...

Veel succes met Teleplan... Heb er zelf geen enkele ervaring mee, ik hoop dat ze bij jou wel goed werken...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1