Toon posts:

HDD model zoeken voor garantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eergisteren is mijn quantum doorgefikt ( de chip ).

Nu wil ik dus een rma aanvragen, maar op de maxtor site vragen ze een model number, maar die staat niet op de hdd, dus kan iemand me helpen?

Je kunt het ook met de prog maxxblast opvragen, maar ja dat gaat niet, dat begrijpen jullie ook wel.

Tnx.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 22:17

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Is het toevallig een 8,2 of 8,4 gig van quantum?

Sorry 6480AT

Zo'n fireball 6,4GiG

ik ken al 4 personen waarbij hetzelfde is gebeurt.
Ondere ook bij een maat van mij.
hij wil nog steeds proberen een zelfde tweedehans op de kop
te tikken en de printplaat over te zetten, en al data eraf halen.
Staat namelijk onvervangbare data op!

Of moeilijk.

Er moet een type nummer op die HD staan! OF op de chips

Zit ergens wel een label toch.
Ik moet ergens die part nummers etc. en type!
Anders heb je zeker zo'n gerelabeled OEM ding
Effe onder die labels kijken dan!
Compaq IBM DELL PACKERD BELL etc etc.. etc...
Relabelen al hun producten meestal
In ieder geval na effe wat na gezocht te hebben hier:
Die HD van die persoon is
Quantum Firebal ST 3.5 series

6480AT

ST64A013

Wij hebben er nog geen op de kop getikt, maar als het toevallig de zelfde is kan je die van ons wel voor een zacht prijsje over kopen :-)

Of misschien anders om mocht jij eerder zijn :7

Sorry voor het vage verhaal, maar je begrijpt het wel.

*D

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een 17.5 gig, maar ik check het even.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Mijn ervaring koop nooit geen quantum dus meer!

Ik zweer bij Western Digital! Als het gaat om desktop schijven dan. IDE

En heb nooit geen Maxtor geprobeert!

Misschien als ik die ooit ga gebruiken ben ik helemaal verkocht. Maar verlopig nog niet!

:D

Speedtouch freak

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 11 juli 2002 15:52 schreef lSltAlKeR het volgende:
een

vaag

en

lang

verhaal
Je hoeft niet tussen elke zin een enter te doen hoor, dat leest nog al irri namelijk.

Het serienummer zou gewoon op de schijf moeten staan, meestal op een sticker die op de HD geplakt is [de kant zonder elektronica dus].
wat zijn de verdere specs van de HD [grootte, RPM, leeftijd van de schijf etc]¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Hier stond iets wat totaal nix met het onderwerp te maken heb gehad!

Ben maar van gedachten veranderd om het weg te halen :Z

Maar je kan wel raden wat! :r

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 16:14 schreef lSltAlKeR het volgende:
Mijn ervaring koop nooit geen quantum dus meer!

Ik zweer bij Western Digital! Als het gaat om desktop schijven dan. IDE

En heb nooit geen Maxtor geprobeert!

Misschien als ik die ooit ga gebruiken ben ik helemaal verkocht. Maar verlopig nog niet!

:D
Tja ik kan dus geen model nummer vinden.

Maar dat ter zijde even, ik heb zelf in mijn main pc 2 maxtor hdd's zitten, en daar ben ik van verkocht ;) maar serieus, het zijn goede schijven.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 17:55 schreef Nightbat het volgende:

[..]

Tja ik kan dus geen model nummer vinden.

Maar dat ter zijde even, ik heb zelf in mijn main pc 2 maxtor hdd's zitten, en daar ben ik van verkocht ;) maar serieus, het zijn goede schijven.
na verloop van tijd gaat iedere hd naar de klote.
mijn score tot nu toe 4 x seagate, 1 x maxtor, 1 x wd
de maxtor ging na 1 jaar al naar de klote en een seagate binnen 6 maanden, terwijl ik er nu een van de beruchte ibm's 40 gig dingen in heb zonder een mankement tot nu toe

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat is natuurlijk altijd zo, je hebt geluk, of je hebt pech.

Tot nu toe bij mij: 1x wd , 1x quantum.

Maar:

Weet iemand waar ik bij een oude quantum 17.5 gig het model nummer kan vinden??????

Want dat moet ik weten, en dat ken ik nergens vinden.

Ook niet op een van de chips :(

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Met een linux boot floppy misschien!

Hij geeft aan wat voor hardware er allemaal gevonden is

En van me western digital drive geeft ie het type nummer weer dus

Moet je effe opletten en aan een linux boot floppy komen

Download effe avp van avp.ru

Is een antivirus scanner. een van de beste die er zijn vind ik

Ik draai norton antivirus en Kaspersky AntiViral Toolkit Professional

Met die Kaspersky antiviral Toolit kan je rescue disks maken
Die je windows based system in linux af scannen.

Success !

En geef geen commentaar op me taal gebruik of zinsbouw meer a. u. b. :(

:7

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

STOM STOM STOM :)

DUH!!!!!!

Je hdd doet het natuurlijk niet meer!

Maar misschien heb je success!

zou het niet weten

Je weet maar nooit!

:9

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Laat effe weten!

Als je het wil proberen.

Ben wel benieuwd eigenlijk!

:y)*D

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 18:23 schreef lSltAlKeR het volgende:
STOM STOM STOM :)

DUH!!!!!!

Je hdd doet het natuurlijk niet meer!

Maar misschien heb je success!

zou het niet weten

Je weet maar nooit!

:9
IDD, hij doet het niet meer.
Hij wordt zelf niet meer gevonden in het begin.
Dit ding is dus echt kapoet :(

Dus verder nog tips, ik had ik schat eergisteren quantum ook al gemaild, maar ik heb nog niks van die gasten gehoord.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Zit er geen enkel label op?

Staat toch neem ik aan quantum op ofzo?

Misschien een beetje wispelturig van mij maar.

Een RMA hoef je niet aan te vragen bij Quantum dan hoor.
Als je er al geen sticker meer op kan vinden. Is de garantie zo iezo weg. Maar niet geschoten altijd mis.

Maar ik neem aan dat het een OEM drive is?
Met je pc meegeleverd en niet zelf gekocht?
Retail versie?

Ben bang dat een RMA bij quantum zelf dan niet veel oplevert

Is het wel zeker weten een quantum.
Kan je geen foto plaatsen (beetje kwaliteit) van je drive.

Ik zou gewoon zelf gaan prutsen en een zelfde zoeken
en printplaat overzeten
data redden of hoeft dat niet?

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Nou, er zit alles op, label alles.

Behalve het model nummer kan ik vinden.

Belangrijke data staat er niet op, maar als ik garantie heb wil ik daar ook gebruik van maken.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoe oud is hij...

en zat hij in een OEM systeem of een eigen gebrouwde pc...

Verwijderd

http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/olh_adp.php?p_refno=011128-000087

Gewoon gevonden bij Maxtor....

Bedankt voor het zoeken....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 20:40 schreef klausewitz het volgende:
http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/olh_adp.php?p_refno=011128-000087

Gewoon gevonden bij Maxtor....

Bedankt voor het zoeken....
Nou, dat had ik dus allang geprobeerd, maar helaas, zo staat het er niet bij mij op.

maar ik heb alle zooi van gegevens doorgemailt, zie hierboven, en ik kreeg toch zo'n leuke mail terug waar je hele dag van opfleurt, namelijk dat je geen garantie hebt.
:( :( :( :(

Verwijderd

Quantum bigfoots Roeleeren! :) zijn wel rete sloom maaar super voor de rest!

en WDC roeled ook wel maar die hebben er moeite mee om in een warmere omgevin 24/7 te draaien :P

Seagate vin ik helemaal :r ( gaan hier altijd snel stuk )

MAxtor bevalt me nog wel

ibm heb ut ook wel ver :r hier

weetje wat voor merk roeleerd ?( vroeger dan ) Conner
jammer dat die geen 80 gigs maken :(

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Meestal staat het typenummer boven de IDE-aansluiting op een stickertje (met streepjescode). Post hier eens de informatie die daar staat, misschien kunnen we je dan verder helpen!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 01:07
Op zondag 14 juli 2002 01:20 schreef Dannyke het volgende:
Quantum bigfoots Roeleeren! :) zijn wel rete sloom maaar super voor de rest!
Ken jij nog iemand die zo'n dingen werkend heeft dan?
Die bagger zooi ging vaak net buiten de garantie periode stuk. Eerst door telkens up- en down te spinnen en daarna geen herkenning meer.
Of was jij (ook) zo iemand die geld verdiende aan het backuppen van defecte drives, met name "C:\Mijn Documenten\Stageverslag.doc" :)
en WDC roeled ook wel maar die hebben er moeite mee om in een warmere omgevin 24/7 te draaien :P
Western Digital vind ik persoonlijk bagger. Ze mogen dan tegenwoordig wel heel erg snel zijn, met hun 8 MB cache, maar de schijven van 0,5 - 1,5 jaar geleden hadden allemaal problemen met de herkenning. (vaak gaat het goed, maar niet altijd. Moet je weer resetten, waarna de herkenning wel goed ging) en dat vind ik niet acceptabel.
Verder herinner ik me de periode van '96/'97 nog wel waarin Asus mainboarden de koppen van de schijf al konden aansturen, voordat de schijf was opgespinned (firmware bugje) Het enige wat daartegen hielp was een Diamond videokaart plaatsen, omdat die een dusdanige initialisatietijd hadden, dat de schijven wel op toeren waren.
Seagate vin ik helemaal :r ( gaan hier altijd snel stuk )
De seagate Baracuda IV is niets mis mee, in mijn ogen. Van de Medallist series (9.1GB/7200) waren er wel wat rotte series, maar verder weinig (structurele) problemen .
MAxtor bevalt me nog wel
Ben ik het helemaal mee eens. :)
ibm heb ut ook wel ver :r hier
Gelukkig heb ik weinig IBM in handen gehad, althans van die rotte series (60/75)
weetje wat voor merk roeleerd ?( vroeger dan ) Conner
jammer dat die geen 80 gigs maken :(
Jawel hoor, alleen staat er tegenwoordig het label Seagate op ;)
Maar je had van Conner ook wel wat minder mooie schijven. Zo heb ik een 850 MB schijf gehad, die niet eens sustained 400 kB/s kon leveren (dus 2x branden ging niet, wanneer je geen image gemaakt had) terwijl er ook super snelle conners geweest zijn (1 letter verschillend in het type nummer met mijn drive)

[on-topic]
Maar wel k*t voor de topic starter, dat 'ie niet onder garantie valt.
Je hebt nog niet verteld wat voor sticker er op de drive zit (Fujitsu, HP, Compaq, Dell of gewoon alleen een Quantum)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 10:06 schreef TD-er het volgende:

[..]

Ken jij nog iemand die zo'n dingen werkend heeft dan?
Die bagger zooi ging vaak net buiten de garantie periode stuk. Eerst door telkens up- en down te spinnen en daarna geen herkenning meer.
Of was jij (ook) zo iemand die geld verdiende aan het backuppen van defecte drives, met name "C:\Mijn Documenten\Stageverslag.doc" :)
[..]
ja hiero :) 8.0gig bigfoot TX draait als een zonnetje
Western Digital vind ik persoonlijk bagger. Ze mogen dan tegenwoordig wel heel erg snel zijn, met hun 8 MB cache, maar de schijven van 0,5 - 1,5 jaar geleden hadden allemaal problemen met de herkenning. (vaak gaat het goed, maar niet altijd. Moet je weer resetten, waarna de herkenning wel goed ging) en dat vind ik niet acceptabel.
Verder herinner ik me de periode van '96/'97 nog wel waarin Asus mainboarden de koppen van de schijf al konden aansturen, voordat de schijf was opgespinned (firmware bugje) Het enige wat daartegen hielp was een Diamond videokaart plaatsen, omdat die een dusdanige initialisatietijd hadden, dat de schijven wel op toeren waren.
die 1.2 gig dingen ( antiek! ) zijn wel goed heb er hier 2 liggen gebruik ze alleen als image drives, zit een bootop en een prutje install files voor een OS
De seagate Baracuda IV is niets mis mee, in mijn ogen. Van de Medallist series (9.1GB/7200) waren er wel wat rotte series, maar verder weinig (structurele) problemen .
Die dingen vallen hier altijd uit :( maakt niet uit welke serie :(
Ben ik het helemaal mee eens. :)
vooral de wat oudere maxtors en de 20 gig series roelen :)
Gelukkig heb ik weinig IBM in handen gehad, althans van die rotte series (60/75)
zo`n kreng leg er te ronken in mun tikdoos waar ik dit op rammel :P
Jawel hoor, alleen staat er tegenwoordig het label Seagate op ;)
Maar je had van Conner ook wel wat minder mooie schijven. Zo heb ik een 850 MB schijf gehad, die niet eens sustained 400 kB/s kon leveren (dus 2x branden ging niet, wanneer je geen image gemaakt had) terwijl er ook super snelle conners geweest zijn (1 letter verschillend in het type nummer met mijn drive)
conner was wel snel, je moest geloof ik de gold label series hebben die waren sneller,

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

MAxtor heeft -zoals iedere andere grote fabrikant- op z'n site een faq met hoe de hek werkt een RMA en wat is mn serienummer staan:
How to identify the Model, Serial, and TLA Numbers on a Maxtor drive:

For Service and Support, Maxtor requires that the customer identify the Hard Disk Drives Model Number, Serial Number, and TLA (Top Level Assembly) Number so that we may process RMA requests more efficiently. This document explains how to obtain this information.

NOTE: The letters "O" and "I" can be easily mistaken as a Zero (0) or a One (1). However, these letters are NEVER used with an In Warranty, hard drive's Model Number, Serial Number, TLA (HDA Uplevel, PCBA Uplevel, Unique Uplevel) Number or POWERMAX Error Code.

--------------------------------------------------------------------------------

Model Number:
The Model Number of the drive is physically located on the label on the top of the drive. This information is in a boxed table at the left side of the label (see example below). It can also be found on the label affixed to the silver static bag the drive was packaged in. In addition, it is written to the drive and may be retrieved from the drive via software, using MaxBlast Plus.

Serial Number:
The Serial Number of the drive is physically located on the label on the top of the drive. This information is located on the bottom half of the label and is preceded by "S/N" (see example below). It can also be found on the label affixed to the silver static bag the drive was packaged in. In addition, it is written to the drive and may be retrieved from the drive via software, using MaxBlast Plus.

TLA Number:
The TLA (Top Level Assembly) is a series of numbers physically located on the drive label Only. It is located just to the right of the Model Number, in the same table;

Maxtor 80000/90000 Series Drive Label Example: Model HDA/Uplevel PCBA/Uplevel Unique/Uplevel
90845D4 04A1 01B 01A
|| | | || ||| ||| | ||| || ||||
C, H, B, B
S/N A1234BCX
B 016
ER _____
12V,5V - - - -

The TLA number is comprised of 3 separate elements;

The "HDA/Uplevel" number
The "PCBA/Uplevel" number
The "Unique/Uplevel" number
The first two characters of each of these elements are used to construct the TLA number. In the example above the TLA Number would be: "040101"
The TLA number cannot be read from the drive via software.

Alleen:           DE GROETJES

Pagina: 1