Op zondag 14 juli 2002 01:20 schreef Dannyke het volgende:
Quantum bigfoots Roeleeren!

zijn wel rete sloom maaar super voor de rest!
Ken jij nog iemand die zo'n dingen werkend heeft dan?
Die bagger zooi ging vaak net buiten de garantie periode stuk. Eerst door telkens up- en down te spinnen en daarna geen herkenning meer.
Of was jij (ook) zo iemand die geld verdiende aan het backuppen van defecte drives, met name "C:\Mijn Documenten\Stageverslag.doc"

en WDC roeled ook wel maar die hebben er moeite mee om in een warmere omgevin 24/7 te draaien

Western Digital vind ik persoonlijk bagger. Ze mogen dan tegenwoordig wel heel erg snel zijn, met hun 8 MB cache, maar de schijven van 0,5 - 1,5 jaar geleden hadden allemaal problemen met de herkenning. (vaak gaat het goed, maar niet altijd. Moet je weer resetten, waarna de herkenning wel goed ging) en dat vind ik niet acceptabel.
Verder herinner ik me de periode van '96/'97 nog wel waarin Asus mainboarden de koppen van de schijf al konden aansturen, voordat de schijf was opgespinned (firmware bugje) Het enige wat daartegen hielp was een Diamond videokaart plaatsen, omdat die een dusdanige initialisatietijd hadden, dat de schijven wel op toeren waren.
Seagate vin ik helemaal

( gaan hier altijd snel stuk )
De seagate Baracuda IV is niets mis mee, in mijn ogen. Van de Medallist series (9.1GB/7200) waren er wel wat rotte series, maar verder weinig (structurele) problemen .
MAxtor bevalt me nog wel
Ben ik het helemaal mee eens.

ibm heb ut ook wel ver

hier
Gelukkig heb ik weinig IBM in handen gehad, althans van die rotte series (60/75)
weetje wat voor merk roeleerd ?( vroeger dan ) Conner
jammer dat die geen 80 gigs maken

Jawel hoor, alleen staat er tegenwoordig het label Seagate op

Maar je had van Conner ook wel wat minder mooie schijven. Zo heb ik een 850 MB schijf gehad, die niet eens sustained 400 kB/s kon leveren (dus 2x branden ging niet, wanneer je geen image gemaakt had) terwijl er ook super snelle conners geweest zijn (1 letter verschillend in het type nummer met mijn drive)
[on-topic]
Maar wel k*t voor de topic starter, dat 'ie niet onder garantie valt.
Je hebt nog niet verteld wat voor sticker er op de drive zit (Fujitsu, HP, Compaq, Dell of gewoon alleen een Quantum)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)