Toon posts:

[mysql] Geeft geen 0 weer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben pas een beetje begonnen met Mysql en PHP. Nu heb ik met php een scriptje gemaakt waarmee je een telefoonnummer in een mysql database kunt zetten, maar wanneer ik dit nu heb gedaan en dit wil uitlezen uit de database staat de 1e 0 er niet bij wanneer het telefoonnummer met een 0 begint. Hoe kand dit??? :? In de database heb ik het veld "telefoon" ingesteld als int(10). Ik weet overigens zelf al vrijwel zeker dat het niet aan php ligt.

Verwijderd

Topicstarter
ow ja, nog vergeten... Wanneer de 0 op een andere plaatst staat, dus 2e of 4e ofzo, geeft ie m wel gewoon weer!

Verwijderd

gebruik varchar

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Omdat het een integer veld is.

01 wordt 1, 02 wordt 2 etc... die 0 is niet significant.

Telefoonnrs sla je op in een alfanumeriek veld.

https://fgheysels.github.io/

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:45

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Je zou het veld type voor de telefoonnummers van (int) op (decimal) kunnen zetten.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Nikilios: ow ja, nog vergeten... Wanneer de 0 op een andere plaatst staat, dus 2e of 4e ofzo, geeft ie m wel gewoon weer!
Wat is de integer waarde van 01? Juist: 1.

Als iets geen integer is, moet je er dus ook geen integer veld voor gebruiken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mysql kan het ook met nullen aanvullen (fillnull oid) maar das bij telefoonnumers niet zo netjes.

Verwijderd

Topicstarter
Hey thnx, tis verholpen. Ik heb m gewoon als varchar ingesteld! :) DAnk u allen!!!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Op donderdag 11 juli 2002 15:38 schreef Nikilios het volgende:
Hey thnx, tis verholpen. Ik heb m gewoon als varchar ingesteld! :) DAnk u allen!!!
graag gedaan ;)

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Zerofill :) INT(10) ZEROFILL dus :D
Hmm waarom zou ik dat leuk vinden en niet gewoon varchar.. Omdat eehm.. *verzin iets* ik de dichts bij elkaar liggende telefoonnummers wil vinden ofzo :P

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op donderdag 11 juli 2002 18:37 schreef elviver het volgende:
Zerofill :) INT(10) ZEROFILL dus :D
Hmm waarom zou ik dat leuk vinden en niet gewoon varchar.. Omdat eehm.. *verzin iets* ik de dichts bij elkaar liggende telefoonnummers wil vinden ofzo :P
met telefoonnummers is het nog goed te doen om ze als varchar op te slaan, maar zorg dat je dit niet met andere dingen gaat doen, dat kan je nog wel eens slapeloze nachten bezorgen..

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Op donderdag 11 juli 2002 18:44 schreef brammetje het volgende:
[..]
met telefoonnummers is het nog goed te doen om ze als varchar op te slaan, maar zorg dat je dit niet met andere dingen gaat doen, dat kan je nog wel eens slapeloze nachten bezorgen..
Sorry, maar dit is wel een beetje erg wazig? Zoals ik net zei: als je de dichts bij elkaar liggende telefoonnummers wilt zoeken, is INT(10) ZEROFILL handiger dan VARCHAR. Natuurlijk wil niemand dit (behalve gekken als ik), maar alsnog: waarom zou je ze in een VARCHAR-veld opslaan? Wat zijn de voordelen daarvan tov een INT(10) ZEROFILL?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Op donderdag 11 juli 2002 19:37 schreef elviver het volgende:
Sorry, maar dit is wel een beetje erg wazig? Zoals ik net zei: als je de dichts bij elkaar liggende telefoonnummers wilt zoeken, is INT(10) ZEROFILL handiger dan VARCHAR. Natuurlijk wil niemand dit (behalve gekken als ik), maar alsnog: waarom zou je ze in een VARCHAR-veld opslaan? Wat zijn de voordelen daarvan tov een INT(10) ZEROFILL?
Stel dat je buitenlandse telefoonnummers wilt opslaan? Met +3120.... etc. Dat is niet echt mogelijk met een INT. Alles wat geen 'echt' getal is, moet je niet in een INT opslaan, naar mijn mening. Een VARCHAR vind ik gewoon netter hier, maar dat is persoonlijk.
Pagina: 1