[VNC] Wel makkelijk maar veilig ???

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
De vragen of VNC wel veilig is komen in mij op.

Ik heb hier een windows 2000 server draaien zonder monitor toetsenbord en muis. Om dat ding toch te kunnen configgen voor het een of het ander. Hetzij FTP of HTTP of SQL.

Ik gebruik dus als zoals gemeld VNC om te connecten en dan een geheel beeld te verkrijgen van wat er op de server afspeeld.

Mensen van buitenaf kunnen gewoon door middel van me ip en wachtwoord toch connecten... Scanners kunnen me zo pakken dacht ik zo.

Wat of welk programma moet ik dan gaan gebruiken.

Belangrijk is snelheid en functionaliteit. :)

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Terminal services

Verwijderd

Dezelfde vraag die ik me ook eens afgevraagd heb. Momenteel draai ik Radmin, soort VNC maar veel sneller en veiliger.

VNC is wel te gebruiken, maar dan moet je je Firewall goed instellen door bijvoorbeeld alleen 1 IP door te laten van de PC waarvandaan je op je eigen PC inlogt.

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Je kan je server in ieder geval achter een router of firewall zetten en toegang afschermen op basis van ip adres.

Maar wat betreft het configureren van HTTP en FTP (IIS dus neem ik aan?) Dit kan toch al remote??

EN over VNC.. ook al komt iemand op jouw server via vnc (als dat al mogelijk is zonder het wachtwoord te weten), als jij gewoon netjes uitlogd bent is er nog niets aan de hand.

Verder gebruik ik vrij intensief VNC dus ik ben ook wel geinteresseerd in eventuele veiligheidsrisico's.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Verwijderd

Oh ja, bijna vergeten, op Astalavista.com zijn progjes en documentjes te vinden om VNC te hacken als je die hebt draaien. Dus als je VNC wilt draaien dan is het het beste om alleen 1 IP of Range door te laten. Dan is er niets aan de hand en wil het best.
opties:
Radmin is sneller, maar is shareware.(ook afschermbaar tot 1IP of range van IP adressen die toegang mag hebben).
TightVNC is snel en is freeware.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

ja, als je 2000 server hebt draaien waarom dan geen terminal server gebruiken... dat zit er in gebouwd in 2000...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1