C-compiler niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14
Ik ben hier bezig met het opzetten van een Linux server. Alleen loop ik tegen een klein probleempje aan als ik MySQL wil gaan compilen. Ik draai namelijk een vrij oude installatie van RedHat (6.1). Nou heb ik bij de install alle C compilers geselecteerd en ze zijn geïnstalleerd. Maar nu ik met MySQL ./configure doe krijg ik de volgende melding:
checking whether make sets ${MAKE}... (cached) yes
checking for gawk... gawk
checking for gcc... gcc
checking whether the C compiler (gcc ) works... no
configure: error: installation or configuration problem: C compiler cannot create executables.
maar als ik gcc intyp krijg krijg ik wel de melding dat er geen inputfiles zijn, en het zou dus moeten werken.

Is het een te oude versie of is er een ander probleem?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

welke gcc release? :?

• Tux
Output van gcc --version:

egcs-2.91.66

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Gekke vraag: staan de rechten goed van de directory's waar die executables moeten komen te staan? :)

Verwijderd

er staat niet dat je geen gcc hebt, er staat datie geen executables kan maken
(beetje lezen is ook een vak soms :-)

maak eens een filetje dat hello.c heet en compile dat eens
code:
1
2
3
echo "main(){printf(\"Hello World\\n\");}" > hello.c
gcc -o hello hello.c
./hello

als dat lukt, dan praten we verder, als dat niet lukt ook, maar dan hebben we het probleem gevonden :-)

Mata
...Hello World!

• Tux
/usr/bin/ld: cannot open crt1.o: No such file or directory
collect2: ld returned 1 exit status

Verwijderd

dan heb je een develop lib nodig, zoals in redhat bv. glibc-devel (of in 6.1 maybe libc6-dev... weteniet... gebruik geen red hat :-)

Mata
...Hoi Wereld! :-)

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 15:33 schreef Mata_Hari het volgende:
Mata
...Hoi Wereld! :-)
mmz... je bent pas sinds gisteren geregistreerd... faq al even doorgelezen? :? ;)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

• Tux
Welke lib moet ik dan daarvoor installeren :?

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 15:48 schreef areana het volgende:
mmz... je bent pas sinds gisteren geregistreerd... faq al even doorgelezen? :? ;)
jups, helemaal.... nog voor ik ook maar 1 post deed...
en jup, het stuk waar jij het over hebt heb ik ook gelezen...
een sig is een vast stukje text die je gebruikt om een vaste text onder je berichten te zetten... je naam onder je bericht zetten (het Mata gedeelte) is geen sig maar gewoon
courtesy enzow...
mijn text daaronder slaat over het algemeen op het bericht... en is dus ook elke keer anders... geen sig dus, ook geen greet, het is relevant, en geeft meestal iets van mijn persoonlijke visie of mening of een comische noot... (en is altijd maar 1 regel)

het is gewoon iets van mij wat ik gewent ben... nooit eerder iemand opmerkingen over gemaakt :-) afgezien van leuke opmerkingen

ook in mijn opinie hoef je niet 100% zwaar aan elke regel te tillen die in een faq staat zolang er no harm done is lijkt me? maargoed, dis een compleet losse discussie denk
Op donderdag 11 juli 2002 16:07 schreef paus_j_p2 het volgende:
Welke lib moet ik dan daarvoor installeren :?
zoals ik al zei, iets van glibc-devel of libc6-dev... ik weet ff niet welke van toepassing is op rh 6.1 (als iemand anders dat ff op wil klaren voor de lieve jongen... :-)

instaleren, i have no idea 2... sowwy :-)

Mata
...Slackerige Mata... :-)

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 18:54 schreef Mata_Hari het volgende:
--knip--
mee eens... beetje standaard reactie als iemand iets dergelijks (een nick ofzow) onder de post zet... ;)

Verwijderd

libc6-dev moet je volgens mij hebben.

• Tux
Ik ga morgen of overmorgen denk ik maar gewoon Debian eropgooien. Was toch al een beetje ouwe versie van RH. :)

Maar bedankt voor de hulp.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op donderdag 11 juli 2002 15:05 schreef paus_j_p2 het volgende:
[..]

maar als ik gcc intyp krijg krijg ik wel de melding dat er geen inputfiles zijn, en het zou dus moeten werken.

Is het een te oude versie of is er een ander probleem?
Je hebt geen glibc-devel geinstalleerd.

Verwijderd

lama :{

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 11 juli 2002 18:54 schreef Mata_Hari het volgende:
een sig is een vast stukje text die je gebruikt om een vaste text onder je berichten te zetten... je naam onder je bericht zetten (het Mata gedeelte) is geen sig maar gewoon
courtesy enzow...
mijn text daaronder slaat over het algemeen op het bericht... en is dus ook elke keer anders... geen sig dus, ook geen greet, het is relevant, en geeft meestal iets van mijn persoonlijke visie of mening of een comische noot... (en is altijd maar 1 regel)

het is gewoon iets van mij wat ik gewent ben... nooit eerder iemand opmerkingen over gemaakt :-) afgezien van leuke opmerkingen
Toch wil ik je vragen om het voortaan achterwege te laten ;)
Het is hier gewoon regel om dat niet te doen, aangezien het vrijwel altijd nutteloze ruimteverspilling is waar sommigen zich aan storen.

Welkom op GoT btw :)
Pagina: 1