Toon posts:

Etherlink XL PCI - 3COM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist voor mijn zus bij mijn Universiteit een PCtje gekocht. Ze deden daar de oude pc's weg voor een prikje.
Nu zit daar nog een (naar mijn idee vrije nieuwe): Etherlink XL PCI, 3C900-COMBO card van 3COM in.
Weet iemand misschien wat dat voor een kaart is....en ja ik heb reeds ge-googled and hier gesurfd maar niet veel uitleg gevonden.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Behalve de UTP en de Coax ingang zit er nog een derde ingang op. Iemand een idee waar die voor is?

En wat zou die kaart nog waard zijn?

Verwijderd

Foto?

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=2&sort=effdt&sku=3C900B-COMBO&order=desc

Bovenstaande is de downloadpagina van 3com waar je alles over je kaartje kunt vinden. De derde ingang is waarschijnlijk een AUI-poort. En hier [topic=537945/1/25] kan je de kaart laten taxeren

precies 35 sec. gegoogled en gezocht op de 3com pagina :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

tweakerbee

dus..?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Yep dat is hem
Aleen heb ik geen idee waarvoor die AUI dan moge zijn maar goed daar google ik dan nog wel voor.
Bedankt!!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AUI: oude manier van netwerk aansluiten. DIt diende o.m. om een aansluiting te (kunnen) maken op bijv Thicknet Coax. Da's net zoiets als een normale coax-kabel, maar dan ongeveer 3 a 4 cm dik. Dan zette je er een verloopje (met of zonder transceiver dat weet ik ff niet meer). En dan had je een ethernet verbinding die toen retesnel was(en tegenwoordig langzamer dan een standaard UTP netje).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

AUI (Attachment Unit Interface) is een onderdeel van de oorspronkelijke Ethernet-hardware-standaard.
Die bestond uit een hoofdkabel van ca. 1 cm dik (vandaar "dikke Ethernet", ThickWire, 10Base-5), waarop kastjes genaamd "transceivers" werden geprikt (letterlijk met een pin door de mantel van de kabel heen de core in, de zgn. "vampire tap"). Vanaf die kastjes liep dan een 15-aderige "drop-cable" naar de AUI-aansluiting op de netwerk-kaart (die kon tot 15 m lang zijn). Het voordeel van dikke coax is dat een segment tot 500 yards (470 m) lang kon zijn, tegen 200 yards voor dunne coax (10Base-2) en 100 yards voor UTP (10Base-T).

Er zijn tegenwoordig ook mini-transceivers die zonder drop-cable op de AUI-aansluiting worden geprikt, en aan de andere kant een UTP-, dunne coax- of ook wel glasvezel-aansluiting (FOIRL, 10Base-FL, 10Base-FB, 10Base-FP) hebben.

Kaarten die naast de UTP en dunne coax een AUI-aansluiting hebben worden dus meestal "combo" genoemd.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1