Toon posts:

Plexiglas

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal nieuw in het casemodden met plexiglas en ik zou van jullie als expert willen weten hoe en met wat je het best plexiglas op maat zaagt ;)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Je kan het geloof ik "breken"
Eerst uitsnijden met flink scherp mes, diepe groef dus, dan "afbreken"

Heb hetzlef met decoupeerzaag gedaan. Rustig aan daarmee ... woei ... te hard en het plexi brokkeld weg.

Dremel werkt ook, alleen smelt je aardig weat plexi ... iig bij mij op 33K toeren >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
figuurzaag..

voor mooie rechte stukken een decoupeerzaag, fijne tandjes, lage snelheid en afplakken met tape om beschadigingen te voorkomen door de voet van het apparaat.

Eventueel een dremel met zo'n schuurpapier-cilinder werkt ook prima voor rondingen of kleine stukken.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op donderdag 11 juli 2002 14:55 schreef Crazy_Cat het volgende:
Ik ben nogal nieuw in het casemodden met plexiglas en ik zou van jullie als expert willen weten hoe en met wat je het best plexiglas op maat zaagt ;)
Figuurzaag (voor niet al te grote stukken)

• TDLofCC
Nu dit topic er toch is ...

Hoe moet je plexi eigenlijk "buigen" zonder te breken ?

Dit ivm met onderstaande topic.

[topic=547368/1/25]

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 13:31
je kan ook het beste over de snede die je moet maken van dat papieren schilders tape plakken. dit om smelten tegen te gaan..
en het scheelt ook nog eens in het rafelen.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 15:02 schreef TheDarkLord666 het volgende:
Nu dit topic er toch is ...

[topic=547368/1/25]
Straalbank. Maar ik denk dat de meeste mensen dat niet thuis hebben staan. Ik ook niet trouwens.

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
buigen doe je eigenlijk met een speciale tafel waar een draad op zit die warm wordt en je dan precies op die plek kan buigen

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

probeer het met een verfafbladderaar...

ff plexi verhitten en dan buigen... duurt wel ff btw.

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Verwijderd

of met zo'n verhittende fohn wil het ook wel lukken

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 15:02 schreef TheDarkLord666 het volgende:

[topic=547368/1/25]
Bedankt voor de snelle reacties :)

Dat plooien heb ik ooit gekunnen met een verstripper, eest het plexiglas verwarmen en een kleine inkeping maken met een breekmes en daarna het plexiglas verwarmen als je plexiglas licht opgewarmt is kan je het mooi op die lijn plooien :P

Maar ik zou zo'n PSU Mod NOOIT maken aangezien je volgens mij een veel te grote kans op statische elektriciteit hebt ( de lucht in een voeding is licht statisch geladen en beweegt constant(wrijving) en na een tijdje voeding kaboem ;(

• Mephix
  • Laatst online: 25-11-2025
Op donderdag 11 juli 2002 15:10 schreef Crazy_Cat het volgende:

[..]

Maar ik zou zo'n PSU Mod NOOIT maken aangezien je volgens mij een veel te grote kans op statische elektriciteit hebt ( de lucht in een voeding is licht statisch geladen en beweegt constant(wrijving) en na een tijdje voeding kaboem ;(
Lees mijn post in die thread plz?

Enne over die verfafbranders, er zijn vaak ook opzetstukken te verkrijgen waarmee je de straal veranderd in een brede platte straal (sja ik weet ook niet hoe je dat anders uitlegt) hiermee is het nog wat makkelijker om plexiglas te buigen. Een inkeping zou ik niet maken, dat blijf je altijd zien...

• TDLofCC
hmmm ... wordt toch wat moeilijk voor de "gewone" tweaker om het dan zelf MOOI GEBOGEN te maken ...
Kan natuurlijk wel anders, maar gebogen ziet er het mooiste uit .. naja.

Es kijken of die knakker terugmailed ... $10 is niet zo duur.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 15:15 schreef Mephix het volgende:

[..]

Lees mijn post in die thread plz?

Enne over die verfafbranders, er zijn vaak ook opzetstukken te verkrijgen waarmee je de straal veranderd in een brede platte straal (sja ik weet ook niet hoe je dat anders uitlegt) hiermee is het nog wat makkelijker om plexiglas te buigen. Een inkeping zou ik niet maken, dat blijf je altijd zien...
zo'n opzetstuk zit er meestal wel bij hoor.

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-07 23:31
Op donderdag 11 juli 2002 14:55 schreef Crazy_Cat het volgende:
In de winkel waar ik werkte, zaagden we het met een circelzaag. :P Het beste is denk ik een ijzerzaag. :?

PC Specs

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 15:40 schreef Griffx het volgende:

[..]

In de winkel waar ik werkte, zaagden we het met een circelzaag. :P Het beste is denk ik een ijzerzaag. :?
Niet echt, de zaag wordt al gauw te warm en je zaagt je dan een breuk.
Een ouderwetse handzaag, je weet wel zo een voor hout, vind ik ideaal om mn plexiglas mooi recht te zagen. Of een grove figuurzaag voor de aparte vormen, maar dan moet je wel veel geduld hebben en langzaam zagen, aangezien die zaagjes snel breken als ze warm worden.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:57

Dark

who tweaked the light?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

en boren is ook nog een vak apart:

als je het gewoon doet, krijg je heel snel brokkels, en met voorboren helemaal...

ik boor met een heel laag toerental (of juist heeel hoog, voor kleine dingen), en ik verhit men boor altijd ff met een gasbrander voordat ik ga boren, smelt het meer dan dat je het afbreekt...

Electronics development

• Galaxis
  • Laatst online: 04-08 15:11
Ik heb het met een figuurzaagje gedaan met de fijnste ijzerzaagjes er in. :)

Verwijderd

met verhitten moet je oppassen, maakt je het nl te heet is je plexiglas opeens wit uitgeslagen

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Op vrijdag 12 juli 2002 10:50 schreef Verspuy het volgende:

[..]

Niet echt, de zaag wordt al gauw te warm en je zaagt je dan een breuk.
Onzin, zelf mijn plexi eerst geprobeerd te breken (eerst half uur met stanley mes aan snijden natuurlijk) en zul je altijd zien dat'ie niet helemaal over het randje breekt. Daarna zaag gepakt, werkte ook niet echt. Uiteindelijk ijzerzaag geprobeerd, en dat ging perfect! Plexi tussen werkbank en plank klemmen en gaan met die banaan :D

Om het mooi glad te krijgen raad ik je aan te schaven, ging perfect hier. Zonder schuurpapier werd randje zo doorzichtig da'k er weer doorheen kon kijken 8-)
wat niet de bedoeling was aangezien het bij mijn 1e project een glowpad betrof, maar goed :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1