Toon posts:

Waar mijn defecte Fujitsu HDD laten repareren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search bracht helaas geen uitkomst, wellicht toch iemand die me de gewenste informatie kan geven:

Ik heb hier twee identieke defecte Fujitsu harddisks, type MPG3204AT met manufacturing dates 2001-02. Mijn voormalig leverancier van deze harddisks is helaas ter ziele. Weet iemand of en waar ik deze drives kan aanbieden voor reparatie hetzij vervanging ?

Bij voorbaat erg bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je smvs. Wat late reactie, maar ik was even internetloos :( .

Ik lees middels je eerste link dat de garantie van die drives slechts 1 jaar is. Balen, want ik kan ze dus gewoon weggooien nu, ze zijn beide 14 maanden oud (tegelijk gekocht).

Ik dacht dat op de meeste HDD's toch wel 3 jaar garantie zat, en ook dat sinds 1-1-2002 een nieuwe wet fabrikanten en leveranciers verplicht consumentenproducten tenminste 2 jaar garantie te bieden op producten.

Ik val dus waarschijnlijk precies naast de boot :'(

Verwijderd

Probeer gewoon op de site van fujietsoe een rma aan te maken. Soms gaat het nog (er wordt ge controleert of de drive toch nog garantie heeft) omdat een drive (meestal) 3 jaar garantie heeft.

Je moet dan wel de transportkosten naar een bepaalde locatie betalen. (meestal wel een distributiepunt in ned of belg/duitsland.

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Laat me raden, een 10 GB harddisk van fujitsu ?

Ik werk als een systeembeheerder bij een bedrijf...en we hebben momenteel een stuk 40 van die defecte Fujitsu krengen op de plank liggen. Het zijn k*tschijven. In veel comprak computers model EXD zijn ze ingebouwd.

Symptonen die ik al meegemaakt heb: bios melding immunent failure on harddrive, harddisk on primairy controller not found, harddisk gaat harde tikkende geluiden maken, harddisk wordt ontzettend traag... nog erger is het dat er schijven zijn die het ene moment defect lijken te zijn, en als je ze de volgende dag weer aanzet feiloos werken..

1 advies: koop geen fujitsu 3,5 schijven :) (volgens mij worden die ook niet meer gemaakt)

[typos]