Toon posts:

Internet delen tussen XP en WIN 98?¿?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een netwerk tussen XP en '98, nu heb ik op XP ingesteld dat hij internet moet delen, maar ik krijg het internet maar niet op gang op mijn 98 machine. Het netwerk enzo werkt wel, beide pc's zien elkaar. Wat zou ik verkeerd hebben ingesteld op mijn 98 pc??

Alvast bedankt :?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:34
Zorg dat je DNS op je win98 machine hetzelfde staat als de XP machine...

Verwijderd

Topicstarter
Zorg dat je DNS op je win98 machine hetzelfde staat als de XP machine...
Ik heb op me XP geen DNS server ingesteld en op me 98 ook niet

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
JE kan winxp even een instellingen disk laten maken en die dan even draaien op de win98 machine! ZO heb ik al ik weet niet hoeveel machine's gedeelt met internet.

PS het gewone netwerk werkt allemaal wel prima ???

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Leg eens wat meer uit. Wat gebruik je (programma) om het internet te delen. Heb je vaste of toegewezen ip-adressen (niet die van de serviceprovider, maar van je Lan)?

Verwijderd

Topicstarter
JE kan winxp even een instellingen disk laten maken en die dan even draaien op de win98 machine! ZO heb ik al ik weet niet hoeveel machine's gedeelt met internet
Zo had ik het dus eerst ook gedaan, maar toen deed het internet het ook niet en in het netwerk zag alleen de xp machine de 98 en niet andersom.
Nu werkt het netwerk wel gewoon prima alleen internet niet

Verwijderd

Topicstarter
Leg eens wat meer uit. Wat gebruik je (programma) om het internet te delen. Heb je vaste of toegewezen ip-adressen (niet die van de serviceprovider, maar van je Lan)?
Ik gebruik geen programma, gewoon in XP die wizard uitgevoerd en hij zegt bij verbindingen dat de internet verbinding is gedeeld. Het ip adres van mijn XP machine is 192.168.0.1 en subn. 255.255.255.0
Van mijn 98 192.168.0.2 en subn. 255.255.255.0

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

als alle pc's elkaar kunnen zien in het netwerk, dan is er geen reden omgeen internet op de 98 bak te hebben. Dat betekend dus dat er een andere reden is voor het niet doorgeven van internet. Heeft de XP-bak de firewall aanstaan, of heb je daar 3dparty firewalls op geinstalleerd. Zet je eventuele virusscanners eens uit (je weet het nooit). Laat de 98-bak de proxy settings eens vinden. Sluit je 98-bak eens aan op internet, doet ie het dan wel?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

[forum=11] --> [forum=19] :)

Verwijderd

Topicstarter
- Nou firewall uitgezet virusscanner ook ff off. Geen resultaat
- Proxy instellingen zelf laten vinden. Geen resultaat
- internet direct op die 98 bak. doet ut perfect

Moet ik op die 98 bak niet iets instellen van Gateway of dns server ofzo??

Verwijderd

Je moet je Win98 automatisch zijn ip adres laten verkrijgen. Bij het delen met XP wordt deze DHCP server. Als je Win98 een vast ip-adres heeft dan werkt het niet.

Gebruikt op XP ook zeker de wizard om de verbinding te delen. Manueel wil er wel eens wat mis lopen

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op donderdag 11 juli 2002 14:51 schreef mazda626 het volgende:
Moet ik op die 98 bak niet iets instellen van Gateway of dns server ofzo??
Jawel. Deze dienen beide het IP-adres van de delende computer (je XP-bak dus) te zijn!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Je moet je Win98 automatisch zijn ip adres laten verkrijgen. Bij het delen met XP wordt deze DHCP server. Als je Win98 een vast ip-adres heeft dan werkt het niet.
Demo-dirk JIJ bent de man, nu doet hij het!!!!!!
Vind het wel weird dat hij zijn ip zelf moet kiezen, maar tboeit me niet want hij doet het

Bedankt allemaal voor de snelle reacties :D

Verwijderd

je hoeft niet perse dhcp te gebruiken
je kan gewoon vaste ip's geven.

zorg alleen dat je bij de 98 machine ook de 2 dns adressen neerzet van je isp.

ga naar xp command prompt en tik "ipconfig /all"

onderaan staan dan de dns adressen van je isp.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Heb je op je windows 98 machine ingesteld dat de "default gateway" 192.168.0.1 (dus het netwerkadres van je XP machine) is?

Als je dat allemaal hebt ingesteld zou je vanaf je windows 98 pc een internet adres moeten kunnen pingen.

Tip; als DNS servers zou ik de volgende pakken:
ns1.masterdns.nl
ns2.masterdns.nl

Dit zijn namelijk de masterdns-en van de AMS-IX en worden meerdere dagen per dag geupdate.

Verwijderd

en inderdaad de default gateway ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Asjemenou zeg, dit staat gewoon in de FAQ ?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8

Nou nou nou
Is dat niet helemaal gek zeg Afbeeldingslocatie: http://huischkamer.tweakers.net/imgstore/icons/bonk.gif
Heel misschien staat het ook 100x in de search :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.