Toon posts:

Mandatory profile / Computer profile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met NT4.0 PDC en WinXP clients (2x16 PC's). Op de PDC zijn +/- 1500 users gedefineerd. Ik heb een mandatory profile op de server gemaakt omdat elke user op elk toestel dezelfde desktop zou zien.
Dit lukt zonder probleem maar nu komt het. De 2 x 16 PC staan in een verschillend lokaal en hebben elk een eigen printer. Ik heb in het profiel de 2 printers gedefinieerd. Bij het afdrukken kan dus de printer gekozen worden. Nog steeds geen probleem ware het niet dat de gebruikers weinig of niets van PC's afweten en bij het afdrukken gewoonweg op het printer icoontje drukken en bij gevolg op de standaard printer afdrukken.

Iemand enig idee hoe ik de standaard printer op basis van de PC's kan instellen en niet op basis van de gebruiker.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Kan met Kixtart. No problemo :) Als je hulp nodig hebt daarmee, post dan ff precies wat en hoe. Eventueel met een lijst PC namen en welke PC welke netwerkprinter moet krijgen als standaard.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 17:05 schreef collin het volgende:
Kan met Kixtart. No problemo :) Als je hulp nodig hebt daarmee, post dan ff precies wat en hoe. Eventueel met een lijst PC namen en welke PC welke netwerkprinter moet krijgen als standaard.
De eerste groep PC namen zijn E20-01 tot E20-16 en gebruiker HP Laserjet 5P.

De tweede groep PC namen E25-01 tot E25-16 en gebruiker Brother HL-1450.

Ik heb Kixtart gedownload en de helpfile. Ben die nog aan het lezen. Een voorbeeld zou wonderen doen.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ik ga ervan uit dat de gebruikers die printers al in hun mandatory profile hebben zitten. Zet de volgende code in een bestandje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
CLS

$arrayOfPCs1 = "E20-01","E20-02","E20-03","E20-04"
$arrayOfPCs2 = "E25-01","E25-02","E25-03","E25-04"

For Each $PC in $arrayOfPCs1
   If @WKSTA = $pc
    If SetDefaultPrinter( "\\Printserver\HP Laserjet 5P" ) = 0
       ? "Standaard printer is \\Printserver\HP Laserjet 5P"
    EndIf
   Endif
Next

For Each $PC in $arrayOfPCs2
   If @WKSTA = $pc
    If SetDefaultPrinter( "\\Printserver\HP Laserjet 5P" ) = 0
       ? "Standaard printer is \\Printserver\Brother HL-1450"
    EndIf
   Endif
Next

Moet wel een printer zijn waarvan de queue op een NT/2000/XP printserver zit. Kan je gewoon op een servertje zetten (mits je dit niet al gedaan hebt).

Je moet wel ff de eerste twee regels, de arrays met PC namen zelf aanvullen :) en de naam van de printserver veranderen dan.

En dan volgens de handleiding dit kixtart bestandje runnen. Succes! :)

Mijn iRacing profiel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op donderdag 11 juli 2002 14:28 schreef demodirk het volgende:
Iemand enig idee hoe ik de standaard printer op basis van de PC's kan instellen en niet op basis van de gebruiker.
code:
1
if /I "%COMPUTERNAME%"=="PC01" con2prt /cd \\server\printer

zie ook bv. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q181663 of www.google.com/search?q=con2prt

Verwijderd

Topicstarter
Collin,

Bedankt voor de hulp. Ben de hele nacht bezig geweest en dit is mijn oplossing en het werkt perfect.

break ON

; Controle op naam van werkstation
; Werkstationnaam begint met klasnaam vb E25-01

IF INSTR(@WKSTA, "E20")
SETDEFAULTPRINTER ("HP Laserjet 5P")
ENDIF

IF INSTR(@WKSTA, "E25")
SETDEFAULTPRINTER ("Brother HL-1450")
ENDIF

And KiXtart does kick ass !!

TNX

• collin