Toon posts:

Waterkoeling in mid-tower?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of men watercooling kan installeren in een medium pc case (standaardcase dus). Bij elke guide steken ze die radiator boven de PSU in een Big Tower. en tóch blijven ze maar zeggen dat het in alle cases past :?

Wat doe je dan met die radiator :?
Ik zie echt niet waar je die moet zetten in een gewone case. Voor de rest lijkt me waterkoeling zeker te overwegen zodat ik eindelijk eens rustig kan :z :Z :)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

mid tower ? gigantisch proppen :/ radiator zou je er achter op kunnen hangen

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Het past allemaal wel in in midi-tower, maar een beetje proppen is het wel, vooral als je nog een resevoir erbij wil :P
Radiator kan je bijvoorbeel aan de zijkant hangen, of voor-onder waar normaal de hd's zitten, moet je daar weer een andere plek voor vinden....

Verwijderd

volgens mij wil je de radiator niet in je kast hebben hangen, maar das mijn mening.

Verwijderd

Hoort dit niet thuis in
Die-hard overclocking & Cooling ????

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op donderdag 11 juli 2002 15:16 schreef Cordobasdi het volgende:
Hoort dit niet thuis in
Die-hard overclocking & Cooling ????
Inderdaad..

maarruh.. gewoon een tweetal gaten maken voor je slangen en hang dat ding maar op waar je zelf denkt ruimte te hebben *D

Verwijderd

Topicstarter
Erin is toch wel handiger denk ik. Ik ben namelijk geen die-hard modder hoor :) 't Is omdat het een relatief eenvoudige oplossing is (sinds kort met die sets). Onder m'n HD's is nog wel wat plek, trekt hij dan genoeg verse lucht langs de fan die daar zit?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Ik heb ook waterkoeling in een midi-tower, en het is echt een grote bende van kabels en slangen :+
De radiateur heb ik bovenop de kast gemonteerd met een 172mm Papst erop. De slangen lopen via 2 gaten die bedoeld waren voor een dikke parallele poort ofzo.

Ik heb nu geen fotoŽs omdat ik in Spanje zit (jaja, 32 graden 8-) ), maar het is mogelijk, zolang de radiateur maar buiten je kast is. Dat vond ik zelf in de 1e plaats een beter idee omdat de warmte van de CPU buiten de kast gebracht word.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn radiators à lá "Big Fat Chunk of Metal"
en er zijn er die smaller zijn, een 4cm dikte. Die smalle lijken me best ideaal om onder de HD's te passen. Ik heb geen flauw idee wat de "koelkracht" is van die smalle en hoe dit in relatie ligt met een dubbel zo dik model.

Trekt zo'n front casefan genoeg frisse lucht btw? 't is een Aopen HQ45 case.

Dan is het natuurlijk weer de pomp en het reservoir dat er misschien niet meer inpassen :? zo'n pomp is ook best wel groot zeker? :D :?

Misschien moet ik toch nog maar eens nadenken, maar zou heel graag één geheel hebben zonder externe zaken, komt alleen maar miserie van bij mij :D

Dat er veel darmen enzo in komen dat had ik wel verwacht, maar dat moet wel lukken, ook al is het 'slechts' een midi case.

Verder nog vraagje: zijn de gaten in GFX kaarten overal gelijk? Vraag is of zo'n GPU cooler ook op een Radeon past.
Pagina: 1