Toon posts:

Website pc bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de faq gelezen over pc bouwen op deze got.

Maar ik zoek een aantal goede betrouwbare websites waar ik kan lezen waar je op moet letten bij het aanschaffen van onderdelen.

Voorbeeld waar moet je op letten bij het kopen van een voeding, de kast enz.

Verwijderd

Ik begrijp niet wat dit in it doet.

Maar je kan natuurlijk hier in de search kijken de meeste produckten zijn wel behandelt daarnaast kan je op een tomshardware kijken :)

Verwijderd

Vraag in de winkel zou ik zeggen.
De voeding 300 watt
Harde schijf minimaal 40 gig, 7200 toeren (+cooler)
512 MB intern
Als je van plan bent om over te klokken, neem dan pentium die laat zich eenvoudiger overklokken, wil je niet overklokken, neem dan AMD
En de kaarten hangt echt af van wat je ermee wilt. De winkel kan je daar het beste bij helpen.

En op bv www.tomshardware.com staat erg veel...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over internet, maar ook over hardware. Dus ik las internet en dat moest ik hebben

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 11 juli 2002 14:12 schreef stormblade32 het volgende:
Maar ik zoek een aantal goede betrouwbare websites waar ik kan lezen waar je op moet letten bij het aanschaffen van onderdelen.

Voorbeeld waar moet je op letten bij het kopen van een voeding, de kast enz.
Kijk eens in de adres balk :?

Gij ziet daar tweakers.net staan.
En u bent gearriveerd op de juiste site met tonnen aan reviews over hardware.

Of is dit niet wat je bedoelt ?

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 14:19 schreef stormblade32 het volgende:
Het gaat over internet, maar ook over hardware. Dus ik las internet en dat moest ik hebben
Fout! Topic hoort beter thuis in OH of zo... maar geeft niet... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 14:21 schreef veraman het volgende:

[..]

Fout! Topic hoort beter thuis in OH of zo... maar geeft niet... :)
Weer wat geleerd. Je moet toch ergens in deze digitale wereld beginnen. En voor iedereen die zich hieraan irriteerd mijn excuses.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 14:21 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Kijk eens in de adres balk :?

Gij ziet daar tweakers.net staan.
En u bent gearriveerd op de juiste site met tonnen aan reviews over hardware.

Of is dit niet wat je bedoelt ?
Niet echt, ik vraag me namelijk af hoe je weet dat je bijvoorbeeld een bepaalde cooler nodig hebt bij een bepaalde procesor en waar moet je op letten als je een kast koopt enz.

Ik wil dus weten op welke eigenschappen van de onderdelen gelet moet worden om ervoor te zorgen dat ze compatible zijn en goed zijn.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik zou een bepaald basisidee in gedachten nemen, bijvoorbeeld "ik wil een AMD Athlon XP 2000+".

Vervolgens ga je bijvoorbeeld wat moederbord-fabrikanten af (Asus, Abit, Epox, MSI, etc.) en kijk je wat ze te bieden hebben. Zie je een bord dat je leuk lijkt, kijk dan hier op GoT of op de frontpage naar ervaringen en/of reviews.

Dat kan je ook voor andere onderdelen doen. Het kost je wat tijd gezien het gigantische aanbod, maar één sluitend advies is gewoon *niet* te geven! Ik kan wel gaan roepen "dit moederbord is het beste en die voeding etc" maar misschien vind jij dat wel niets omdat het te duur is of omdat er dingen opzitten die jij niet wil etc.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 14:32 schreef MrTinux het volgende:
Ik zou een bepaald basisidee in gedachten nemen, bijvoorbeeld "ik wil een AMD Athlon XP 2000+".

Vervolgens ga je bijvoorbeeld wat moederbord-fabrikanten af (Asus, Abit, Epox, MSI, etc.) en kijk je wat ze te bieden hebben. Zie je een bord dat je leuk lijkt, kijk dan hier op GoT of op de frontpage naar ervaringen en/of reviews.

Dat kan je ook voor andere onderdelen doen. Het kost je wat tijd gezien het gigantische aanbod, maar één sluitend advies is gewoon *niet* te geven! Ik kan wel gaan roepen "dit moederbord is het beste en die voeding etc" maar misschien vind jij dat wel niets omdat het te duur is of omdat er dingen opzitten die jij niet wil etc.
Dit begrijp ik allemaal wel en ik heb de basis van mijn systeem al. Maar de compatibiliteit van onderdelen en belangrijke eigenschappen waar men op moet letten wil ik graag weten. Op deze moederbord moet zo'n type voeding en kunnen alleen maar zulke ...... met deze eigenschappen aan worden gekoppelt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 11 juli 2002 14:37 schreef stormblade32 het volgende:

[..]

Dit begrijp ik allemaal wel en ik heb de basis van mijn systeem al. Maar de compatibiliteit van onderdelen en belangrijke eigenschappen waar men op moet letten wil ik graag weten. Op deze moederbord moet zo'n type voeding en kunnen alleen maar zulke ...... met deze eigenschappen aan worden gekoppelt.
Misschien vind je via deze faq wat antwoord
[topic=218256/1/100]

Verwijderd

Komt er bij OH niet in kan ik je alvast vertellen, is weer zo'n Hoe is dit systeem topic.
:+

Hij hoort in OH maar ^^ dit is duidelijk lijkt me. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.