Ik heb een wekker radio die bromt terwijl hij uitstaat, als je er zacht op drukt wordt het minder.
het is heel irri, weet iemand hoe je dit zou kunnen oplossen?
Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum
Verwijderd
Verwijderd
Dat is een 50Hz-wisselspanning-bromtoon, afkomstig van de trafo in je wekkerradio.Op donderdag 11 juli 2002 14:01 schreef Hout het volgende:
Ik heb een wekker radio die bromt terwijl hij uitstaat, als je er zacht op drukt wordt het minder.
Verwijderd
Dat van je GSM is wat compleet anders.Op donderdag 11 juli 2002 14:37 schreef Heras het volgende:
merk ik ook als ik met mijn gsm in de buurt kom, dan geeft ie een takkeherrie... uit is dus niet echt uit...
misschien hetzelfde als jouw probleem...
Verwijderd
Gewoon je kabel aansluiting aan de ether antenne hangen...genoeg zenders!Op donderdag 11 juli 2002 23:10 schreef max3534 het volgende:
...Alleen de radio gedeelte heeft nooit echt gewerkt. De ontvangst is baaaaaar slecht!...
Mod daar een betere antenne aan en je hebt toppie ontvangst. Metertje simpel draad doet wonderen.Op donderdag 11 juli 2002 23:10 schreef max3534 het volgende:
Ik heb thuis ook dit probleem. Ik heb dit "opgelost" dmv een stuk krant onder de wekker te leggen.
Je hoort de brom dan minder.
Mijn wekkerradio heb ik +/- 10 jaar geleden gekocht bij de hema. Alleen de radio gedeelte heeft nooit echt gewerkt. De ontvangst is baaaaaar slecht! Maar de klok loopt wel goed, hoeft haast nooit te verstellen
Als deze nou es kapot gaat, dan koop ik een echte merk spul die wel ontvangst heeft.
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Hangt er toevallig zo'n iel zwart draadje aan dat als antenne moet fungeren?Op donderdag 11 juli 2002 23:10 schreef max3534 het volgende:
Ik heb thuis ook dit probleem. Ik heb dit "opgelost" dmv een stuk krant onder de wekker te leggen.
Je hoort de brom dan minder.
Mijn wekkerradio heb ik +/- 10 jaar geleden gekocht bij de hema. Alleen de radio gedeelte heeft nooit echt gewerkt. De ontvangst is baaaaaar slecht! Maar de klok loopt wel goed, hoeft haast nooit te verstellen
Als deze nou es kapot gaat, dan koop ik een echte merk spul die wel ontvangst heeft.
Forget your fears...
...and want to know more...
ohw thxs, dan doe ik dat niet, dan maar die irritante 'virtual' mug boven m'n hoofdOp donderdag 11 juli 2002 23:28 schreef Aetje het volgende:
Trafo's worden warm. Pas daar mee op -> Brandgevaar.
Verwijderd
Maar de coax heeft toch een mantel? waar moek die op aansluiten dan????Op donderdag 11 juli 2002 23:17 schreef Happy_On_MDMA het volgende:
[..]
Hangt er toevallig zo'n iel zwart draadje aan dat als antenne moet fungeren?
Dan kan je gewoon een stuk coax-kabel nemen, daarvan 1 kant in de wand-contactdoos van je kabelaansluiting steken, en de andere kant gewoon met je antenne verbinden.
Het resultaat: storingsvrije ontvangst via de kabel (Geluidskwaliteit is een stuk beter, en er zitten coolere zenders op de kabel)
wat is dat?Op zaterdag 13 juli 2002 00:03 schreef eRR_ het volgende:
dat krijg je met Audiosonic..
Verwijderd
Gewoon de coax-kabel strippen (+\- 1,5cm), mantel verwijderen, en de antenne van je radio met de koperen kern verbinden. En niet vergeten de coax op je kabel-aansluiting aan te sluitenOp vrijdag 12 juli 2002 23:08 schreef henry_f het volgende:
[..]
Maar de coax heeft toch een mantel? waar moek die op aansluiten dan????
++++++++++++++++
--------------------
==========================
--------------------
++++++++++++++++
(doorsnee kabel)
== is: plastic
-- is: mantel
== is: draadje
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq