"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Hij blijft zeggen: FDC failure. Flopy disk seek staat enabled... wie oh wie? Ik vind het echt irritant worden nu.
alleen aangesloten: agp videokaart, cdrom en hdd. Zonder cdrom en hdd doet hij het ook niet
Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
Verwijderd
Heb je überhaupt wel even gecheckt of in het BIOS op de 'Standard CMOS Setup'-pagina bij de optie 'Floppy Drive A' 't juiste type drive is geselecteerd?Op donderdag 11 juli 2002 14:01 schreef meelmark het volgende:
Heb hem net in elkaar gezet. Probleem: elke keer bij opstarten (hij deed het een keer wel gewoon goed), geeft hij aan dat hij geen floppystation kan vinden. Ik zie nog geen topic m.b.t. dit moederbord hier.
Flatcable zit goed (hij geeft geen lampje, zelfs niet als je hem aan zet de computer). Als ik de flatcable omdraai, blijft hij wel branden. Dus dat zit goed. Heb ook al andere flatcable gebruikt, zelfde resultaat!
Wat kan ik in godsnaam hieraan doen? Help me!
Op de floppydrive kán (bij sommige types) een jumper zitten (goed zoeken, je kijkt er zo overheen). Vaak met de aanduiding '1-2'. Staat deze jumper op 1? (anders even verzetten en nog een keer proberen)
Heb je de floppykabel niet toevallig in z'n geheel omgedraaid (dus mobo-kant in floppy en vice-versa)?
Mochten er 2 connectoren op de flatcable zitten: zit de floppy op de laatste connector?
Bios staat goed ingesteld. Geen jumpers op diskettestation. Floppykabel is goed (draai zit in flop). Laatste connector. Ik wordt helemaal gek.Op donderdag 11 juli 2002 14:28 schreef Happy_On_MDMA het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel even gecheckt of in het BIOS op de 'Standard CMOS Setup'-pagina bij de optie 'Floppy Drive A' 't juiste type drive is geselecteerd?
Op de floppydrive kán (bij sommige types) een jumper zitten (goed zoeken, je kijkt er zo overheen). Vaak met de aanduiding '1-2'. Staat deze jumper op 1? (anders even verzetten en nog een keer proberen)
Heb je de floppykabel niet toevallig in z'n geheel omgedraaid (dus mobo-kant in floppy en vice-versa)?
Mochten er 2 connectoren op de flatcable zitten: zit de floppy op de laatste connector?
done... alles zit goed. En mn andere floppy die ik had aangesloten, werkt wel gewoon in de andere pc van me.Op donderdag 11 juli 2002 14:45 schreef Rudy_V het volgende:
Kijk eens naar de pinnetjes, zitten die allemaal nog recht? Afgebogen pinnetje kan voor totaal niet werkende floppy zorgen.
Andere kabel proberen, misschien draadbreuk? Ook in bios alles ok, dus geen floppy swap, floppy a ingesteld op 1.44 etc?Op donderdag 11 juli 2002 14:48 schreef meelmark het volgende:
[..]
done... alles zit goed. En mn andere floppy die ik had aangesloten, werkt wel gewoon in de andere pc van me.
Zo ja, dan gewoon lekker teruggaan. Of gewoon geen floppy gebruiken, waar hep dat tegenwoordig nog voor nodig.
Hij zie HD: Secondary Master
Hij zie CD-ROM: Prim Slave
Verwijderd
Sluit 't hele zaakje (dus kabel + floppy) uit je andere pc dan eens aan op dit mobo.Op donderdag 11 juli 2002 14:48 schreef meelmark het volgende:
[..]
done... alles zit goed. En mn andere floppy die ik had aangesloten, werkt wel gewoon in de andere pc van me.
En controleer de power cable + aansluiting naar/op je floppy eens: Niet verkeerd aangesloten/Geen gebogen pinnetjes/vieze contactjes etc.
Staat in de bios bij 'Features Setup' wel de floppydisk controller aan?
('Floppy Drive Swap' moet trouwens uit staan; en zet bij '1st Boot Device' 'floppy' neer als 't er nog niet stond.)
Op donderdag 11 juli 2002 15:14 schreef Happy_On_MDMA het volgende:
[..]
Sluit 't hele zaakje (dus kabel + floppy) uit je andere pc dan eens aan op dit mobo.
En controleer de power cable + aansluiting naar/op je floppy eens: Niet verkeerd aangesloten/Geen gebogen pinnetjes/vieze contactjes etc.
Staat in de bios bij 'Features Setup' wel de floppydisk controller aan?
('Floppy Drive Swap' moet trouwens uit staan; en zet bij '1st Boot Device' 'floppy' neer als 't er nog niet stond.)
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
als ik ALLEEN mijn harde schijf aansluit, dus ook diskstation, maar geen cdrom/dvd dan het volgende:
Primary wordt hij niet op herkent
Secondary wel herkend...
Wat is dit? Is het moederbord gewoon brak?
Revision van moederbord is vrij nieuw; april 2002.
Toen ik em net kreeg was mijn FD-controller ook kaduuk.
Ingeruilen was geen probleem uiteraard.
Maar ik ben nog steeds niet tevreden over dit bordje.
Ik heb de vaagste problemen ermee.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
Ik heb net ledos (de computerwinkel gebeld) en die vertelde me te controleren op asjes (busjes) waarmee je de schroefjes bevestigd op het bord. Als die ergens tegenaanzitten (van het oude moederbord) zou het kunnen dat die problemen ontstaan. Ik heb het gecheckt, maar ze zitten allemaal goed, in ieder geval; in de gaatjes op de hoekjes..Op donderdag 11 juli 2002 15:59 schreef veldmuis het volgende:
heb je de drive wel aangesloten NA die twist
dus waarschijnlijk toch het moederbord. Ik kan hem wel om komen ruilen. Toch netjes.
Dank jullie wel
Jumpers op je HD en CD-ROM wel goed staanOp donderdag 11 juli 2002 15:14 schreef meelmark het volgende:
is dit nog belangrijk:
Hij zie HD: Secondary Master
Hij zie CD-ROM: Prim Slave
Blauwe connector op mobo (middelste connector hier) is primary.
en de cd rom secondary Master
anders krijg je de meest vreemde problemen waarvan de jouwe er eentje is
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Als je dan ook even zegt wat er aan de hand is kunnen we misschien nog helpen.[b]Op donderdag 11 juli 2002 15:58 schreef asmoday
Maar ik ben nog steeds niet tevreden over dit bordje.
Ik heb de vaagste problemen ermee.
had ze al allebei master gezet .... maar werkt niet..Op donderdag 11 juli 2002 18:25 schreef Palmboom het volgende:
[..]
Als je dan ook even zegt wat er aan de hand is kunnen we misschien nog helpen.
toch niet allebei master op dezelfde kabel he?Op donderdag 11 juli 2002 18:31 schreef meelmark het volgende:
[..]
had ze al allebei master gezet .... maar werkt niet..
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Meestal zitten er drie connectors voor 3,5"-drives aan één floppykabel(naast de dikkere voor 5 1/2"-drives). Als de middelste daarvan aan de drive is aangesloten wil-ie het wel eens niet doen, zo ervoer ik in de praktijk.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
nee hoor ha ha haOp donderdag 11 juli 2002 18:57 schreef Waterlelie het volgende:
[..]
toch niet allebei master op dezelfde kabel he?
en voor de gene boven mij: heb alles al geprobeerd qua kabels; 2 verschillende, en alle aansluitingen geprobeerd.
Hopen dat morgen alles goed verloopt!
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
ik had al 2 andere verschillende kabels geprobeerd (oude uit de pc, en eentje uit mijn eigen pc). Primary IDE doet helemaal niets zoals ik al schreef. Maar misschien horen jullie me morgen nog. Dan is het nieuwe MB er al weer.Op donderdag 11 juli 2002 20:30 schreef pinockio het volgende:
Ik had dat ook bij zo'n mobo (verder WEL in orde, twee van gekocht, snelle en stabiele bordjes)... De meegeleverde kabel was niet in orde (werkte niet). Kun je een oude kabel gebruiken, die zeker wel in orde is?