Speakers "klakken" bij aanzetten van versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 3.551 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 17:51

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Speakers "klakken" bij aanzetten van versterker.

Kweet niet hoe ik dat klakken moet nader omschrijven maar het moment als ik de versterker aanzet, dan hoor ik de speakers "klikken,klakken" met name de woofers.

Die dingen komen dan ook echt helemaal naar buiten en naar binnen. Lijkt wel of hij dan helemaal die sinus volgt van de stroomcurve. Eerst helemaal naar buiten en dan naar binnen en dan issie klaar. :? Klinkt naar mijn idee niet echt helemaal goed.

Maar voor de rest blazen ze als idioten en ook heel mooi geluid.

specs:

versterker ; philips ding. kweet niet welke.
(Vorige versterker deed het ook.)

boxen; Wharfedale E70 300W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luidspreker plop...

je moet je versterker om minimum volume zetten , ,versterker aanleggen , en zachtjes het volume verhogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-10 22:13
Kun je weinig aan doen..

Als het ERG lomp is, kun je er een inschakelvertraging tussen hangen, versterker aan, 2 sec later je speakers. Die dingen had je vroeger als bouwpakketje bij de conrad/display

Overigens hebben de betere versterkers zoiets wel ingebouwd zitten. Zowel de Denon van m'n pa, als mn eigen Yamaha hebben een relaitje erin, hoor je "klik" na een paar sec, waarna je speakers geluid geven.

Da's toch veel beter voor je speakers dan ff zo'n inschakelstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 11:19
Is die 'vertraging' dat klikken wat ik hoor bij mijn versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op donderdag 11 juli 2002 14:08 schreef DJSmiley het volgende:

Overigens hebben de betere versterkers zoiets wel ingebouwd zitten. Zowel de Denon van m'n pa, als mn eigen Yamaha hebben een relaitje erin, hoor je "klik" na een paar sec, waarna je speakers geluid geven.

Alle versterkers hebben een inschakelvertraging. Kennelijk is die bij de Philips niet helemaal goed meer.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 11 juli 2002 14:12 schreef Abom het volgende:
Is die 'vertraging' dat klikken wat ik hoor bij mijn versterker?
Waarschijnlijk wel, dat is het relais wat je bekrachtigd hoort worden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel lomp dat je de speaker uitgang aan hebt staan als je de versterker aan zet...

Maar goede versterkers en boxen hebben inschakelvertraging / DC-filter / overbelastbeveiliging - ik zou toch maar voorzichtiger met audio omgaan en/of uitzien naar externe beveiliging/nieuwe apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dus als ik het goed begrijpt moet je altijd voordat je je vesterker aanzet, het volumeknopje op 0 draaien?

zelf draai ik het af en toe wel op 0 voordat ik het aanzet, maar dat doe ik meer uit gewoonte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op donderdag 11 juli 2002 14:26 schreef pokeran het volgende:
dus als ik het goed begrijpt moet je altijd voordat je je vesterker aanzet, het volumeknopje op 0 draaien?

zelf draai ik het af en toe wel op 0 voordat ik het aanzet, maar dat doe ik meer uit gewoonte
Nee, dat moet niet zo horen. Bovendien helpt het helemaal niets, de inschakelspanning komt direct uit je eindtrappen, en dan maakt het dus niets uit of jij je voorversterker wel of niet open hebt staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:10

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 11 juli 2002 14:08 schreef DJSmiley het volgende:
Kun je weinig aan doen..

Als het ERG lomp is, kun je er een inschakelvertraging tussen hangen, versterker aan, 2 sec later je speakers. Die dingen had je vroeger als bouwpakketje bij de conrad/display

Ik heb ook een Yamaha versterker en de mijne maakt idd ook die "klik", maar nu weet ik dus ook waar dat voor is :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-10 22:13
Op donderdag 11 juli 2002 16:24 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Ik heb ook een Yamaha versterker en de mijne maakt idd ook die "klik", maar nu weet ik dus ook waar dat voor is :)
hehe :)
Liever een klein klikje uit de versterker (relais) dan een beste stroomstoot door mn speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een minisetje van 10 jaar oud en daar zit het al op. Volgens mij heeft elke versterker dat hoor :?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 17:27 schreef Marzman het volgende:
Ik heb een minisetje van 10 jaar oud en daar zit het al op. Volgens mij heeft elke versterker dat hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
mijne hebben het niet, bij me pioneer sa-410 heb je gelijk muziek als je hem aanzet. bij mijn akai am-m570 ook en bij me akai am-2200 bromt ie eerst een paar seconde waarbij de de woofer langzaam naar buiten ziet gaan en dan is ie gereed en als je hem uitzet hoor je een plop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn JVC 8012 versterker, heb je ene pauze van ongeveer 5 seconde als je hem aan zet voor dat je geluid hoort. Ik hoor dus geen plop of piep of krak voordat er uberhaupt geluid komt. De meeste goedkope versterkers hebben dit wel een ik heb vna een proffessional gehoord dat dat op de lange duur je speakers beschadigd. Dus voortaan geen spullen meer kopen bij de kijkshop :r

Verwijderd

Zijn er nog andere mogelijkheden dan een vertragings relais? ik heb sinds gisteren voortaan de subwoofer losgekoppelt, omdat die bij het inschakelen EN uitschakelen een pokke PLOP herrie geluid maakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 22:41:
Zijn er nog andere mogelijkheden dan een vertragings relais? ik heb sinds gisteren voortaan de subwoofer losgekoppelt, omdat die bij het inschakelen EN uitschakelen een pokke PLOP herrie geluid maakt.
volgorde van aanschakelen, dus eerst je pre en dan pas je sub-amp. En bij uitschakelen eerst je sub-amp (eindbakken) en dan je pre.

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:10
Heeft je sub-amp een standby functie? Het zou kunnen zijn dat als je die gebruikt de inschakelvertraging van je subamp de fout van je versterker opvangt.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dit heb ik dus bij mijn versterker als ik hem uitzet :X .
Woofers komen ook helemaal naar buiten en dan naar binnen , echt raar probleem.

Verwijderd

Galaxis schreef op 23 september 2004 @ 13:53:
Dit heb ik dus bij mijn versterker als ik hem uitzet :X .
Woofers komen ook helemaal naar buiten en dan naar binnen , echt raar probleem.
Het probleem is niet zo raar, de voedings elco's lopen gewoon niet gelijk leeg, dus je krijgt nog even een piekje gelijkstroom op je speakers. Versterkers met een speakerrelay hebben dat niet, aangezien bij het uitschakelen direct de speakers losgekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarantzSR2000
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-07-2022
Heel eenvoudig te omzeilen : schakel de verbinding met de luidsprekers uit met de aan/uit knop op je versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:38

FeaR

In GoT we trust

Het topic zelf is uit juli 2002, de laatste reactie september 2004. Zullen we de oude koeien in de sloot laten? :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.