There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Print formpje maken? lijkt me een goeie oplossing. Kan je via een API alle printers aansturen binnen netwerk.
Verder zijn er gratis componenten te krijgen waarmee je alles kan opmaken en outputten, kwestie van zoeken.
Verder zijn er gratis componenten te krijgen waarmee je alles kan opmaken en outputten, kwestie van zoeken.
Hoe bedoelje met print formpje maken? Als ik nl een form maak en deze print kan deze alleen maar naar de default printer printen, je kunt niet de gebruiker een printer laten selecteren.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
CommonDialog is wat je zoekt. Dan de methode ShowPrinter....
The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...
De showprinter van de Commondialog is wel bekend. Maar als ik een me.PrintForm wil uitvoeren kan ik geen printer opgeven. me.PrintForm accepteert nl geen HDC die je mee kunt geven, zoals bijvoorbeeld een richtextbox dat wel kan. En gaat alleen maar naar de defaultprinter!!
Maar mijn vraag ging daar helemaal niet over. Ik wilde graag weten of dat er mensen zijn die goede tips hebben voor het maken van reports in VB. En dit zonder dure pakketten als Crystal Reports aan te moeten schaffen.
Je kunt ook altijd nog Word gebruiken om je formulier te generen en printen, maar dan moet je natuurlijk nog wel Word geinstalleerd hebben.
Waarom ga je niet met je printer object aan de gang?
Daarmee kun je de printer via de printerdriver redelijk makkelijk aansturen en kan je lijntjes tekenen plaatjes printen etc.
Waarom ga je niet met je printer object aan de gang?
Daarmee kun je de printer via de printerdriver redelijk makkelijk aansturen en kan je lijntjes tekenen plaatjes printen etc.
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Klopt, meeste gaat naar de default printer, maar die kun je aanpassen. Kijk eens naar de Printers collectie. MetOp donderdag 11 juli 2002 16:34 schreef Xanion het volgende:
De showprinter van de Commondialog is wel bekend. Maar als ik een me.PrintForm wil uitvoeren kan ik geen printer opgeven. me.PrintForm accepteert nl geen HDC die je mee kunt geven, zoals bijvoorbeeld een richtextbox dat wel kan. En gaat alleen maar naar de defaultprinter!!
Set Printer = Printers(1)
Maak je van Printers(1) de default printer, waarna je die gewoon met het printerobject kunt benaderen (en die VB als het goed is dan ook gebruikt bij me.PrintForm).
Zelf maken? De meeste dingen die ik heb gevonden kosten of geld, of werken niet goed (zeker niet in combinatie met een print preview).Maar mijn vraag ging daar helemaal niet over. Ik wilde graag weten of dat er mensen zijn die goede tips hebben voor het maken van reports in VB. En dit zonder dure pakketten als Crystal Reports aan te moeten schaffen.
Als de layout niet al te ingewikkeld is kun je 'm eventueel zelf schrijven. Een simpele layout is niet zo heel moeilijk om te maken.
Exact expert nodig?
rapporten maken op basis van word sjablonen.
maak sjablonen met daarin veldcodes die je zelf definieert bijv: [mijnveld:achternaam] , [mijnveld:voorletters]
maak vanuit VB een instantie van word aan en gebruik vervolgens de zoek&vervang functie van word (middels VBA) om de velden te vervangen door de werkelijke data.
kost niks (indien word aanwezig, that is) + sjablonen zijn makkelijk aan te passen
maak sjablonen met daarin veldcodes die je zelf definieert bijv: [mijnveld:achternaam] , [mijnveld:voorletters]
maak vanuit VB een instantie van word aan en gebruik vervolgens de zoek&vervang functie van word (middels VBA) om de velden te vervangen door de werkelijke data.
kost niks (indien word aanwezig, that is) + sjablonen zijn makkelijk aan te passen
In plaats van die zelfgemaakte veldcodes kan je veel beter de Custom Document Properties van Word gebruiken. Dat werkt ongeveer hetzelfde alleen hoef je dan zelf geen zoek- en vervang te doen.Op donderdag 11 juli 2002 19:37 schreef gotcha het volgende:
rapporten maken op basis van word sjablonen.
Of gebruik MS Access...
Niels
Of gebruikt MS Excel
Oh als we toch bezig zijn...
html? Kun je wel leuk linkjes plaatsen om bv "in te zoomen" om meer details (en als ze het overzicht willen mailen... iedere pc van na 1810 kan wel html lezen...;)).
Of xml of zo, en dan zoekt de gebruiker zelf maar uit hoe ie de data bekijkt
(maar das misschien niet zo heel gebruiksvriendelijk).
Of xml of zo, en dan zoekt de gebruiker zelf maar uit hoe ie de data bekijkt
Exact expert nodig?
Pagina: 1