Toon posts:

Asus P4T-E + P4 + probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn Athlon 700 + Abit KA7 vervangen voor een
P4 1,6 op een P4T-E moederboard. Tot dan geen probleem.
Tot ik er een nieuwe harddisk (WD 80 gig) in wou zetten.
Alleen windows 98 kon ik er op installeren, 2000 en XP wilden hem zelfs niet ntfs formatteren. Alle kaarten eruitgehaald en nog niets. Kennis dacht dat t misschien aan het geheugen lag (2 keer 128 rdram). Eruitgehaald, weer erin, maar misschien iets geforceerd, systeem boot niet eens meer. Nieuw geheugen gehaald en weer nada. Hij heeft MB plus processor meegenomen en op zijn systeem ook geen sjoege. Betekent dit meteen een nieuw MB, en zo ja, zijn er betere alternatieven voor de
P4T-E? Lees erg veel shit bij de forums over dit MB. Ik wil natuurlijk wel gebruik kunnen blijven maken van die 512 mb rdram. Graag reactie(s)

Verwijderd

Hoe groot is je primaire partitie?
En heb je met FDISK ondersteuning voor grote harde schijven aangezet?
Ik had ook problemen met het installeren van XP op een primaire partitie van 10GB met "grote schijven" aan.
Ik heb de partities weer verwijderd en zonder "grote schijven" geinstalleerd (Partition Magic doet daarna wonderen)

BTW: heb XP weer weggedonderd, 2000 rulez 8-) (als je er tenminste geen probleem mee hebt dat je van de nukken van Ome Bill afhankelijk bent

Verwijderd

Topicstarter
Primaire partitie is nu 10 gig, en ja in FDISK grote schijven ondersteuning aangezet. Lijkt dus excact op jouw ervaring.
Zal t straks meteen zonder die optie proberen, tnx.
ps. nog tips over moederbord.

Verwijderd

Ik heb geen problemen met dit bord.
Ik ben het niet aan het overklokken gewoon default settings. Ik heb ook de verkeerde variant (cyp ipv ics)|:( .
Maar als je 'm voor 99 euro nieuw in de doos kunt kopen waarom niet? :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar vindt je m dan voor 99 Euro?
Ik zie hem alleen vanaf zo'n 170 Euro te koop staan.

Verwijderd

Memo had een paar weken geleden magazijn verkoop. Ze hadden een foute prijs op de site staan (99). Had 199 moeten zijn. Ik heb net zo lang gepraat tot ik 'm voor 99 mee kreeg. Is toch weer een tweede 80 GB schijf :P

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de tip.
Kom net van mycom waar ik alles heb gekocht.
Ze hebben gechecked en tatatata, moederboard is dood.
Ze waren zeer geschikt en hebben er meteen een nieuwe
opgezet:-) Zonder bon dus zeker ok. Nu nog ff hopen dat ik
w2000 erop krijg.
Pagina: 1