Trilling van de pc verminderen!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.796 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Wat kan ik het beste onder mijn pc zetten om het doortrillen te voorkomen.
Hij staat nu op me tafel maar als je in de kamer naast die van mij ligt hoor je allemaal getril door de vloer en daar kan me ma niet van slapen.
Het hem nu al op de tafel gezet omdat dat minder doortrilt dan de vloer maar nog steeds hoort me ma de "herrie"

HELP een arme jongen die snachs ook nog wil computeren :)

Tnx

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 16:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je fans op 7 volt ipv 12 zetten?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op bierfiltertjes zetten

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
er hangen geen fans in :)

nouja me voedingen, cpu en videokaart.

maar ik zat te denken aan iets onder me pc zetten dat die trillingen absorbeert ofzo. hoorde ooit is iets van tennisballen?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Piepschuim eronder. Of koop van die gel anti rsi armsteunen en zet je pc daarop. 'k zou zeggen loop eens een computerwinkel of een doe het zelf zaak binnen. Doe het zelf zaak heeft een vaak een deel genaamd "isolatie" :)

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het een idee om je pc op spikes te zetten zoals je ook wel met boxen doet?

Zie ook dit topic: [topic=445321/1/250]

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 12:35 schreef Tubbietje het volgende:
Op bierfiltertjes zetten
Een bierfilter? Dat ben je toch zelf, als je drinkt :+

On-topic:

Leg je PC op je bed, slapen doe je toch niet als je gamed :)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
me pc staat nu op piepschuim maar dat werkt ook niet echt. heb hem al op een handoek gehad maar dat was ook niet alles. maar die spikes klinken wel goed is ff verder dat topic doorlezen.

nog andere ideen

Verwijderd

Uit een auto gewoon de rubbermatten eruit slopen, anders tapijttegels met de zachte kant naar onderen, oude campingmatjes op maat gesneden, of isolatieplaat uit de bouwhandel....

Maar ik zou toch eens die PC intern geluids-tweaken... Nooit goed al die trillingen voor je CPU/MEM/Sloten/HDD/CD/DVD/CDRW...

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

misschien ook ff alle schroefjes goed vastdraaien zodat het minder trilt als het gebruikt wordt (hd/cd/fan's)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 12:54 schreef euss het volgende:
Uit een auto gewoon de rubbermatten eruit slopen, anders tapijttegels met de zachte kant naar onderen, oude campingmatjes op maat gesneden, of isolatieplaat uit de bouwhandel....

Maar ik zou toch eens die PC intern geluids-tweaken... Nooit goed al die trillingen voor je CPU/MEM/Sloten/HDD/CD/DVD/CDRW...
hij trilt niet me bureaublad af hoor waus :D weheheh

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat voor pc heb je in vredesnaam?

Eentje met een drilboor erin ofzo? Dit heb ik nog nooit gehoord: dat je beneden hoort dat hij aanstaat. Als ik mijn deur dicht doet, moet je echt gaan luisteren of in de kamer de pc aanstaat.

Vind verhaal beetje ongeloofwaardig ... 8-) heb jij je schroefjes (in je pc) wel aangedraaid :?

==
hoi

Verwijderd

Spikes lijkt me de beste oplossing, je wilt immers trilingen vermijden ofwel contact tussen twee oppervlakten moet zo klein mogelijk zijn., zou onder de spikes nog iets van rubber plaatsen zodat ook grote horizontale trillingen geen effect hebben.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 13:07 schreef Eusebius het volgende:
Wat voor pc heb je in vredesnaam?

Eentje met een drilboor erin ofzo? Dit heb ik nog nooit gehoord: dat je beneden hoort dat hij aanstaat. Als ik mijn deur dicht doet, moet je echt gaan luisteren of in de kamer de pc aanstaat.

Vind verhaal beetje ongeloofwaardig ... 8-) heb jij je schroefjes (in je pc) wel aangedraaid :?
Ik heb het hier ook gehad hoor... mijn ouders slaapkamer is hier recht onder... en met een oud huis, dus met houte vloeren hoor je echt alles heel goed.
Ze konden het ratelen van mijn Seagate Barracuda horen toen ik die nog had. En op mijn eigen kamer maakte het ook echt niet zo'n lawaai.

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

ik heb der dus ook last van et is niet echt het geluid maar meer de trilling door de vloer naar beneden (oud huis) :)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het eerder andersom, onder mijn slaapkamer staat de wasmachine. Als die aanstaat, trilt alles op mijn kamer, dus ook mijn pc. Dit lijkt me niet goed voor mijn harddisks.

Mijn pc staat nu op rubberen matten, maar hij trilt nog steeds. Heeft het zin om hem ook op spikes te zetten?

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik had een schijf die behoorlijke resonanties in de kast veroorzaakte. Uiteindelijk opgehangen in postelastieken in een 5,25" bay ... stilte at-last

Yamaha FZ1 :-)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
als je houtenvloeren hebt hoor je alles dat is gewoon zo... en het is KUT, als ik muziek hard aan hem horen ze het 3 huizen verder nog :)

Verwijderd

Nou, een rare PC heb je hoor...

Want als ik 's nachts de PC aan hebt staan ivm downloaden/videobewerken ofzo en ik zit in dezelfde kamer op de bank, dan hoor ik de klok nog harder tikken dan dat ik mijn PC hoor (TV etc staan dan uit)...

Ik moet dan echt opstaan en ernaartoe lopen om te kijken/horen of hij klaar is.

Verwijderd

Ik heb de boxen van mijn stereo op opblaasbare stoelen staan, misschien ook iets voor jou :)

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Je ouders zo gek maken dat ze ergens anders gaan wonen. In huis met goede isolatie. Wel meteen grootste kamer opeisen dan. (als je toch al bezig bent >:) )

LOL

*empty*

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 13:43 schreef MR_VIPER het volgende:
Je ouders zo gek maken dat ze ergens anders gaan wonen. In huis met goede isolatie. Wel meteen grootste kamer opeisen dan. (als je toch al bezig bent >:) )

LOL
Ik ben hier ook al bezig met de zolder op te eisen :)

Verwijderd

Hang hem op, een paar gaten in je kast, oppassen voor moederboord enz ;)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 13:47 schreef pascal15676 het volgende:
Hang hem op, een paar gaten in je kast, oppassen voor moederboord enz ;)
ophangen aan de planken die in de muur vast zitte nen dat het zo nog doortrilt :P

ik ga ff proberen met schuimrubber en spikes

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 20:39

adana

merzbow, schmerzbow

Ik verwacht dat je weinig succes zult hebben met spikes. In tegenstelling tot wat veel mensen denken dempen spikes geen trillingen maar geven ze juist ongehindert door. Schuimrubber zou kunnen helpen , en je zou ook eens aan 'luchtdemping' kunnen denken: plaats een half opgeblazen binnenband onder je pc. Wel een beetje wiebelig, maar het kan heel goed helpen.(werkt ook mooi onder cd-spelers enzo)

De beste oplossing is echter om het probleem bij de bron aan te pakken: elimineer de trillingsbronnen, bijv door HD's en fans met rubbertjes te monteren, fans op 7 volt te draaien, je kent het wel. Bestrijd de ziekte, niet het symptoom.

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

• Mephix
  • Laatst online: 25-11-2025
Op donderdag 11 juli 2002 14:28 schreef adana het volgende:
Ik verwacht dat je weinig succes zult hebben met spikes. In tegenstelling tot wat veel mensen denken dempen spikes geen trillingen maar geven ze juist ongehindert door. Schuimrubber zou kunnen helpen , en je zou ook eens aan 'luchtdemping' kunnen denken: plaats een half opgeblazen binnenband onder je pc. Wel een beetje wiebelig, maar het kan heel goed helpen.(werkt ook mooi onder cd-spelers enzo)

De beste oplossing is echter om het probleem bij de bron aan te pakken: elimineer de trillingsbronnen, bijv door HD's en fans met rubbertjes te monteren, fans op 7 volt te draaien, je kent het wel. Bestrijd de ziekte, niet het symptoom.
Idd.. ga eerst eens na wat die trilling precies veroorzaakt?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:19

MartNL

wat een lulkoek zeg.
Je pc trilt. |:(
Die van mij hangt compleet volt met hardware fans watercooling e.d en hij trilt nooit.
Tja behalve als ik alles los er in gooi.

• Mephix
  • Laatst online: 25-11-2025
Op donderdag 11 juli 2002 15:07 schreef MartNL het volgende:
wat een lulkoek zeg.
Je pc trilt. |:(
Die van mij hangt compleet volt met hardware fans watercooling e.d en hij trilt nooit.
Tja behalve als ik alles los er in gooi.
Mijn pa heeft een 40-speed cd-rom drive van Philips.. en geloof mij, als dat ding begint te lezen wandelt de pc zowat weg! Het kan dus wel degelijk en het hoeft helemaal geen lulkoek te zijn. Dat jouw (en mijn) pc het niet doen, das een ander verhaal :+

Verwijderd

Tja, als je er een slecht CD-rommetje in heb zitten wil dat op 52 speed nog wel wat lawaai maken en trillen. Dus dat over die "lulkoek" is ook een beetje inzichtsloos!

Zelf had ik nog een hele stapel muismatten liggen (van mooi dik zwart rubber). Die dienen nu als onderzetter van mijn PC. Ik kan je vertellen dat het redelijk werkt!
(En heb ik eindelijk een functie voor die matten gevonden! :))

//edit: iemand was me al voor met dat CD-rom verhaal! :)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:19

MartNL

Op donderdag 11 juli 2002 15:20 schreef Jorrit het volgende:
Tja, als je er een slecht CD-rommetje in heb zitten wil dat op 52 speed nog wel wat lawaai maken en trillen. Dus dat over die "lulkoek" is ook een beetje inzichtsloos!

Zelf had ik nog een hele stapel muismatten liggen (van mooi dik zwart rubber). Die dienen nu als onderzetter van mijn PC. Ik kan je vertellen dat het redelijk werkt!
(En heb ik eindelijk een functie voor die matten gevonden! :))
Het gaat dus alleen maar om de cdrom speler.
Die staat ook de hele dag te loeien. >:)

Zo erg dat je er overdag en snachts last van hebt.

• The-Source
  • Laatst online: 04-08 07:44
Heeft de topic starter soms heel toevallig een Thermaltake volcano 2 koeler dan is dat gelijk de oorzaak van het trillen.
Je moet ook ff voelen of je kast echt wel trilt.
JE kast op een handdoek (paar keer dubbel gevouwen) helpt al aardig maar mocht jij die koeler hebben dan is een andere fan de beste oplossing (neem dan ook gelijk een betere heatsink (spire superrock koel goed maar de fan maakt een herrie (de fan daar in tegen trilt niet :P ))

Mijn broer had dus een Volcano 2 in zijn systeem en mijn pa en ma klaagde ook over het getril (vandaar de handdoek "truuk") maar nadat ik de fan had vervangen stond zijn systeem gewoon stil en was een handdoek ook niet meer nodig.
Ik weet niet of alle volcano 2's dat hebben maar die van mijn broer was gewoon in onbelans (wanneer je hem in je handen had en aan zetter en trilde je hand alle kanten op)

Taal fouten inbegrepen ;)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
ik heb z'n AMD gecertificeerd ding maar dat trilt behoorlijk ja :D

zal ik is gewoon een 8cm paps fannetje erop zetten en kijken wat ie daarvan zecht!

heb nog wat fans liggen.

ga morgen ff tetsen tis al laat :D

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op donderdag 11 juli 2002 13:17 schreef swopdark het volgende:
ik heb der dus ook last van et is niet echt het geluid maar meer de trilling door de vloer naar beneden (oud huis) :)
jep, hele goede manier is gewoon, ophangenn die hap
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
   |
   |   | -> muur
 __|
|XX| 
|XX|
|XX|   - -> ophangijzer
---|
   |
 __
|XX| 
|XX| --> computer
|XX|

de trilling gaat naamelijk door de vloer, en niet dor je muur, dus de trilling van de vloer af halen is de oplossing :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1