Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
nouja me voedingen, cpu en videokaart.
maar ik zat te denken aan iets onder me pc zetten dat die trillingen absorbeert ofzo. hoorde ooit is iets van tennisballen?
Zie ook dit topic: [topic=445321/1/250]
Verwijderd
Een bierfilter? Dat ben je toch zelf, als je drinktOp donderdag 11 juli 2002 12:35 schreef Tubbietje het volgende:
Op bierfiltertjes zetten
On-topic:
Leg je PC op je bed, slapen doe je toch niet als je gamed
nog andere ideen
Verwijderd
Maar ik zou toch eens die PC intern geluids-tweaken... Nooit goed al die trillingen voor je CPU/MEM/Sloten/HDD/CD/DVD/CDRW...
hij trilt niet me bureaublad af hoor wausOp donderdag 11 juli 2002 12:54 schreef euss het volgende:
Uit een auto gewoon de rubbermatten eruit slopen, anders tapijttegels met de zachte kant naar onderen, oude campingmatjes op maat gesneden, of isolatieplaat uit de bouwhandel....
Maar ik zou toch eens die PC intern geluids-tweaken... Nooit goed al die trillingen voor je CPU/MEM/Sloten/HDD/CD/DVD/CDRW...
Eentje met een drilboor erin ofzo? Dit heb ik nog nooit gehoord: dat je beneden hoort dat hij aanstaat. Als ik mijn deur dicht doet, moet je echt gaan luisteren of in de kamer de pc aanstaat.
Vind verhaal beetje ongeloofwaardig ...
==
hoi
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb het hier ook gehad hoor... mijn ouders slaapkamer is hier recht onder... en met een oud huis, dus met houte vloeren hoor je echt alles heel goed.Op donderdag 11 juli 2002 13:07 schreef Eusebius het volgende:
Wat voor pc heb je in vredesnaam?
Eentje met een drilboor erin ofzo? Dit heb ik nog nooit gehoord: dat je beneden hoort dat hij aanstaat. Als ik mijn deur dicht doet, moet je echt gaan luisteren of in de kamer de pc aanstaat.
Vind verhaal beetje ongeloofwaardig ...heb jij je schroefjes (in je pc) wel aangedraaid
Ze konden het ratelen van mijn Seagate Barracuda horen toen ik die nog had. En op mijn eigen kamer maakte het ook echt niet zo'n lawaai.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Mijn pc staat nu op rubberen matten, maar hij trilt nog steeds. Heeft het zin om hem ook op spikes te zetten?
Yamaha FZ1 :-)
Verwijderd
Want als ik 's nachts de PC aan hebt staan ivm downloaden/videobewerken ofzo en ik zit in dezelfde kamer op de bank, dan hoor ik de klok nog harder tikken dan dat ik mijn PC hoor (TV etc staan dan uit)...
Ik moet dan echt opstaan en ernaartoe lopen om te kijken/horen of hij klaar is.
Verwijderd
LOL
*empty*
Verwijderd
Ik ben hier ook al bezig met de zolder op te eisenOp donderdag 11 juli 2002 13:43 schreef MR_VIPER het volgende:
Je ouders zo gek maken dat ze ergens anders gaan wonen. In huis met goede isolatie. Wel meteen grootste kamer opeisen dan. (als je toch al bezig bent)
LOL
ophangen aan de planken die in de muur vast zitte nen dat het zo nog doortriltOp donderdag 11 juli 2002 13:47 schreef pascal15676 het volgende:
Hang hem op, een paar gaten in je kast, oppassen voor moederboord enz
ik ga ff proberen met schuimrubber en spikes
De beste oplossing is echter om het probleem bij de bron aan te pakken: elimineer de trillingsbronnen, bijv door HD's en fans met rubbertjes te monteren, fans op 7 volt te draaien, je kent het wel. Bestrijd de ziekte, niet het symptoom.
"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark
Idd.. ga eerst eens na wat die trilling precies veroorzaakt?Op donderdag 11 juli 2002 14:28 schreef adana het volgende:
Ik verwacht dat je weinig succes zult hebben met spikes. In tegenstelling tot wat veel mensen denken dempen spikes geen trillingen maar geven ze juist ongehindert door. Schuimrubber zou kunnen helpen , en je zou ook eens aan 'luchtdemping' kunnen denken: plaats een half opgeblazen binnenband onder je pc. Wel een beetje wiebelig, maar het kan heel goed helpen.(werkt ook mooi onder cd-spelers enzo)
De beste oplossing is echter om het probleem bij de bron aan te pakken: elimineer de trillingsbronnen, bijv door HD's en fans met rubbertjes te monteren, fans op 7 volt te draaien, je kent het wel. Bestrijd de ziekte, niet het symptoom.
Je pc trilt.
Die van mij hangt compleet volt met hardware fans watercooling e.d en hij trilt nooit.
Tja behalve als ik alles los er in gooi.
Mijn pa heeft een 40-speed cd-rom drive van Philips.. en geloof mij, als dat ding begint te lezen wandelt de pc zowat weg! Het kan dus wel degelijk en het hoeft helemaal geen lulkoek te zijn. Dat jouw (en mijn) pc het niet doen, das een ander verhaalOp donderdag 11 juli 2002 15:07 schreef MartNL het volgende:
wat een lulkoek zeg.
Je pc trilt.
Die van mij hangt compleet volt met hardware fans watercooling e.d en hij trilt nooit.
Tja behalve als ik alles los er in gooi.
Verwijderd
Zelf had ik nog een hele stapel muismatten liggen (van mooi dik zwart rubber). Die dienen nu als onderzetter van mijn PC. Ik kan je vertellen dat het redelijk werkt!
(En heb ik eindelijk een functie voor die matten gevonden!
//edit: iemand was me al voor met dat CD-rom verhaal!
Het gaat dus alleen maar om de cdrom speler.Op donderdag 11 juli 2002 15:20 schreef Jorrit het volgende:
Tja, als je er een slecht CD-rommetje in heb zitten wil dat op 52 speed nog wel wat lawaai maken en trillen. Dus dat over die "lulkoek" is ook een beetje inzichtsloos!
Zelf had ik nog een hele stapel muismatten liggen (van mooi dik zwart rubber). Die dienen nu als onderzetter van mijn PC. Ik kan je vertellen dat het redelijk werkt!
(En heb ik eindelijk een functie voor die matten gevonden!)
Die staat ook de hele dag te loeien.
Zo erg dat je er overdag en snachts last van hebt.
Je moet ook ff voelen of je kast echt wel trilt.
JE kast op een handdoek (paar keer dubbel gevouwen) helpt al aardig maar mocht jij die koeler hebben dan is een andere fan de beste oplossing (neem dan ook gelijk een betere heatsink (spire superrock koel goed maar de fan maakt een herrie (de fan daar in tegen trilt niet
Mijn broer had dus een Volcano 2 in zijn systeem en mijn pa en ma klaagde ook over het getril (vandaar de handdoek "truuk") maar nadat ik de fan had vervangen stond zijn systeem gewoon stil en was een handdoek ook niet meer nodig.
Ik weet niet of alle volcano 2's dat hebben maar die van mijn broer was gewoon in onbelans (wanneer je hem in je handen had en aan zetter en trilde je hand alle kanten op)
Taal fouten inbegrepen ;)
zal ik is gewoon een 8cm paps fannetje erop zetten en kijken wat ie daarvan zecht!
heb nog wat fans liggen.
ga morgen ff tetsen tis al laat
jep, hele goede manier is gewoon, ophangenn die hapOp donderdag 11 juli 2002 13:17 schreef swopdark het volgende:
ik heb der dus ook last van et is niet echt het geluid maar meer de trilling door de vloer naar beneden (oud huis)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| | | | -> muur __| |XX| |XX| |XX| - -> ophangijzer ---| | __ |XX| |XX| --> computer |XX| |
de trilling gaat naamelijk door de vloer, en niet dor je muur, dus de trilling van de vloer af halen is de oplossing
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad