Toon posts:

citrix keybord input probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik zit nog steeds in dubio waar ik hem moet plaatsen.

In WOS omdat het om windows NT4.0TSE gaat
in software, omdat het om citrix gaat
In network troubleshooting, omdat het ook met netwerken te maken heeft.
Maar kheb hem toch maar in PNS gezet, omdat ik denk dat de bezoekers die in dit subfora komen naar mijn idee dit probleem het beste weten op te lossen.

Ik heb citrix metaframe 1.8 omgeving draaiende op een NT4.0 TSE

en een client computer welke eerst een nederlands indeling toetsenbord had, en nou engels

ALs de gebuikerinlogt op deze sessie is en blijft de indeling nederlands, ondanks dat ik het verander.
Dan gaat het tijdens de sessie goed, maar alsie weer opnieuw inlogt wordt het weer nederlands.

hoe kan dit?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:47

ChUcKiE

Dus........

Hebben wij ook last van, alleen dan in combinatie met win2k Citrix XP.

Probleem kan um zitten in:

- instellingen blijven behouden in profiel mappen op de client dus de apps/pn .ini
- zet anders in de ica-client bij settings de keyboard layout eens op server-default of profile-default, of net wat je wilt hebben, maar niet op een taal.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je kan niet gewoon het profile wegknikkeren ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op donderdag 11 juli 2002 12:28 schreef arjo_kamp het volgende:
Ik heb citrix metaframe 1.8 omgeving draaiende op een NT4.0 TSE

en een client computer welke eerst een nederlands indeling toetsenbord had, en nou engels
Citrix pakt de keyboard instelling vna de PC over - je kan dit ook overriden (Tools -> Options in de PN), als je dit geforceerd op UK zet, werkt het dan wel goed ?

Anders, kijk even ofdat het met de RDP client wel werkt - die is wat minder intelligent wat dat soort dingen betreft en dus gemakkelijker

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 14:44 schreef Koffie het volgende:
Je kan niet gewoon het profile wegknikkeren ?
nee, da's het vreemde, heeft geen nut.
Op donderdag 11 juli 2002 23:06 schreef elevator het volgende:

[..]

Citrix pakt de keyboard instelling vna de PC over - je kan dit ook overriden (Tools -> Options in de PN), als je dit geforceerd op UK zet, werkt het dan wel goed ?

Anders, kijk even ofdat het met de RDP client wel werkt - die is wat minder intelligent wat dat soort dingen betreft en dus gemakkelijker
dit zal ik morgen even testen, mensen, bedankt voor de input, als het gelukt is, zal ik vertellen hoe!

Verwijderd

Zelfde probleem hier, maar dan precies andersom: we hebben steeds Engels maar we willen Nederlands.
Ik ben er al een tijdje 'naar aan het kijken', maar ik ga er de komende week eens even goed voor zitten. Wij hebben de meest voor de hand liggende dingen ook al geprobeerd.

Zullen we anders gewoon van server ruilen ? :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 18:15 schreef netwerkprutser het volgende:
Zelfde probleem hier, maar dan precies andersom: we hebben steeds Engels maar we willen Nederlands.
Ik ben er al een tijdje 'naar aan het kijken', maar ik ga er de komende week eens even goed voor zitten. Wij hebben de meest voor de hand liggende dingen ook al geprobeerd.

Zullen we anders gewoon van server ruilen ? :+
ik ben er nog steeds niet uit, maar ik ga het na mijn vakantie wel weer proberen.

Kheb al zitten denken an manditory profiles, kweet niet of dat werkt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op maandag 15 juli 2002 19:37 schreef arjo_kamp het volgende:
Kheb al zitten denken an manditory profiles, kweet niet of dat werkt.
gebruik je roaming profiles ?

Als je in je registry (HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Preload iirc) kijkt als je aanlogt, komt dit nog overeen met wat het is als je afgelogd bent?

Als je uitlogt, en je roaming profile wordt weggeschreven, open dan dat profiel nog eens met regedt32 ofzo en controleer die registry key nog eens ofdat hij staat zoals hij stond nadat je je keyboard in de sessie goed had gezet.
Pagina: 1