Toon posts:

Win XP werkt niet op Asus A7V333.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een super raar probleem.
Komt ie:
Ik heb dus een coputer met een Asus A7V333 moederbord, Athlon XP 2000, 80 GB Hd Maxtor 7200, 16x 48 LG DVD, 32x 10x 40x LG brander, Geforce4 mx420 videokaart, creative live 5.1 geluidskaart.
Maar nou heb ik het probleem dat wanneer de HD op de primaire IDE connector op het MB aangesloten wordt en je windows XP installeerd de hd supertraag wordt en je erg vaak het blauwe scherm krijgt, dan geeft ie een hardwarematige fout aan.
Maar zodra je hem op de secondaire IDE poort aansluit, doet ie het wel goed...
Op het moment dat je windows 2000 installeerd doet ie het ook gewoon goed, maar zodra je dan weer de update naar xp uitvoerd krijg je weer blauwe scherm en kom je niet in windows.
Dus zou je denken dat de primaire poort het niet goed doet , maar we hadden al een nieuw moederbord opgestuurd gekregen (RMA) maar daar doet ie hetzelfde mee.
Alle hardware (onder andere de HD) is getest en is goed.

HEt is dus een combinatie tussen primaire ide poort op MB en Windows XP...

Ik snap er niets meer van...

HELP!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

MartNL

Heb je je jumper wel goed gezet op je hardeschijf?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, alle instellingen geprobeerd, ook alle jumpersettings...
Op donderdag 11 juli 2002 12:15 schreef MartNL het volgende:

Verwijderd

raar,

bij mij doet het mb erg goed. ik heb weliswaar een ibm hd en een andere vid kaart, maar toch.

zitte er mischien instellingen in je bios die er toe doen????

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je de nieuwste bios versie? En kan het misschien dat je ide-kabel niet goed is?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb meerdere bios versies geprobeerd (originele 1007, nieuwste 1008, en beta 1009.001

ook heb ik andere IDE kabels geprobeerd...

tja

Verwijderd

Topicstarter
en ook alle bios instellingen zijn goed ja

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Op donderdag 11 juli 2002 12:15 schreef MartNL het volgende:
Staat je schijf wel op master. Er zijn namelijk meerdere mastersetting mogelijk op je hd en niet alle werken met XP. Ook moet in de bios Both IDE aan staan.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar het raare is ook dat ie het op secondair wel goed doet, maar dan doen de brander en cd-rom speler niet goed...
Op donderdag 11 juli 2002 13:36 schreef jogiebeer het volgende:

[..]

Staat je schijf wel op master. Er zijn namelijk meerdere mastersetting mogelijk op je hd en niet alle werken met XP. Ook moet in de bios Both IDE aan staan.

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Op donderdag 11 juli 2002 13:38 schreef gigasmit het volgende:
jah, maar het raare is ook dat ie het op secondair wel goed doet, maar dan doen de brander en cd-rom speler niet goed...
[..]
Bios versie 1009 beta 1 zorgde er voor dat mijn hd op IDE 1 niet erkent werd, heb nu weer 1008 en nu wordt hd op IDE wel gevonden.

Bij mij doen brander en cd-rom ook niet op IDE 1 en niet op een 80 pins kabel, doen het wel goed op tweede IDE met 40 pins kabel.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
En als je de DVD en CD-RW volledig loskoppelt, en enkel de Harde schijf aansluit op IDE-0 & Master, gaat het dan beter?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu nog 's op de sec IDE aangesloten en de dvd en brander op primair, lijkt tot nu toe nog wel goed te gaan...

weet iemand toevallig nog een programmatje waarmee je een dvd-cdrom-brander kunt testen???

de hd doet het nu wel goed...

dus alleen testen of dvd-brander het doen...

boek dus al progressie mooi gezegd
Pagina: 1