Bottleneck ?

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik vind mijn pc (zie specs) na de laatste upgrade (asus P4B533-E , P4 2.26 Ghz , 512 mb DDR pc2100 kingston cas2 ,sb live 5.1) toch niet zo lopen als ik had verwacht,zit er misschien hardware in die mijn pc wat vertraagd ? er zit ook een asus v8200 geforce3 deluxe in.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nofi

Windows Me is de bottleneck, klinkt misschien flamerig, maar op een p4 raad ik 2k of Xp aan... :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
rd ipv ddr is een stukje sneller...verder ist een heel leuk systeempje
je zou een ti42/44/4600 erin kunnen zetten...dat zou nog een heel stuk uitmaken maar verder valt er niet veel te upgraden :)

Verwijderd

misschien zit er een virusje op je computer of je moet je disk een defragmenteren dat kan allemaal je comp langzamer maken

Verwijderd

wat noem je : "toch niet zo lopen" ?

Wees eens specifieker...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 juli 2002 12:13 schreef ThaNetRunner het volgende:
nofi

Windows Me is de bottleneck, klinkt misschien flamerig, maar op een p4 raad ik 2k of Xp aan... :)
daar had ik niet op gelet maar da's idd het probleem
ME gaat niet lekker om met 1gig ram, en is verder (nofi) vrij brak enzo

2k draait goed, xp draait goed

2k lijkt het meeste op ME eigelijk dus dan zou je die moeten nemen :)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ME met 1 gb DDR ?
werkt dat :?

volgend mij niet echt.. tieft win2k erop draaid 10x zo stabiel en je hebt meer aan je pc

• marcelsmit
ik heb dus laatst op xp gezeten,omdat die p4 beter ondersteunt,maar ik vond het echt slecht draaien,veel vage dingen (misschien omdat ik nog xp maagd ben )
en die 1024 zit er nog niet in hoor ;) ik heb nog 512 mb extra besteld,komt vandaag of morgen :p

en rdramm is geen optie want dat kan er niet op :),ik heb op aanraden van andere mensen express voor ddr gekozen omdat rdram eruit zou gaan |:(

tja en windows 2000 ,ik speel veel spelletjes,dus weet niet of win2k daar echt handig voor is.

ik vroeg me ook af of er op mijn mainboard misschien pc3000 geheugen kan,ik denk van niet maar vraag het toch maar even :)

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Op donderdag 11 juli 2002 12:16 schreef Jeff_P het volgende:
ME met 1 gb DDR ?
werkt dat :?

volgend mij niet echt.. tieft win2k erop draaid 10x zo stabiel en je hebt meer aan je pc
Ik dacht eigenlijk ook dat je met ME niet meer dan 512Mb erin kon hebben.

• marcelsmit
wat noem je : "toch niet zo lopen" ?
de benchmarks vallen wat tegen :)en ik kreeg gister een melding "er is onvoldoende geheugen om deze toepassing te openen" en als ik meer dingen tegelijk doe vertraagd ie wat

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Op donderdag 11 juli 2002 12:20 schreef wackomack het volgende:
ik heb dus laatst op xp gezeten,omdat die p4 beter ondersteunt,maar ik vond het echt slecht draaien,veel vage dingen (misschien omdat ik nog xp maagd ben )
en die 1024 zit er nog niet in hoor ;) ik heb nog 512 mb extra besteld,komt vandaag of morgen :p

tja en windows 2000 ,ik speel veel spelletjes,dus weet niet of win2k daar echt handig voor is.

ik vroeg me ook af of er op mijn mainboard misschien pc3000 geheugen kan,ik denk van niet maar vraag het toch maar even :)
wel als eerste, 1024 mb gaat niet werken met ME
512 is al twijfel achtig
dus je zal iets anders moeten installen

win2k is juist goed voor games..
ME is niet beter laat ik het zo zeggen
ik bedoel.. je systeem is snel zat en win2000 is allang niet meer voor de mensen die niet gamen
ik draai het al een jaar en wil niks anders
(mijn mening,,,) xp is kut idd :D

in jouw mobo kan je betst pc3000 douwen maar je hebt er niet veel aan
want hij blijft gewoon op 266mhz lopen
voor overclocken zou het wel leuk zijn
daarom wil ik het dus ook :)

• marcelsmit
Op donderdag 11 juli 2002 12:21 schreef bartbor het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk ook dat je met ME niet meer dan 512Mb erin kon hebben.
is dat zo? nnoit van gehoord,dus die extra 512 mb heb ik niks aan ? lol

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Op donderdag 11 juli 2002 12:24 schreef wackomack het volgende:

[..]

de benchmarks vallen wat tegen :)en ik kreeg gister een melding "er is onvoldoende geheugen om deze toepassing te openen" en als ik meer dingen tegelijk doe vertraagd ie wat
een woord, Millenium

nogmaals gooi er wat anders op want het is een k*t OS

• marcelsmit
Op donderdag 11 juli 2002 12:24 schreef Jeff_P het volgende:

[..]

wel als eerste, 1024 mb gaat niet werken met ME
512 is al twijfel achtig
dus je zal iets anders moeten installen

win2k is juist goed voor games..
ME is niet beter laat ik het zo zeggen
ik bedoel.. je systeem is snel zat en win2000 is allang niet meer voor de mensen die niet gamen
ik draai het al een jaar en wil niks anders
(mijn mening,,,) xp is kut idd :D

in jouw mobo kan je betst pc3000 douwen maar je hebt er niet veel aan
want hij blijft gewoon op 266mhz lopen
voor overclocken zou het wel leuk zijn
daarom wil ik het dus ook :)
ik moet nog ff wennen aan mijn nieuwe bios,er staan een hoop dingen in die ik niet ken,ik heb natuurlijk meteen geprobeerd of de cpu wat omhoog te klokken was ,en dat ging wel ik dacht zo'n 400 of 500 mhz,maar ik zou niet weten hoe ik die dimms omhoog moet zetten,voltage omhoog durf ik niet aan,en er staan verder allemaal vreemde benamingen bij die me niets zeggen,je kunt het geheugen ook 1:1 zetten en 3:4 maar wat het is? vertel het me maar :)

• pt0x

pt0x

Why are we here..

[topic=525314/1/50]

suc6 8-)

• marcelsmit
hehehehe

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb dus laatst op xp gezeten,omdat die p4 beter ondersteunt,maar ik vond het echt slecht draaien,veel vage dingen (misschien omdat ik nog xp maagd ben)
Wat versta jij onder vage dingen? Loopt Windows XP wel soepel op jouw systeem? Als je naar de specs kijkt moet dat zeker het geval zijn en anders heb je of een brakke versie van windows Xp of je hebt een stukje hardware wat niet goed functioneerd.

• marcelsmit
wel wat geleerd over airflow,maar helaas staat er niets bij voor memory opklokken

• marcelsmit
Op donderdag 11 juli 2002 12:35 schreef Towbitis het volgende:

[..]

Wat versta jij onder vage dingen? Loopt Windows XP wel soepel op jouw systeem? Als je naar de specs kijkt moet dat zeker het geval zijn en anders heb je of een brakke versie van windows Xp of je hebt een stukje hardware wat niet goed functioneerd.
ik kan je niet precies de vage dingen meer noemen,maar ik vond het in ieder geval niet lekker werken,maar ja ik zit dan ook al een poosje op win me,misschien had ik de goede drivers niet,ik zat op 56k nu weer op adsl,dus dan zou ik ff opnieuw moeten kijken,en windows 2000 heb ik wel es geprobeerd op mijn oude systeem,maar ik kreeg mijn netwerk en internet niet draaiende omdat dat in win2000 anders werkt,en ik ben een beetje lui dus heb ik win me er weer op gegooid toen :)en over die hardware,dat was eigenlijk mijn vraag,of er in mijn comp iets zat waarvan julie weten dat het brak spul is,zoals bijvoorbeeld de kingston ddr pc2100 cas2 dimms,zijn die wel zo goed als ik dacht,aangezien ze een van de goedkoopste ddr dimms zijn

Verwijderd

zker een trage langzame harddisk ??
welk merk >?
gebruik anders een opstartschijf
scsi 9GB ofzo
dan werkt het als een speer

• marcelsmit
nou niet echt dacht ik,ik start op met een ibm 30 gb ata100 7200rpm,en die andere is een maxtor ata100 7200rpm

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
ME eraf, 2k of XP erop..

Je hebt nu zeg maar een dikke vette mercedes, die bestuurd wordt door een 90-jarig vrouwtje...

u got the point?

De besturing is beetje te oud/brak voor de bak :)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Wat voor spelletjes? Ik heb ook W2k en alle spelletjes werken er gewoon onder. Het zijn alleen sommige oude spellen (zoals Red Alert 1, Driver) die niet willen werken, voor de rest werken alle (nieuwe) spellen perfect.

• marcelsmit
dan moet ik toch windows 2000 pro eens proberen,of ik gooi win xp er nog eens op,ik weet niet of er verschillende versies van uit zijn,misschien heb ik wel een brakke xp versie.
ik weet trouwens ook niet zeker of ik alle benodigde drivers voor mijn moederbord geinstalleerd heb,ik heb chipset software utility en intel application accelerator geinstald voor mijn mobo,ik dacht dat dat genoeg was eigenlijk
Pagina: 1