[ISA-Server]

Pagina: 1
Acties:

• Kliniclown
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 13:14
Ik heb een vraag over ISA-server.

Ik heb de isa ingesteld maar ik krijg op geen enkele manier de mail van een client naar het internet toe en ook niet terug (zowel smtp als pop3). Ik heb Packet-filters aangemaakt voor p25 en p110 en bi-directional verkeer er op aangegeven.Maar zowel met als zonder firewall client op de client kom ik er niet doorheen. De bestaande configuratie staat niet toe om server publishing rules toe te passen. op het internet is van alles te vinden over smtp inschakelen maar het komt allemaal er op neer dat de packet filters aangemaakt moeten worden. Maar bij mij wil het gewoon niet werken.

Weet iemand hier een oplossing voor en ook hoe ik toch de server publishing rules aan de praat krijg?

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Als jij een client z'n mail wilt laten ophalen van het Internet, heb je geen server publishing rules nodig. Die zijn bedoeld om een interne server benaderbaar te laten zijn vanaf het Internet.
Jij wilt andersom. Volgens mij heb je een protocol rule nodig. Je moet de ISA server vertellen dat het is toegestaan om SMTP te versturen en om POP3 sessies op te zetten naar het Internet.

Succes!

• Kliniclown
Ok maar over een paar weken gaan we ook een interne Exchange server draaien. Dus dan hebben we wel publishing rules nodig.

Maar ik ga in iedergeval met de protocol-rules aan de slag. bedankt.

• Bartjo
Yup, dan wel.
Nog even een kleine toevoeging: packet filters gebruik je bij ISA alleen voor niet gedefinieerde protocollen. Aangezien SMTP en POP3 (in ISA) gedefinieerde protocollen zijn, heb je dus protocol rules nodig.

• Kliniclown
Ik heb nu in de protocol rules staan dat pop3 en smtp zowel inbound als outbound toegestaan zijn maar er ik krijg nog steeds geen mail binnen of weg

• Bartjo
All destinations, All client source addresses, schedule always? Heb je je eerder gecreeerde packet filter al weggehaald?

• Kliniclown
Ja allemaal gedaan, maar nog steeds geen reactie van de mail.
Nog effe en de fik gaat er echt in. (ben al zo'n 2 weken bezig)

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Op donderdag 11 juli 2002 12:29 schreef nfshotrods het volgende:
Ja allemaal gedaan, maar nog steeds geen reactie van de mail.
Nog effe en de fik gaat er echt in. (ben al zo'n 2 weken bezig)
Als je hem gekocht hebt, kan je natuurlijk ook MS bellen voor support. Verder is het volgens mij niet echt moeilijk om mail e.d. aan de gang te krijgen, het kostte mij vorig jaar niet zo veel moeite, en m'n huisgenoot wat minder lang geleden had het ook zo voor elkaar.

Kijk eens of je niet teveel dicht hebt gegooid, en voor welke clients je wat hebt gedaan. Kunnen de clients wel op andere manieren bij het internet (ping, dat soort dingen, niet www en ftp aangezien die via de proxy-service gaan)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Kliniclown
Ik kan Microsoft wel gaan bellen maar ik heb niet veel zin in rekeningen van 250 Euro.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Op vrijdag 12 juli 2002 12:01 schreef nfshotrods het volgende:
Ik kan Microsoft wel gaan bellen maar ik heb niet veel zin in rekeningen van 250 Euro.
Als je hem gekocht hebt, krijg je een X aantal dagen support (30? 90?). Daar kan je gebruik van maken.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:12
En als je iedereen en alles full access geeft? effe om te proberen?
Pagina: 1