Voodoo 3 3k: nieuw heatsink+cooler erop ?!

Pagina: 1
Acties:

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:34
Ik heb de laatste tijd wat problemen met spellen en naar mijn idee ligt dit dus aan de temperatuur van mn voodoo 3 3000.

Ik wil er een 'normale' heatsink+cooler opzetten, maar heeft iemand enig idee hoe ik die ouwe heatsink er veilig vanaf kan halen? ik zie het niet zo zitten om straks 2
voodoo 3 1500's te hebben ;-)

Raimond

iracing profile

Verwijderd

Je V3 3k in een anti-statisch zakje duwe, goed afsluiten en dan ongeveer 30min. in de vriezer leggen, daarna met een tang of schroevendraaier je heatsink eraf rukke...

Verwijderd

(wellicht ten overvloede)

Zorg dat-ie droog en op kamertemperatuur is als je hem weer aanzet ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Als je er tegenop ziet, kan je toch ook alleen een fan plaatsen. Ik heb overigens mijn 2000 gewoon naar een 3000 geflasht, dus nu 166 mhz standaard ipv 143. Tis niet zo heel erg, als de chip heet wordt, dit hoort bij de Voodoo3. Ik denk, dat alleen een fan plaatsen al voldoende is, dat bespaart je het breekwerk.

Verwijderd

Laat je comp. ff een poosje aanstaan ofzo en als de core van je vd3-3k dan heet genoeg is wordt de koelpasta iets zachter en dan ken je hem er zo 'afdraaien' ;)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Wekkel: Geflashed naar een V3-3000??? hoe doe je dat? Ik heb mijn V3-2000 wel overgeklokt maar geflashed naar V3-3000 is nieuw voor mij.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Mail me maar, dan geef ik de progs en handleidig wel...

Verwijderd

Laat die heatsink lekker zitten en plak er gewoon een fan op. Werkt prima.

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:34
Ok bedankt voor de tips. ik heb al een mooie oplossing uitgevoerd inmiddels mbv een ouwe fan :

Afbeeldingslocatie: http://www.heatsink-guide.com/rivacool.jpg</img>

werkt perfect!
zie http://www.heatsink-guide.com/
voor meer info.

Raimond

iracing profile

Pagina: 1