cd - rom speler maakt veel herrie

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 17:28
Bij mij maken sommige cd's bijna geen geluid en de andere draaien op een snelheid van een straaljager :?
Is er geen proggie zodat je bv een snelheid vast kan leggen?
Wat kan de oorzaak zijn dat hij zo veel luid gemaakt (hij draait dus op volle toeren). Het is een Creative 52x

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

YellowCube

Wait...what?

onregelmatigheden in de cd...hoge spin-snelheden en dan gaan ie lekker rammelen en herrie maken.

Oh ja en...volgens mij kun je ergens in het apparaatbeheer aangeven welke max snelheid de speler mag draaien

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 11:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH > OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Dit is echt heel normaal voor een snelle (goedkope) cdrom speler, althans het gros dan. Ik had ook een A-Open, nou, dat leek wel of er 100 man op bierflesjes aan het fluiten was ;) als die een cd'je las.

En ja, het maakt ook veel uit welke cd's je erin propt. Bij mijn A-Open was het meestal zo dat merk-cdr's (Philips, Sony, TDK) en gewone silver-cd's (geperste cd's van bijv. spellen die je in de winkel koopt) veeeeel minder lawaai maakten dan no-name-cdr's (Platinum enzo).

En dan maakt het volgens mij ook nog uit op welke standaard de cd gebakken is. Mode 2 maakte bij mij vaak meer geluid dan Mode 1/Joliet.

Verwijderd

Er is een progje waarmee je je CDrom speler (tijdelijk) op lagere snelheid laten draaien: Nero DriveSpeed

http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=download.html

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 17:53
CD Bremse , zoeken maar...
Pagina: 1