Oude Gforce 2 Ultra kopen.. doen? (probleemkaart?)

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57
Ik kan bij de winkel om de hoek een oude geforce 2 ultra kopen voor 50 euro. Is dat een goede koop, ik heb nu een Geforce 2MX400.

Dit is niet echt bedoeld als n00b-vraag, want ik heb wel degelijk gezocht, maar de antwoorden waren gewoon nergens:
1. Er was vroeger sprake dat die kaarten slecht beeld gaven, is dat nou opgelost en zo ja, vanaf welke versie?
2. Wordt dat kreng niet enorm heet? Het was indertijd de topkaart immers. Hoeveel watt slurpt hij?
3. Er zit een extra aansluiting op (soort extra videokaartding). Wat is dat?
4. Hoe is de TV-out?
5. Moet die fan erop, of kan je hem eraf mikken?

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op donderdag 11 juli 2002 11:32 schreef Rudy_V het volgende:
Ik kan bij de winkel om de hoek een oude geforce 2 ultra kopen voor 50 euro. Is dat een goede koop, ik heb nu een Geforce 2MX400.

Dit is niet echt bedoeld als n00b-vraag, want ik heb wel degelijk gezocht, maar de antwoorden waren gewoon nergens:
1--> kaart geeft prima beeld, niet zo goed als een matrox maar toch en is zeker sneller(beter dus) dan de MX versie
2--> ding wordt heet , maar daar is die cooler voor :)
3--> is waarschijnlijk de tv-out aansluiting
4--> geen idee, nooit mee gewerkt :+
5--> zie 2

oeps bijna vergeten, 50 euro voor een Ultra is niet duur

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je weet zeker dat hij 100% in orde is, dus niet 2de hands ofzow en al super overgeklokt enzow

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik zou da doen. mooie vooruitgang

50 euro is nix

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En als jij hem niet hoeft, stel ik mij ter beschikking :9

• M_V
Hij is trouwens van het supermerk Pixelview (???) ofzoiets.

Maar ik had gelezen, hier om precies te zijn: http://www.tweakers.net/nieuws/15424?highlight=geforce+ultra dat ze brak waren.
Op donderdag 11 juli 2002 11:37 schreef You-Suk het volgende:

3--> is waarschijnlijk de tv-out aansluiting
Het is niet de TV-out, dat ding, die zit er ook nog bij. Is het misschien tv-in, feature connector, joystickpoort of weet ik veel

Verwijderd

De beeldkwaliteit kan inderdaad wel een stuk minder zijn, maar dit is pas merkbaar in resuluties hoger dan 1024x768.
Dit merk videokaart ken ik verder niet, maar ik weet dat Hercules wel een goed filter op de kaart had en dus betere weergave had. Creative daarin tegen is heel erg slecht met beeldkwaliteit.

De TV-Out kwaliteit is wel goed op deze kaarten, tenminste ik heb ook alleen maar Hercules ervaring op dit gebied :)

Die extra connector is waarschijnlijk de DVI aansluiting.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 juli 2002 11:49 schreef Rudy_V het volgende:
Het is niet de TV-out, dat ding, die zit er ook nog bij. Is het misschien tv-in, feature connector, joystickpoort of weet ik veel
DVI misschien?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:32
Slechter beeld dan je GF2MX zal ie niet geven, als je 1600x1200 draait is 't niet aan te raden maar alles daaronder gaat best.. :)
Voor 50€ gewoon doen, het is een snelle kaart, verkoop daarna je GF2MX voor 40€ ofzo, dan kost 't je helemaal weining :)

Verwijderd

Gewoon doen , ik had NIKS problemen met mijn Ultra

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Ik heb een GF2U van Hercules (koste 1300 piek 1,5 jaar geleden :p). Gforce staat soieso niet bekend om zijn vette beeldkwaliteit (2D that is). Ik neem aan dat je de kaart gebruikt voor spellen te spelen, in dat geval issie goed genoeg.

• M_V
Nee, ik speel nooit spellen (en dit meen ik). Maar ik vind het zo schraal staan om met een TNT1 aan te komen zetten in mijn 2100+.

Ik gebruik mijn PC alleen maar om te rekenen, Officen, internetten en divxfilms te kijken via de tvout. Dus daarom vind ik het belangrijk dat de 2d weergave ok is en de tvout ook, iig beter dan wat ik nu heb. Voor zo'n laag prijsje is het nooit weg, die oude kaart geef ik dan wel aan mijn broertje ofzo, is die ook weer blij.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 14:49 schreef Rudy_V het volgende:
Nee, ik speel nooit spellen (en dit meen ik). Maar ik vind het zo schraal staan om met een TNT1 aan te komen zetten in mijn 2100+.

Ik gebruik mijn PC alleen maar om te rekenen, Officen, internetten en divxfilms te kijken via de tvout. Dus daarom vind ik het belangrijk dat de 2d weergave ok is en de tvout ook, iig beter dan wat ik nu heb. Voor zo'n laag prijsje is het nooit weg, die oude kaart geef ik dan wel aan mijn broertje ofzo, is die ook weer blij.
Dan zou ik die GF2 Ultra lekker laten staan en een mooi Matrox kaartje gaan halen.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Mijn Geforce 2 Ti is van pixelview (hun site is; www.prolink.com.tw).

Uit verschillende reviews komt dit merk goed naar voren. Geen superieure kwaliteit zoals Asus, maar je betaald daar dus ook minder voor ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat de verschillen onder de merken kaarten zowiezo redelijk laag liggen.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 14:56 schreef HeerVanHasselt het volgende:

[..]

Dan zou ik die GF2 Ultra lekker laten staan en een mooi Matrox kaartje gaan halen.
Ik had eerst een Hercules Geforce 2MX en nu een Matrox G400 op m'n 19" monitor en om nou te zeggen dat ik merkbaar beter beeldkwaliteit heb... nee, dat kan ik niet, was gewoon met beide kaarten ok.
Al is de tv-out wel perfect :9
Pagina: 1