Toon posts:

Gevaren met overclocking....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zorgt er altijd voor dat je 220 stekker uit je pc is.

Waarom nouw dat zal ik je eens vertellen.

Gister was ik bezig met het overclocken van me gf2 mx 400 64mb.

Van 30fps naar over de 100 fps is toch wel een vooruit gang en zelfs lucht gekoeld.

Nouw las ik dat als je de ijzeren geraamte van de Crystal orb afhaalt die dan nog beter zal koelen.

Ik dus dat ding er af schroeven en toen ging me pc aan knal klats ratel.... BLoed overal :( ik kijk naar me vinger me hele vinger top weg shit hey, effe 6000 toeren over je vingers voel je echt wel...

Nouw is er ook nog een blaadje van de koeler of gebroken dus aan dat ding heb ik ook niks meer..
Effe 20 € naar de knoppen en me kast vol bloed en me vinger in het verband dus kan ook nog niet eens gaan gamen aarrgghh...

Nouw dus DOE ALTIJD DE STEKKERS ER UIT :) anders dan dit je ook overkomen!!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
LOL ... auw.

Kennut ... heb hetzelfde gehad met een Sunon extreme output ... ff iets monteren in de kast met de power aan ...

Gelukkig liep ie op 7v ...

Zo een stukkie vel van me vinger ... jezus wat deed dat een pijn ... :'(

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

als je iets gaat modden zoals een kaart, haal je um toch uit je comp |:( heb je ook meer ruimte :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
het oppas kindje (jaar of 1,5 destijds) van mijn moeder heeft ooit zijn wijsvingertje in mijn 120 mm papst fan gestoken. die fan kan op maximaal 16 volt zijn werk doen !!!

was erg blij dat ik em op 6 volt had draaien..... :)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

PICS !!!!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Sorry hoor, maar bij mij zit de stekker er meestal nog in.

Mijn tip:STOP NOOIT JE VINGER IN EEN FAN, NERGENS VOOR NODIG >:)

Maargoed. Als je zelf oplet dan kan er niks gebeuren. Ben je er met je hoofd niet bij, net als toen ik me 1800+ ff opblies, ja dan heb je een probleem.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:58
Tip: zet je computer niet aan als je vinger in een fan zit :)

Verwijderd

Modden -> stekker eruit... dan heb je dit soort problemen niet. Ook zelf de harde manier geleerd.

Ik was ooit een voeding aan het repareren, stekker erin, stekker eruit etc etc ... oh nog even deze twee draadje wisselen..... tja toen was de stekker er niet uit... 220 V door me donder van me linkerarm naar me rechterarm door de borstkas.
Dagenlang last van alle spieren in me bovenlichaam.

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 09:52

nnk

Spreek uit: en en kaa

als je iets mod, doe je dat toch lekker op de werkbank beneden in de garage, waar je al het gereedschap hebt.
Kaartje uit de pc, heb je nergens last van hoor :)

Verwijderd

zo heb ik het gehad leg nooit een steekpin bovenop je pc als je aan het clocken bent op blote voeten! dat geval viel van de pc ---> rolde door van de tafel. bats boem me voet vast in onze parketvloer! was zeer pijnlijk :'( maar alles is zon beetje weer dichtgegroeit nu :P lopen is dan een beetje moeilijk :P

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Dit hoort echt wel thuis in Die-Hard Overclocking!! :D

Verwijderd

Dit wordt toch niet de trend op MOD gebied he ;)??

BLOODMOD: Dracula would envy you 8-)

• iets
  • Laatst online: 09:19
WTF :?
Ik stop mijn vingers zo vaak tussen fans, dat doet toch geen pijn? Je moet ook niet in één keer je vinger ertussen stouwen maar eerst de fan afremmen.

tvw

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19
OOk eens gehad alleen dan bij een 120Mm fan, alleen fan helemaal naar knoppen ik niets :| Had liever dat mijn vinger kapot was dan fan. Dag Papst :(

Verwijderd

Heb ook eens m'n poot tussen een Panaflo 92mm high gestoken . Resultaat : stuk uit m'n vinger en een blad van de fan eraf . Fanblad heb ik derna met een hele tube secondenlijm er weer aan geplakt . Wel iets te vroeg laten testdraaien voor middelpuntvliedende kracht op de lijm , want m'n hele plafond hing vol met lijmdraden :D

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 15:44 schreef Albinoraptor het volgende:
OOk eens gehad alleen dan bij een 120Mm fan, alleen fan helemaal naar knoppen ik niets :| Had liever dat mijn vinger kapot was dan fan. Dag Papst :(
Zal altijd zien dat dat met dure fannen gebeurt, mijn el cheapo fan hakt alleen een stukje van mij af :'(

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 15:41 schreef ShotGun het volgende:
WTF :?
Ik stop mijn vingers zo vaak tussen fans, dat doet toch geen pijn? Je moet ook niet in één keer je vinger ertussen stouwen maar eerst de fan afremmen.
Moet je eens proberen met een delta 120 :Y)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Op donderdag 11 juli 2002 14:54 schreef Epitome het volgende:
Dit hoort echt wel thuis in Die-Hard Overclocking!! :D
Kan je ff wat pics posten, ik wil wel eens zien hoe die bloed vlekken eruit zien. Wat voor effect het geeft, misschien is het wel de moeite waard >:)

w00t

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 16:18 schreef TweAx_P het volgende:

[..]

Moet je eens proberen met een delta 120 :Y)
hhahaha of zon enermax 120mm :P

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

Op donderdag 11 juli 2002 16:29 schreef RedMaxx het volgende:

[..]

hhahaha of zon enermax 120mm :P
die enermax dingen zijn niks

met een delta kan je je topje gaan zoeken

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Yup coolers installen terwijl compie draait is idd dom :( kom ik met me klauw tussen een out take dus ik schrik ram ik me vingers zo in me zalman 5100-CU die toen op full speed draaide :( wel lachuh fan draaide ff niet en temp schoot omhoog :D ( lees 3 graden :D ) wel ou aan de vinger idd

Verwijderd

Doet me denken aan toen ik een 92mm fan aan een rs540 ( 20A @ 7,2 V) had aangesloten , en per ongeluk mijn vinger daarin kwam omdat een vriend van mij me riep...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

op tv was eerst een oma die een blad van een staafmixer in dr vinger had zitten, dat ding was van zijn asje losgekomen en zo 2/3 van dr vinger door gegaan, dat zag er ook lekker uit maarnie heus, die draait ook wel lekker snel.

joepie, mijn 750'igste post!!

Verwijderd

/me zit wle eens met zun vingers in een fan :)

en daarna aanzetten kan prima :P

als je ze er maar niet tussen fratst als die draait :P

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:04
Ik had pech met een panaflo 92mm
Die draaide op 12volt (enorm veel herrie) en hij viel om, tjak, hij stond meteen stil en mijn vinger begon flink te bloeden.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• iets
  • Laatst online: 09:19
Je kan er ook een schroevendraaier tussen steken

tvw

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Op vrijdag 12 juli 2002 00:48 schreef ShotGun het volgende:
Je kan er ook een schroevendraaier tussen steken
weet je zeker dat je fan het nie meer doet :o :o >:) >:)

Still King

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 had zijn pc kast vroeger altijd open staan.

De zijkanten van de kast had ik netjes tegen mijn bureau gezet. Op een mooie zonnige dag :P loop ik naar mijn pctje en kom ik met mijn voet tegen zo'n plaat en gaat ie precies tussen mijn kleine teentje en de teen daarnaast... Arghh.. Zeer diepe snee en kleine teentje half door midden. Enne bloeden :P

Er was niemand thuis dus ik naar benee hinkelen... Handoek van de waslijn af gepakt om te bloed een beetje t stelpen.
Buurvrouw maar gebelt... Dokter melde dat t niet gehecht kan worden en dat ik mijn teentje maar moet vast binden met verband aan de andere tenen... Tis gellukig alleemaal weer geheeld en kep nergens meer last van... Deed wel goed pijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:09 schreef jhead22 het volgende:
* jhead22 had zijn pc kast vroeger altijd open staan.

De zijkanten van de kast had ik netjes tegen mijn bureau gezet. Op een mooie zonnige dag :P loop ik naar mijn pctje en kom ik met mijn voet tegen zo'n plaat en gaat ie precies tussen mijn kleine teentje en de teen daarnaast... Arghh.. Zeer diepe snee en kleine teentje half door midden. Enne bloeden :P

Er was niemand thuis dus ik naar benee hinkelen... Handoek van de waslijn af gepakt om te bloed een beetje t stelpen.
Buurvrouw maar gebelt... Dokter melde dat t niet gehecht kan worden en dat ik mijn teentje maar moet vast binden met verband aan de andere tenen... Tis gellukig alleemaal weer geheeld en kep nergens meer last van... Deed wel goed pijn :)
lol /me lacht je effe vlink uit :)

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Vriend van me is ook zo'n knurft die altijd zegt: Goh, wat haal jij braaf de stroom van je PC af!

Ja, nou en? Mijn computer is mijn leven...Als dit ding stuk gaat door een powersurge of iets anders, dan ben ik niet te genieten.

Ik heb ook geen zin dat mijn toppie er knalt door een Fan in de kast, ik ben ook nog eens gitarist.
Dus voor alle stoere dudes, die denken dat je de stroom erop moet laten:
LOOHOO-OOSER :) (NOFI)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
PICS!

sorry, ik kon het niet laten :P

Verwijderd

btw.. der bestaan FANGUARDS :P zo dat je je vikken niet in de van kan ratsen!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Op vrijdag 12 juli 2002 12:07 schreef Dannyke het volgende:
btw.. der bestaan FANGUARDS :P zo dat je je vikken niet in de van kan ratsen!
Klopt :)

Heb ik net besteld bij NITRAAT >:) >:)

Still King

Verwijderd

Hmm, ik heb een litteken van 2cm lang, 8mmk breed. Ik moest zo nodig een 80mm propellor op een 12V/17000rpm motor schroeven. De motor vloog de lucht in (helicopter), en zo pardoes tegen m'n hand aan.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 12:51 schreef DaBit het volgende:
Hmm, ik heb een litteken van 2cm lang, 8mmk breed. Ik moest zo nodig een 80mm propellor op een 12V/17000rpm motor schroeven. De motor vloog de lucht in (helicopter), en zo pardoes tegen m'n hand aan.
dat koelt toch wel lekker ?

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

AAAAAUUU!!!!!!! :'(

:)

Still King

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 13:13 schreef Dannyke het volgende:
dat koelt toch wel lekker ?
Ehm, ja dat wel. Alleen gebruikte ik het om een boot mee aan te drijven (hovercraft principe). Verder was-ie alleen geschikt voor in een computer van een stokdove bejaarde zonder buren. Sjeez, wat een herrie.
Op vrijdag 12 juli 2002 13:46 schreef Imhotep het volgende:
AAAAAUUU!!!!!!! :'(

:)
Wel grappig om een keer je eigen bot te zien. Maar aauw was het wel ja.

Verwijderd

als ik me botten wil zien laat ik wel een rontgen foto maken :)
veeel veiliger

Verwijderd

lol dat wil ik ook doen >:)

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Op vrijdag 12 juli 2002 14:05 schreef SiCnEsSs het volgende:

[..]

lol dat wil ik ook doen >:)
wat houd je tegen :?, en vergeet de pics niet he ;)

Verwijderd

17000rpm :? vloog je computer niet weg? :o

of was je niet van plan om hem op je computer te doen?

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:42
ikke nou net 5 min geleden me vinger in een op 220 volt draaiende 12 cm papst fan :( doet auw hehe 1 keer een delta 60 mm me knokkel perongeluk tegen aan gehouden

fanblade er af een bij mijn wat vel hehe

dat was irri ow ja en de 12 cm sunon fan ook :o

edit: ow ja heb ik al gezegt dat die paps alu fan blades heeft :)

Verwijderd

Ik had ook een keer z'n pechdag, ik was met een voeding bezig, ff testen, de fan was los dus die lag er gewoon los bovenop, ging allemaal prima. Tot ik dus niet oplette en tegen de fan aanstoote, knal blaadje eraf. Nou jah pech denk ik, fan eraf gerukt en weggegooit. Ik lekker door met kloten, wou ik de stekker uit de voeding trekken was ik alleen vergeten em uit het stopcontact te halen. Dus ik pak die aansluitingbeet. Bzzzzt, dat deed pijn zeg, ik zag 5 min daarna nog sterretjes.

Een andere keer lag me voeding (die normaal dus in me PC zit) langs me en op de zijkant zit de fan, hij stond dus aan en ik wou em met de schakelaar aan de achterkant uitzetten. Ik let niet op, duim in de fan, auwww. Flinke snee in me vinger en bloeden, niet normaal. Ik was blij dat me voeding geen kortsluiting maakte.

Oftewel -> tweaker + fan = auw! :)

Ohwjah, en vingerguards die sloop ik er altijd af omdat die je luchtstroom belemmeren en meer lawaai maken.

• The_Resetter
Op vrijdag 12 juli 2002 19:09 schreef Thorry het volgende:

Oftewel -> tweaker + fan = auw! :)

Ohwjah, en vingerguards die sloop ik er altijd af omdat die je luchtstroom belemmeren en meer lawaai maken.
* The_Resetter 2 :)

maar dan gebeurd het vinger in fan mirakel steeds sneller

Verwijderd

Gek is dat he? Onafhankelijk onderzoek toont aan dat bij tweakers die zonder vingerguard met de pc aan in de pc gaan zitten klooien er een 99% kans is op verwonding aan de vingers. Maar liefs 43% kans op verwonding elders en een schrikbarende 3% kans op permanente beschadiging aan edele delen.

Ook heeft het onderzoek bewezen dat bij gekke tweakers (we zullen geen namen noemen maar het lijkt op daBit) er zelfs een extreem hoge kans is op overlijden tijdens het tweaken.

Oftewel, weet waar je aan begint voordat je een schroevendraaier pakt...

Verwijderd

waar blijven de pics? :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Nou dan zal ik ook ff is euuh, grapigs vermelden :?
Mijn stopcontacten op mijn kamer zijn niet geaard,
daar had ik eigelijk niet echt overna ged8, tot ik ff snel ps2 muisje van workstation op server wou zetten toen workstation aan stond,
ik pak die connector en plof,
ik op de grond en vervolgens word ik ???? sec/min later wakker,
ik herinderen me alleen nog de achterkant van systeem en finger op ps2 connector >:)

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
mijn tip: gebruik gewoon geen koelers meer, of iig zo min mogelijk duz het alternatief: Waterkoeling >:)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 12:52
Op zaterdag 13 juli 2002 09:39 schreef Deacon het volgende:
mijn tip: gebruik gewoon geen koelers meer, of iig zo min mogelijk duz het alternatief: Waterkoeling >:)
Verdrinkingsdood misschien dan?

Vorige week mijn vinger tussen de fan(2x)geen bloed en geen afgebroken fans gelukkig.
Toen nog effe 2x sluiting met mijn fans tegen mijn kast |:(
Je bent een rund als je met computers stunt :)

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 08:18 schreef Weezer-DC het volgende:
Nou dan zal ik ook ff is euuh, grapigs vermelden :?
Mijn stopcontacten op mijn kamer zijn niet geaard,
daar had ik eigelijk niet echt overna ged8, tot ik ff snel ps2 muisje van workstation op server wou zetten toen workstation aan stond,
ik pak die connector en plof,
ik op de grond en vervolgens word ik ???? sec/min later wakker,
ik herinderen me alleen nog de achterkant van systeem en finger op ps2 connector >:)
niet erg logish?

• The_Resetter
Op vrijdag 12 juli 2002 22:35 schreef Thorry het volgende:
Maar liefs 43% kans op verwonding elders en een schrikbarende 3% kans op permanente beschadiging aan edele delen.
hmmm das geen tweaker das iemand die niemand heb

maar om nou je leuter in een delta te stoppen :r :r :r *D

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 22:35 schreef Thorry het volgende:
Ook heeft het onderzoek bewezen dat bij gekke tweakers (we zullen geen namen noemen maar het lijkt op daBit) er zelfs een extreem hoge kans is op overlijden tijdens het tweaken.
Whaahaha, LOL :)

Overigens: mijn fan op dikke motor was nog steeds bedoeld om een boot aan te drijven.

Destijds had ik een 486SX-25 waar ik een 33MHz kristal op de mammaplank gebakken had. En dat kon nog met een flintertje aluminium gekoeld worden.

Maar jouw impliciete waarschuwing is terecht: pas op met wat je doet. Ik vind mijn veiligheidsbril en mondkapjes een goede investering.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 18:08 schreef DaBit het volgende:

Overigens: mijn fan op dikke motor was nog steeds bedoeld om een boot aan te drijven.
Voor zoiets gebruik ga ik die van mij ook gebruiken.
Zou het nog een beetje gaan met een vernauwing van 90 mm naar 70 (doorsnee van de impeller) met een motor die zo'n 1500 gram per cm² levert ,met 7 bladen van een gewone computerfan?

Verwijderd

auw!..... maar misschien wel leuk voor een casemod..., zoŽn rode kast van binnen >:)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
De aanvaringen die mijn vingers met fans hebben gehad zijn niet zo desastreus geweest als de verhalen in dit topic.
Een keer sneetje, maar meestal stond gewoon de fan stil. Ik wist niet dat fans zoveel kracht hadden :D
Fans maken meer kapot dan je lief is :P

Verwijderd

Van de week nog... Ik was mijn verwarming aan het ontluchten (de onderhoudsvent was geweest dus het was weer veneukt) en op mijn bureau stond een ATX voeding met een testpc'tje eraan. Maar ik sta dus lekker te ontluchten (verwarming zit langs me bureau) en ik wou me hand neerleggen op die voeding. Er waren alleen ook wat druppeltjes uit het ontlucht tuitje gekomen en ik stond dus met me hand daarop klaar om het kraatje dicht te draaien. Dus ik raak met me hand die ATX voeding aan en ik voel me toch een stroom lopen... Niet normaal meer, en die voeding stond nog wel uit. Oftewel, ATX voedingen uitschakelen via het stopcontact anders vreten ze nog steeds stroom. En verwarmingsbuizen zijn dus een prima aarde.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 11:27 schreef narfpower het volgende:
Gister was ik bezig met het overclocken van me gf2 mx 400 64mb.

Van 30fps naar over de 100 fps is toch wel een vooruit gang en zelfs lucht gekoeld.

Nouw las ik dat als je de ijzeren geraamte van de Crystal orb afhaalt die dan nog beter zal koelen.
waar heb je dat gelezen?

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
wie gaat er dan ook aan zn koelertje's prutsen terwijl ze aan zijn man! maarja wel jammer van de koeler!

mm bloed in je case? nieuwe rage? leuk effect of niet echt?

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
:) nou zie ik eindelijk 's dat ik niet de enigste ben die ooit z'n vinger in een fan heeft gehad :) ik heb ut een tydje geleden gehad toen ik een Dragon ORB 3 van 7000rpm op m'n AMD (heb nu P4) had zitten en er zat een draadje voor en die moest weg en toen iets te ver naar voren gegaan :D gelukkig nergens bloed in de kast en geen rotor blad afgebroken maar wel vingertopje kwijt :S maarja daar leer je van he....zoals hiero al gezegt werd :D
Pagina: 1