Novell netware: gegevens naar nieuwe schijf

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
We hebben hier een Novell Netware 4.11 server, met een 4,3 GB schijf. Nu is een van de (compressed) volumes nogal volgelopen, en om er zowiezo voor te zorgen dat we nog een poos verder kunnen met de server, wil ik er een nieuwe harde schijf van ongeveer 10 GB bij inzetten.

Mijn plan is als volgt:
- data van de oude schijf integraal overzetten naar de nieuwe schijf, zodat de nieuwe schijf als opstart-schijf gebruikt wordt
- volumegroottes van de bestaande volumes aanpassen naar gewenste grootte, en compressie van volumes uitschakelen.
- op de oude schijf een nieuw volume aanmaken voor overige opslag, nog niet nader bepaald.

Welke tools heb kan ik hierbij het beste gebruiken? Ik zat zelf aan de combo Ghost en ServerMagic o.i.d. te denken. Is versie 4 van ServerMagic hiervoor afdoende of moet ik een andere versie hebben? En kan het overzetten van de data m.b.v. Ghost, of kan dit dan ook met ServerMagic?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Ik heb zelf een dergelijke actie eens uitgevoerd door de schijf te mirorroren. Alleen moet je dan achteraf de volumegrootte gaan wijzigen.

Tegenwoordig gebruik ik voor dit soort acties een Ghost for Netware beta versie. Ghost for Netware en ServerMagic for Netware zijn overigens beiden 'dood'. Er wordt niet meer aan ontwikkeling gedaan.

Als je een officieel, nog onderhouden product wilt gebruiken, kijk dan eens naar: Storage Manager, van PortLock. Dit zijn de makers van Ghost for Netware, die er bij Symantec mee gestopt zijn. http://www.portlocksoftware.com

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Thanx, die storage manager ziet er goed uit (trialversie draait al op de server) :)
Kun je met ServerMagic 4 hetzelfde doen? ;)

Verwijderd

We hebben hier pas servermagic 4 for Netware aangeschaft. Perfect pakket! :9~
Schijven kopieren,
netwarepartities aanmaken/vergroten/verkleinen/verplaatsen, volumes aanmaken/vergroten/verkleinen/verplaatsen,
enz, enz.

Kan precies wat jij wil.

Verwijderd

Ik heb het ook is een keer moeten doen. Ik heb het simpel opgelost door de 2e hdd erbij te plaatsen. De boel gewoon te copieren (met een client) en toen de rechten weer goed zetten klaar

Het kan zijn dat het in jou situatie problemen op kan leveren aangezien mijn netwerk maar heel klein is *D

Verwijderd

Maken jullie geen Backups??
Dan is het toch simpel lijkt me:
- Full backup maken
- Oude schijf cleanen
- Nieuwe schijf plaatsen
- Novell installeren
- Partitioneren + nieuwe Volume(s) aanmaken
- Backup software installeren
- Restoren
- Klaar :)

Wil je het sneller doen, dan kan je een Disaster Recovery Option aanschaffen voor ArcServe of BackupExec. (Ligt natuurlijk aan je backupsoftware)

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Uiteraard maak ik wel backups.
Maar een full backup terugzetten van tape duurt vaak enkele uren, terwijl het met een disk-to-disk kopie vaak veel sneller gaat.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 16:08 schreef metalant het volgende:
Uiteraard maak ik wel backups.
Maar een full backup terugzetten van tape duurt vaak enkele uren, terwijl het met een disk-to-disk kopie vaak veel sneller gaat.
En je verdiepen in allerhande software om het te kopieren niet? Trouwens wat voor traag backupmedium heb je als het terugzetten van 4.3GB uren werk is?

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Nou het is gelukt hoor *D

- Eerst alle data m.b.v. Ghost 7.0 overgepompt van de oude naar de nieuwe schijf
- Toen nog meteen een geheugenuitbreiding gepleegd van 128 MB naar 196 MB
- Toen m.b.v. ServerMagic 3.0 onze DATA Volume naar achteren verplaatst, zodat onze PROGRAMS Volume naar 3 GB vergroot is :7

Resultaat: op onze PROGRAMS volume ruim 1,6 GB vrij in plaats van een schamele 90 MB :)

Pagina: 1