Toon posts:

beheer en beveiliging van Windows 98 PC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey guyz,
ff 'vraagje' heb hier voor stage (waar ik 1 september pas officiel begin en nu dus vakantie doe ) de opdracht gekregen uit te zoeken hoe we windows 98 kunnen confifureren zodat we alles vanaf 1 plek kunnen regelen en dat de gebruiker niet zomaar aanpassingen enzo kan doen. Zal ff de preciese vraagstelling hier onder zetten:
[quot]
Beheer en beveiliging van Windows 98 PC's
Op welke manier kunnen we Windows 98 PC's vanaf 1 centrale plek beheren en de desktop zo beveiligen dat er niet door de gebruiker zomaar nieuwe software kan worden geïnstalleerd of aanpassingen in de configuratie van de PC gedaan kan worden.

Welke programmatuur is hievoor nodig? Wat ken er beheerd worden en wat niet als het gaat om software-updates, Outlook-beheer en driver-beheer? Duidelijke omschrijving van de werkwijze van de gekozen programmatuur.
[/quot]

Ik weet dat policy editor een handig programma is daarvoor, maar daar kun je geen Outlook mee beheren. Weet iemand wel een goed antwoord op deze vraag? Kom aub niet aan met Profile Maker want dat is echt een K*T programma om mee te werken in mijn ogen. Ik zou het fijn vinden als iemand me zou kunnen helpen hiermee.
thnx

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Kan niet. Windows 98 is niet goed te beveiligen.

Kort antwoord maar ik ga er ook geen lang antwoordn van maken.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

windows 98 beveiligen, whahahaha, wachtwoord is altijd <ANNULEREN>

Verwijderd

Nogmaals:

Welke server OS?

Novell > ZEN.
MS > Overstappen op 2k.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Zoals al gezegd.. Windows 98 valt amper goed dicht te timmeren...

Als je echt goed beveiliging wilt zal je toch echt naar Windows NT Workstation / Professional 2000 moeten

Met policy editor kom je een eind, maar er blijven altijd gaten in zitten (Zoals annuleren als hierboven geschreven..)

Suc6 en denk er eens over na om misschien te migreren

Verwijderd

LOL

Dan zul je allereerst toegang tot de PC moeten ontzeggen:

- Biosresets/reflashes/hacks
- bootdisks/cd's
- backdoors/virussen/trojans
blabla

zolang je toegang kan hebben tot het filesysteem, heb je het systeem nog niet veilig...

Je zou hoogstens een mooi systeem min of meer kunnen beveiligen en die dagelijks zijn eigen Ghost kunnen laten terugzetten vanaf onherschrijfbaar medium...

Verwijderd

Met policy editor kom je een eind, maar er blijven altijd gaten in zitten (Zoals annuleren als hierboven geschreven..)
Dat valt wel te beveiligen.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

windows deployment guide
office resource kit
office deployment

stort je daar maar eens in, maar wordt niet gek!

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 10:48 schreef PipoDeClown het volgende:
windows deployment guide
office resource kit
office deployment

stort je daar maar eens in, maar wordt niet gek!
En wordt zeker niet gek van al die hacksites die je ook tegenkomt als je bovenstaande met Google opzoekt...

Strike -> Counterstrike
Spy -> DoubleSpy

Er is alleen een bepaalde mate van veiligheidsgevoel te bereiken welke niet berust op feiten...

Verwijderd

Het "feit" dat je altijd in 98 kunt komen door gewoon op annuleren te komen kan je op twee manieren tacklen:Zet in de locale client registry een dword MustBeValidated met value 1 en je moet wel.
Heb je dit niet aan staan en je klikt annuleren(je meld je dus niet aan bij een dc) dan krijg je(indien gebruik wordt gemaakt van poledit98)altijd het profiel met de minste rechten, wat lokaal bekend is.

Verwijderd

Topicstarter
maar kun je met policy editor ook voorkomen dat er software ed wordt gedownload? maar tot eventuele updates er wel makkelijk op te zetten zijn!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op donderdag 11 juli 2002 10:54 schreef oeljanov het volgende:
Het "feit" dat je altijd in 98 kunt komen door gewoon op annuleren te komen kan je op twee manieren tacklen:Zet in de locale client registry een dword MustBeValidated met value 1 en je moet wel.
Heb je dit niet aan staan en je klikt annuleren(je meld je dus niet aan bij een dc) dan krijg je(indien gebruik wordt gemaakt van poledit98)altijd het profiel met de minste rechten, wat lokaal bekend is.
Klopt, maar dan nog heb je geen File System controle

Verwijderd

Kixtart is ook een mooi programma, veel mogelijkheden, het duurt alleen even voor je het onder de knie hebt.

www.kixtart.org

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06
er zijn heeel veel templates te vinden voor poledit, kijk daar eens naar (zijn er ook wel voor internet explorer) en indd de mensen die zeggen gewoon op annuleren drukken die hebben er waarscheinlijk nog niet mee gewerkt....

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 14:17
Op donderdag 11 juli 2002 10:47 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

Dat valt wel te beveiligen.
Klopt maar met 98 blijf je bezig, heb je het een dichtgetimmerd kan je ergens anders weer beginnen. En zo gaat het maar door.
Op donderdag 11 juli 2002 10:33 schreef kemeel het volgende:
[quot]
Beheer en beveiliging van Windows 98 PC's
Op welke manier kunnen we Windows 98 PC's vanaf 1 centrale plek beheren en de desktop zo beveiligen dat er niet door de gebruiker zomaar nieuwe software kan worden geïnstalleerd of aanpassingen in de configuratie van de PC gedaan kan worden.

Welke programmatuur is hievoor nodig? Wat ken er beheerd worden en wat niet als het gaat om software-updates, Outlook-beheer en driver-beheer? Duidelijke omschrijving van de werkwijze van de gekozen programmatuur.
[/quot]
Programmatuur?
illusion 99, dit is software die hetzelfde werkt als de reborn kaart, je kan installeren wat je wilt, veranderen wat je wilt maar als je reboot is het weer zoals het was. Heel geinig

ff over foutlook, deze der af en vervangen door pegasus mail. deze is veel beter en heeft bijna geen last van virussen. En als je dan ook nog es een novell server heb draaien is ie echt ideaal. Dan kun je de mail vanaf 1 plek beheren.

Verwijderd

Topicstarter
de bedoeling met outlook is dat je de inbox en kalender kunt zien van andere gebruikers. en dat wil verder niet lukken. waar kan ik dat programmaatje illusion downloaden?

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 14:17
Op donderdag 11 juli 2002 12:15 schreef kemeel het volgende:
de bedoeling met outlook is dat je de inbox en kalender kunt zien van andere gebruikers. en dat wil verder niet lukken. waar kan ik dat programmaatje illusion downloaden?
google?

ik weet dat die site iets te maken had met docentensoftware, meer ook niet.

Verwijderd

Zoals iedereen al zegt is w98 officeel rampgebied als het gaat om beveiliging, er gaat rete veel tijd in zitten om het enigzins dicht te timmeren terwijl hetzelfde met w2k in enkele klikken bereikt kan worden omdat de mogelijkheid gewoonweg al aanwezig is.
Het gaat hier in jou geval wel om een bedrijf dus dan loopt je al gauw tegen het probleem geld/licenties.
Dus praat daar eerst maar eens over. Zonde om nu veel tijd in die w98 systemen te gaan investeren als er na 1 jaar al over w2k gesproken wordt. Want face it. w98 is wel heel erg uit de tijd.

Verwijderd

Kijk ook eens naar Illusion99, wordt veel gebruikt op scholen om wijzigingen aan bepaalde bestanden ongedaan te maken
Pagina: 1