| Specs Aurora24 | My music |
(33Mhz * 32bit) / 8 = 133Mb/secOp donderdag 11 juli 2002 10:03 schreef The_Prince_of_Mu het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel de doorvoersnelheid in Mb/s maximaal is van PCI (33 MHz).
Kan iemand me daar antwoord op geven?
Thanks! Dat had ik eigenlijk zelf ook nog wel kunnen bedenken, maar ja... het is ochtend, he!
Maar daar komt nog bij dat een chipset vaak maar 3 PCI channels heeft. Wat er dus op neer komt dat de doorvoersnelheden van 6PCI sloten gedeel worden over 3 channels.
Maar als er maar één of twee PCI kaarten in je systeem zitten dan hebben ze ieder genoeg bandbreedte om de volle 133MB\s te leveren.
Correct me if i'm wrong
Maar als er maar één of twee PCI kaarten in je systeem zitten dan hebben ze ieder genoeg bandbreedte om de volle 133MB\s te leveren.
Correct me if i'm wrong
Ik heb even gezocht en volgens mij hebben alleen de server bordjes dit, zou ook logisch zijn, aangezien server bordjes vaak meerdere soorten PCI (33/66Mhz, 32/64Bit).Op donderdag 11 juli 2002 10:15 schreef Vlabakje90 het volgende:
Maar daar komt nog bij dat een chipset vaak maar 3 PCI channels heeft. Wat er dus op neer komt dat de doorvoersnelheden van 6PCI sloten gedeel worden over 3 channels.
Correct me if i'm wrong
Maar het is toch 133 Mb/s en niet 133 MB/s? Scheelt toch een factor 8, zou ik zeggen!Op donderdag 11 juli 2002 10:15 schreef Vlabakje90 het volgende:
Correct me if i'm wrong
Het scheelt idd een factor 8 en het is MBOp donderdag 11 juli 2002 11:49 schreef The_Prince_of_Mu het volgende:
[..]
Maar het is toch 133 Mb/s en niet 133 MB/s? Scheelt toch een factor 8, zou ik zeggen!
Reken maar: bus is 32b=4B breed op 33MHz. 33x4=132MB
Met PCI-X kom je overigens tot 64b=8B op 133MHz=1064MB/s
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1