Het hele verhaal is zo simpel en de replies zijn zo lastig

We gaan ervan uit dat al het hardware standaard gelaten zal worden
Je hebt dus
2xNIC
1xHUB
2xPC
1xKabel Modem
Als we nou beginnen bij het begin een kabel modem zal 9v/d10 keer aan één vaste NIC gehangen moeten worden. Dit omdat het IP dat je provider uitdeelt aan een MAC adres hangt. Hier kan je niet onderuit komen OF je zal een ROUTER moeten KOPEN. Je kan dan het MAC van je router aan het IP hangen. Zoals ik het las hing jij je HUB aan je kabel modem. Dit gaat dus niet werken omdat simpel gezegd een HUB daar niet slim genoeg voor is. We zijn dus op het moment zover:
Provider---->KabelModem----->Nic1.PC1
Wil je ook een uitgang hebben van PC1 dan zal daar dus een port voor moeten zijn
Provider---->KabelModem----->Nic1.PC1.Nic2
We gaan nu met de 2e PC verder hoe je die verbinden wilt kan je zelf kiezen, direct PC1 aan PC2 doe je met een cross cable via de hub met een straight
Provider---->KabelModem----->Nic1.PC1.Nic2---->Nic3.PC2
Provider---->KabelModem----->Nic1.PC1.Nic2---->HUB---->Nic3.PC
Je merkt dus dat je in alle situaties tekort komt. Als je een xtra NIC heb gekocht zou ik gewoon ICS gebruiken van Microsoft lekker makkelijk. Je kan ook een routertje kopen, want zoals het boven beschreven is zal je PC1 altijd aan moeten staan om PC2 met I-Net te verbinden. Met een router hoeft dit niet. Je laat hem dan altijd aan staan.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ,---------Nic1.PC1
Provider---->KabelModem----->Router---,
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ `--------Nic2.PC2
Als je een x-tra NIC nodig heb en je in Amsterdam woont of daarheen wil komen mag je bij mij een 3com op komen halen helemaal gratis (ben in de kerstfeer)
May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)