Met Sniffer door de switch

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Weet iemand een manier om op de een of andere manier door een geswitched netwerk heen te kunnen "snifferen"? :?
(Fluke network inspector / Sniffer Pro)

Je kunt per switch (cisco) een monitorpoort opgeven maar dan moet op elke switch een agent gehangen worden...ik ben benieuwd of dit ook anders kan: vanaf een station >:)

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op donderdag 11 juli 2002 09:58 schreef Ermo het volgende:
Weet iemand een manier om op de een of andere manier door een geswitched netwerk heen te kunnen "snifferen"? :?
(Fluke network inspector / Sniffer Pro)

Je kunt per switch (cisco) een monitorpoort opgeven maar dan moet op elke switch een agent gehangen worden...ik ben benieuwd of dit ook anders kan: vanaf een station >:)
Nee ik denk niet dat dit mogelijk is, het werkstation krijgt alleen de IP pakketten die voor hem bedoeld zijn en kan dus geen IP pakketten van het netwerk afplukken...

De Monitor mogelijkheid is inderdaad via 1 poort te verkrijgen en de beste optie is dan inderdaad (als je alles tegelijk wil sniffen) om op elke switch deze poort open te zetten en hier een machientje op aan te sluiten...

Aanvulling:

De oplossing die ook wel veel gebruikt word is 1 computertje aansluiten en door patchen met de switch die "getapt" moet worden.

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

dit kan met het pakket ettercap (http://ettercap.sourceforge.net/)

dit werkt op basis van arp spoofing

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

zie Captor en was ook met search te vinden :z

of google

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.