Geheugen verdubbelen? Bestaat het?

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:06
Ik heb wel eens van verschillende mensen gehoord dat het mogelijk is om geheugen te verdubbelen. Waarschijnlijk is dit maar een fabeltje. Maar ik vroeg me toch af.... Weet iemand van jullie er misschien iets vanaf? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Gewoon eenzelfde reepje ram kopen als dat je al hebt en dat er bij prikken in je mobo :?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

Arjan A

Cenosillicafoob

Doublespace voor je geheugen :?
Je kan gewoon hetzelfde geheugen bijkopen hoor :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij bedoelt waarschijnlijk van die proggies onder windows die je geheugen effectiever indelen of bepaalde gedeeltes van het geheugen comprimeren...
bestaat dus ja, en werkt soms ook wel aardig... (cpu kracht inwisselen voor geheugenruimte zodat de pc minder swapt)

ik gebruik het iniedergeval niet, ik wilnie dat me cpu onnodig werk doet :-p

Mata
...wil zelf eigenlijk ook niet onnodig werk doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn verschillende pakketjes in omloop die als driver "boven" je geheugen hangen en compressie-technieken gebruiken om meer gegevens in je geheugen te proppen, op dezelfde manier zoals dat ook voor inviduele bestanden, directories of hele filesystems, en ook tape-drives werkt.
Het nadeel is dat je geheugen-toegang dus aanmerkelijk trager wordt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Ik heb ram zat hoor vind ik. En zo'n freeware proggie heb ik ook al :) (Memturbo) ofzow maar er zijn er zoveel. Maar dat gebruik ik vooral om het geheugen effe op te schonen na een installatie of voordat ik een spel begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die Apples was altijd een pakketje dat RAMdoubler heette te installeren. Zoek hier eens op met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

haha klinkt echt grappige vraag, want het lijkt net alsof je bedoelt dat je gewoon wat geheugen erbij wil hebben :)
maar je kan ook programmatjes gebruiken die je geheugen leeg maken (handig na een potje ut2003 ofzo).
bijvoorbeeld memwatcher is handig (zoek op google ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ja het kan met compressie,
voor de pc zijn er software matige oplossingen ervoor, ook voor de macintosh.
ramdoubler, quarterdeck had qemm ervoor.
maar er zijn ook hardwarematige solutions voor in servers enzo. moet je denken aan gigabytes werkgeheugen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29
IBM heeft flink wat onderzoek naar datacompressie gedaan, ze hebben nu iets dat heet MXT, Memory Expansion Technology. Het komt er op neer dat het geheugen effectief meer dan verdubbeld. Dit is overigens wél een hardwarematige oplossing, alleen software zou véél te traag zijn. Deze MXT geheugencontroller chips zijn trouwens gewoon met Intel P!!!/Xeon cpu's compatible (volgens mij is Serverworks nog met de Pinnacle chipset waar MXT in zat bezig geweest, maar wat daar de status van is :? ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ja, het kan, ik heb er ook weleens van gehoord, maar je Pc wordt er mega-traag van (stond keer in PCM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Er zijn leukere dingen te doen met je CPU cycles. Beter een klein maar snel geheugen dan groot en traag. Wanneer je geheugen te kort hebt is het echt aan te raden om er een reepje bij te plaatsen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Op donderdag 11 juli 2002 10:53 schreef nnk het volgende:
je bedoelt dat je gewoon wat geheugen erbij wil hebben :)
maar je kan ook programmatjes gebruiken die je geheugen leeg maken (handig na een potje ut2003 ofzo).
bijvoorbeeld memwatcher is handig (zoek op google ofzo).
Zoals ik al zei. Ik heb al zo'n proggie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kun je net zo goed je Virtueel Geheugen (SwapFile) fixeren op 1 GB ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

Ja, een beetje swapfile fixen op de hoeveelheid geheugen die je hebt... (snelheid spreken we niet over :z)

Blog (Linux-related)

Pagina: 1