Toon posts:

internet sharing is bagger en filesharing ook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een mini netwerk van 2 pc's. Op de server staat win2k server, en op de client staat XP. Ze zijn verbonden door een crossover kabel, in de server zitten 2 nics, eentje is voor inet(cHELLo) en eentje voor het netwerk. Ze kunnen elkaar pingen en de client kan internet ip's pingen en sinds gisteren ook surfen maar dat is dan het enige wat ik ermee kan doen. Ik heb msn messenger maar andere dingen kan ik niet zoals online spellen spelen of op mirc komen etc.(die 2 zijn wel nodig voor een hardcore gamer :P) En als ik in de werkgroep probeer te komen kom ik er soms niet in, en als ik erin ben kan ik de server niet inkomen omdat ik niet de juiste machtigingen heb ofzo.

Server OS =win 2k
kaart 1(chello), ip's staan op automatisch, internet sharing staat aan.
kaart 2(netwerk),ip: 192.168.0.1 , subnet mask:255.255.255.0

Client OS = XP
ip's staan op automatisch, dns servers zijn die van de server(212.142.28.66), eerst kon ik alleen pingen maar nu ik in geavanceerd in tabblad DNS bij dns achtervoegsels chello.nl bij heb gezet kan ik gebruik maken van surfen =)
Maar das dus nog niet genoeg om het goed aan de praat te krijgen. Zou het misschien aan de DHCP server liggen?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Ik had ook zoiets:
server:w2k
client:xp
client2:me

het enige wat ik heb gedaan op de server de netwerkkaarten delen. toen kon ik internetten/mircen/online game/whatever en filesharen. wel effe dezelfde werkgroep natuurlijk.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik zou sowieso de dhcp uitzetten en alle ip's hard inkloppen, scheelt meestal wel bovendien zijn het maar 2 comps. MSN is al veel over geschreven en dat schijnt meestal wel problemen op te leveren

Geen toegang... zorg dat je user accounts op de w2k server in orde zijn dan moet je toegang hebben. Ook al heb je geen domein, ik had dit probleem nl. zelf ook. Het helpt wel om op de xp bak dezelfde user en pwd in te loggen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Op donderdag 11 juli 2002 09:24 schreef WhizzCat het volgende:
Ik zou sowieso de dhcp uitzetten en alle ip's hard inkloppen, scheelt meestal wel bovendien zijn het maar 2 comps. MSN is al veel over geschreven en dat schijnt meestal wel problemen op te leveren

Geen toegang... zorg dat je user accounts op de w2k server in orde zijn dan moet je toegang hebben. Ook al heb je geen domein, ik had dit probleem nl. zelf ook. Het helpt wel om op de xp bak dezelfde user en pwd in te loggen.
ik heb op de W2K bak de guest account aangezet. dan hoef je geen speciale profielen aan te maken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Maar welk ip moet ik de client geven als ik de DHCP server op de server uit zet? Toch niet 192.168.0.2? Want dhcp deelt toch internet ip's uit?

En hoe kom ik goed in de werkgroep?

ps. ik bedoel met ik heb msn messenger dat ik msn WEL kan gebruiken , maar andere dingen niet(Ik kan dus wel surfen)

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 21:46
Op donderdag 11 juli 2002 10:48 schreef RomaR_DragonsBlood het volgende:
Maar welk ip moet ik de client geven als ik de DHCP server op de server uit zet? Toch niet 192.168.0.2? Want dhcp deelt toch internet ip's uit?

En hoe kom ik goed in de werkgroep?

ps. ik bedoel met ik heb msn messenger dat ik msn WEL kan gebruiken , maar andere dingen niet(Ik kan dus wel surfen)
DHCP deelt locale ip-adressen uit hoor, de client kun je gewoon ip-adres 192.168.0.2 geven.

In de werkgroep kom je toch gewoon door overal als workgroup hetzelfde (standaard WORKGROUP) in te tikken :? Zorg dan wel dat je via die workgroup op elkaar inlogd.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
'Inlogt' is met een t. Tenzij je flink verkouden bent, maar da's alleen de uitspraak. ;)

Misschien helpt deze pagina bij M$ iets. Zoek ook even op tcp en transparency en zo; ik las laatst dat sommige applicaties niet eens goed aan de praat te krijgen zijn via internetdeling vanwege gestripte tcp-pakketjes, weet alleen niet waar.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
Hm..Met de DHCP is dus nix mis mee want hij geeft gewoon goed het ip maar waar zou t dan aan kunnen liggen?

Met filesharen kan ik wel met de server in de client HD komen maar niet anders om.
Pagina: 1