Hoi, ik heb een mini netwerk van 2 pc's. Op de server staat win2k server, en op de client staat XP. Ze zijn verbonden door een crossover kabel, in de server zitten 2 nics, eentje is voor inet(cHELLo) en eentje voor het netwerk. Ze kunnen elkaar pingen en de client kan internet ip's pingen en sinds gisteren ook surfen maar dat is dan het enige wat ik ermee kan doen. Ik heb msn messenger maar andere dingen kan ik niet zoals online spellen spelen of op mirc komen etc.(die 2 zijn wel nodig voor een hardcore gamer
) En als ik in de werkgroep probeer te komen kom ik er soms niet in, en als ik erin ben kan ik de server niet inkomen omdat ik niet de juiste machtigingen heb ofzo.
Server OS =win 2k
kaart 1(chello), ip's staan op automatisch, internet sharing staat aan.
kaart 2(netwerk),ip: 192.168.0.1 , subnet mask:255.255.255.0
Client OS = XP
ip's staan op automatisch, dns servers zijn die van de server(212.142.28.66), eerst kon ik alleen pingen maar nu ik in geavanceerd in tabblad DNS bij dns achtervoegsels chello.nl bij heb gezet kan ik gebruik maken van surfen =)
Maar das dus nog niet genoeg om het goed aan de praat te krijgen. Zou het misschien aan de DHCP server liggen?
Server OS =win 2k
kaart 1(chello), ip's staan op automatisch, internet sharing staat aan.
kaart 2(netwerk),ip: 192.168.0.1 , subnet mask:255.255.255.0
Client OS = XP
ip's staan op automatisch, dns servers zijn die van de server(212.142.28.66), eerst kon ik alleen pingen maar nu ik in geavanceerd in tabblad DNS bij dns achtervoegsels chello.nl bij heb gezet kan ik gebruik maken van surfen =)
Maar das dus nog niet genoeg om het goed aan de praat te krijgen. Zou het misschien aan de DHCP server liggen?