Web en winkelprijs geheugen Fascom

Pagina: 1
Acties:

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-01 14:56
Op 10 juli 2002 van de verkoper bij Fascom Rotterdam gehoord dat de winkelprijs van 256 Mb DDRAM op hun website (59 euro) niet klopt. Toevalligerwijs hadden ze juist de prijs moeten verhogen naar 79 euro. Dat is meer dan 35% stijging !

Volgens hem is dat landelijk het geval.

Ik heb die 256 Mb daar niet gekocht, maar zie nu echter ook nergens meldingen over prijsstijgingen bij andere shops.

Hun site vermeldt nog steeds de oude prijs, ik heb pricewatch aangepast, maar zou wel willen weten wat jullie mening is over prijsverschillen (traffic genereren?) en de geheugenprijs nu.

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
de geheugenprijzen zijn wel weer aan het stijgen, dus het kan kloppen. zoals gewoonlijk kan dit heel raar verlopen aangezien de partijen vaak groot worden ingekocht. is de voorraad op, dan moet er dus een nieuwe worden gekocht, is die duurder, dan zullen de prijzen worden aangepast. Er is idd een tijdje lang goedkoop OEM geheugen geweest, dat is grotendeels verkocht dus de prijzen gaan weer ^^^

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Bij de shop waar ik altijd koop is 128 MB DDR nu net zo duur als eerst 256 MB. Gelukkig heb ik de 256 MB nog net voor de stijging aangeschaft :) Maar de prijzen zijn inderdaad flink gestegen.

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik kan hem zo 123 niet terug vinden, maar vorige week stond er al een posting op Tweakers dat het DDR-geheugen een stuk duurder werd omdat er steeds meer over werd gestapt naar grotere geheugenchips. En daar worden er nog niet zoveel van gemaakt.

Helaas wel. Ik moet zelf ook nog een reepje hebben, maar ben net te laat. :(

In Pricewatch zie je daar inderdaad nog niet zoveel van. Maar kijk je op de sites van de betreffende winkels, dan zie je ook hogere prijzen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Salland Automatisering. Enkele webwinkels zijn ook al flink gestegen in prijs, bijvoorbeeld Norrod.

Work- & gamestation & Huiskamergenot