Optical port op laptop->minidisc

Pagina: 1
Acties:

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
mogguh!

Ik heb hier een Fujitsu Lifebook C met optische port staan. Nu wil ik MD's opnemen via die port. Optische kabel aangesloten maar als ik op record druk op de MD-speler staat er No Signal ;(

Iemand een oplossing??

bvd,

Ice

*burp*

• Doopy-X-
-edit-

foutje sorry :)

*burp*

Verwijderd

als een optische poort:

-infrarood is, dan even die vlakjes schoonmaken, en goed naar elkaar richten, hoeft maar 5 cm te zijn ofzo.

-gewoon een kabel is, even kabel inspecteren, stekkers goed schoonmaken, batterijen checken, software, eventueel drivers checken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
nischien zorgen dat er signal is :? :D

Dus ff softwarematig een beetje met instellingen etc kloten ;)

• Doopy-X-
Op donderdag 11 juli 2002 09:13 schreef Radio-Controlled het volgende:
als een optische poort:

-infrarood is, dan even die vlakjes schoonmaken, en goed naar elkaar richten, hoeft maar 5 cm te zijn ofzo.

-gewoon een kabel is, even kabel inspecteren, stekkers goed schoonmaken, batterijen checken, software, eventueel drivers checken.
tis optisch...

Kabel doet het, op m'n stereo geen probs mee :)

Software/drivers? fill me in! :)

*burp*

Verwijderd

Staat je samplingfrequentie misschien nog op 96 kHz? De gemiddelde minidisc kan daar namelijk niks mee. Heb ik ook gehad met me Audigy Platinum. Hij moet op 48 of 44,1 kHZ.

• Doopy-X-
eummzz, belangrijk punt vergeten te vermelden:

Ik wil het dus doen via de cd-speler die in de laptop zit :)

*burp*

Verwijderd

Bij mijn DMX X-Fire met digital out kan ik best van cd-speler opnemen, maar dan moet ik wel in het control panel instellen dat de source voor de optical out de CD-speler is (en niet de normale wave-output). Wellicht dat het met normale wave-output ook werkt, maar dan zit er een extra stukje digitaal->analoog->digitaal bij (en dat wil je als MD-liefhebber natuurlijk niet hebben).

• Doopy-X-
Op donderdag 11 juli 2002 11:37 schreef Shadowlaw het volgende:
Bij mijn DMX X-Fire met digital out kan ik best van cd-speler opnemen, maar dan moet ik wel in het control panel instellen dat de source voor de optical out de CD-speler is (en niet de normale wave-output). Wellicht dat het met normale wave-output ook werkt, maar dan zit er een extra stukje digitaal->analoog->digitaal bij (en dat wil je als MD-liefhebber natuurlijk niet hebben).
*zoekende in controlpanel*

waar kan ik dit vinden, onder wat voor groep staat die optische port meestal?

*burp*

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:15
als je nou eerst met een mp3tje probeert :? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Doopy-X-
Op donderdag 11 juli 2002 11:49 schreef Tampie2000 het volgende:
als je nou eerst met een mp3tje probeert :? :)
dat zal geen nut hebben want ik heb zo'n mooie functie op m'n MD-spelertje zitten: Synchro Rec (wacht dus met opnemen tot hij digitaal signaal krijgt) echter geeft ie dan meteen dan dat er helemaal geen signaal is

*burp*

Verwijderd

Kijk eens in de control panel bij de instellingen van 'Geluiden en audioapparaten', vervolgens bij het tabblad 'Audio' en kijk dan wat het standaardafspeelapparaat is.

Ik heb een minidisc-usb poort, die kan je op deze manier selecteren. Misschien vergelijkbaar.

• Doopy-X-
Op donderdag 11 juli 2002 13:32 schreef TheGladiator het volgende:
Kijk eens in de control panel bij de instellingen van 'Geluiden en audioapparaten', vervolgens bij het tabblad 'Audio' en kijk dan wat het standaardafspeelapparaat is.

Ik heb een minidisc-usb poort, die kan je op deze manier selecteren. Misschien vergelijkbaar.
Fujitsu VIA Audio

*burp*

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je als OS windows2000 of XP hebt, kan je ook bij de cdromspelers aanvinken dat het geluid 'digitaal' doorgegeven moet worden, dan zal het ook via de digitale uitgang naar buiten gaan.

Maar check eerst eens een paar dingetjes:
Brandt het rode ledje in die digitale uitgang wel?
Brandt dat ledje als je een MP3'tje afspeelt?
Kan je het in je control panel van je geluidskaart aanzetten? Zoja, doe dat. Zo nee, zoek dan op wat voor geluidskaart het is en zoek op google een methode of zet hier neer wat voor geluidskaart het is...

Anders kunnen we nie helpen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Doopy-X-
Op donderdag 11 juli 2002 13:41 schreef JvS het volgende:
Als je als OS windows2000 of XP hebt, kan je ook bij de cdromspelers aanvinken dat het geluid 'digitaal' doorgegeven moet worden, dan zal het ook via de digitale uitgang naar buiten gaan.

Maar check eerst eens een paar dingetjes:
Brandt het rode ledje in die digitale uitgang wel?
Brandt dat ledje als je een MP3'tje afspeelt?
Kan je het in je control panel van je geluidskaart aanzetten? Zoja, doe dat. Zo nee, zoek dan op wat voor geluidskaart het is en zoek op google een methode of zet hier neer wat voor geluidskaart het is...

Anders kunnen we nie helpen.
heb idd 2k en dat vinkje had ik ook gevonden :)

-rooie led brand
- mp3 afspelen: brand nog steeds

*burp*

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

ok, en kan je ook opnemen als je mp3 afspeelt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Doopy-X-
Op donderdag 11 juli 2002 13:54 schreef JvS het volgende:
ok, en kan je ook opnemen als je mp3 afspeelt?
no signal ;(

btw: deze laptop:

http://www.fujitsu-siemens.com/rl/products/notebooks/professional/lifebook/lifebookc/lifebookc.html# en dan datasheet C1020

*burp*

Pagina: 1