Onstream ADR2

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een router draaien, en een netwerkje van 8 pc's,
ik heb ergens gelezen dat als je een onstream adr2 tape streamer hebt, dat je die in de router (of iets anders natuurlijk) kan bouwen en dat je dan m.b.v. de software een heel netwerk kan backuppen?

Is dit zo en zo niet, is er een betere tapestreamer voor zo iets???

Greezzz
wboard ;)

A smooth sea never made a skilled sailor

Verwijderd

Onstream tapedrives zijn leuk voor thuis. Wij hebben er hier een stuk of vijf en er zijn binnen een jaar al 3 kapot gegaan. Vooral het eject / inject mechanisme is een zwak punt!

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Wat zou je me aanraden voor een compleet netwerk op backup te zetten?

Welke streamer bedoel ik eigenlijk!

Verwijderd

Waarmee ik persoonlijk de beste ervaringen mee heb is een DLT drive (wij hebben er een van Compaq). Deze is niet kapot te krijgen. Je zou anders ook kunnen kijken naar een DDS streamer (HP ofzo).

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

Veel betere optie dan DLT is VXA, prijs-prestatie ligt vele malen hoger en de tapes zijn de veiligste in de wereld.

IBM, binnenkort Dell, Apple, Toshiba, Fujitsu en Compaq hebben deze drive van Exabyte allemaal ge-OEM'd en benoemd tot opvolger van DDS.
In tegenstelling tot jou OnStream is de VXA een zeer degelijk product die veel beter geschikt is voor wat serieuzer gebruik. Prijs is ongeveer gelijk aan onstream.

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Hey, waar heb jij die vxa tape streamer gekocht incl. software?

greezz
wboard

• delorean7

delorean7

Digiworld heeft de mogelijkheid om m te leveren.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

star-saber

Ryzen

wat denk je van een philips DVD+RW
in de aanbieding bij office centre

• delorean7

delorean7

Ik denk dat er maar 4,7 GB op een DVD past... wat jij?

• star-saber

star-saber

Ryzen

dat is zo

maar die onstream gaan vaak kapot
bij een bedrijf in de buurt klappen ze er achter mekaar uit.
zijn de 50Gb Scsi extern

als je niet veel hoeft te backuppen kan een dvd+rw makkelijk zijn

de tapes zijn van onstream ook duur

voorbeeldje

1 cartridge (15GB (30 2:1) ) kost 51 euro Pricewatch
dvd+rw is 7.
koop je 7 discs voor en is meer opslag 32.9GB (65,8GB 2:1) )

• delorean7

delorean7

Ik ben ook niet pro OnStream (sterker nog, ik kan die dingen niet luchten) ik ben pro VXA!! Nieuwe technologie van Exabyte.

Tape V17 kost 70 euro, met VXA-2 die net uit is kan ik dan 60 GB Native opslaan (120 GB compressed). Nou jij weer met de DVD ;)

• star-saber

star-saber

Ryzen

ok twas maar een voorbeeld :)

hoeveel kost zon vxa drive ?

Verwijderd

Onstream moet je niet nemen, daarbij..netwerk backuppen door een drive in je router te stoppen????

En op DVD/CD backuppen is een hele slechte optie, eigenlijk geen.

• star-saber

star-saber

Ryzen

DVD niet echt als backup maar gebruiken zoals je bv een zipdrive zou gebruiken

gewoon effe wat je gedowned heb wegzetten.
als backup is het wel lastig om steeds te wisselen van disc

• delorean7

delorean7

interne IDE drive heb ik gekocht voor rond de 540 euro.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 01:07
worden die nieuwe drives (die Exabyte OEM's) al ondersteund door Tapeware, danwel dat Tapeware erbij geleverd wordt?
Dan is het namlijk voor mij wel interessant.

Voor de topic starter.. Ik zou met een hele grote boog om OnStream apparaten heen lopen.
* TD-er heeft nog nooit zulke bagger gezien, wbt. backup

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• delorean7

delorean7

Tapeware ondersteund de drive als het goed is, ik kan het alleen zelf niet vinden. Heb jij het? Ik kan het wel even testen, dan weet je het zeker.

• TD-er
Dan moet je ff kijken op www.tapeware.com, daar kun je een trial versie downloaden. Ik zou voor de "all" versie gaan, wanneer je naast de windows-versie nog een andere versie wilt gebruiken.
Laat me ff weten of 'ie werkt. >:)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• delorean7

delorean7

Ik ben m aan t downloaden en zal m maandag even testen. Maar vooralsnog vind ik dit op de tapeware site:
"TapeWare 6.2SP3e supports that tape device.
Nathan"

Kortom het wordt ondersteunt!!

- en typen na veel bier is een probleem -

• delorean7

delorean7

Allrightey, ik ben m nu aan het testen met tapeware (trial) en het werkt als een trein. Komt niet onder de 170 MB/minuut.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 08:35
Ik ben beta-tester voor de OnStream ADR2 USB2.0 60GB drive. Dat is een externe drive die dmv. USB 2.0 aangesloten wordt. Ik draai overigens Windows XP Professional.

Als beta-tester heb ik TapeWare (full) erbij gekregen en daarmee backups draaien van mijn PC werkt prima, met hoge snelheid. (Volgens specs haalt deze drive 5MB/s, oftewel 300MB/minuut.)

Onlangs kreeg ik een driver-update en het verzoek te testen of Native Backup van XP ook werkt met de drive. Dat is niet geval, of ik doe iets verkeerd, maar dat lijkt mij niet waarschijnlijk.

Gisteren van de OnStream site het programm 1Safe gedownload om dat eens te testen met deze drive. Na installatie en de verplichte reboot kreeg ik een blue screen tijdens het opstarten van XP :( Ook opstarten in SafeMode bleef resulteren in blue screens. Thank God voor Restore Points!!! Door de vorige restore point terug te zetten kon ik weer normaal opstarten en meteen 1Safe uninstallen.

Misschien dat ik eerst TapeWare had moeten uninstallen voordat ik 1Safe installeerde? Ik ging er niet van uit dat die twee programma's elkaar zouden bijten, maar ik neem nu aan dat dat wel het geval was. Eigenlijk zou 1Safe tijdens de installatie moeten detecteren dat TapeWare geinstalleerd was en de installatie stoppen met de mededeling dat die twee programma's niet gelijktijdig geinstalleerd kunnen zijn.

Tot zover mijn ervaringen...

• delorean7

delorean7

Hahahaha, hoe gaaf! Ik was toevallig vanmiddag ook aan het testen met die 1safe trial versie. Ook ik had een tapeware versie geinstalleerd en... je raadt het inmiddels, mocht ook ik mijn windows XP opnieuw installeren omdat het ding bleef hangen bij de startup, geen blauw scherm of iets, maar gewoon eeuwig blijven hangen.

Hoe bevalt de nieuwe OnStream eigenlijk, ik ben een grote tegenstander van OnStream en test op het moment de VXA-2 voor Exabyte. Die Exabyte doet 160 GB per tape bij 12 MB/s (beiden compressed), hoe ver komt die nieuwe OnStream?

• TD-er
Tapeware werkt bij mij wel onder XP, maar het kan er ook aan liggen dat de streamer niet in die XP bak zit, maar in de linux bak. Onder linux zorgt tapeware (de deamon) voor een load van 1 (CPU-belasting van 0% wanneer tapeware niet actief is)
Mischien dat die deamon onder XP dus niet helemaal lekker draait, of een lock op de driver zet.

• Haay
Hahahaha, hoe gaaf! Ik was toevallig vanmiddag ook aan het testen met die 1safe trial versie. Ook ik had een tapeware versie geinstalleerd en... je raadt het inmiddels, mocht ook ik mijn windows XP opnieuw installeren omdat het ding bleef hangen bij de startup, geen blauw scherm of iets, maar gewoon eeuwig blijven hangen.
Gelukkig was mij dat lot bespaard gebleven, van het opnieuw moeten installeren van WindowsXP. Kon je niet via F8 naar het start-up menu gaan en kiezen voor "Reboot to Last Known Good Configuration"? Dat werkte bij mij in ieder geval wel.
Hoe bevalt de nieuwe OnStream eigenlijk, ik ben een grote tegenstander van OnStream en test op het moment de VXA-2 voor Exabyte. Die Exabyte doet 160 GB per tape bij 12 MB/s (beiden compressed), hoe ver komt die nieuwe OnStream?
Om eerlijk te zijn is dit mijn eerste ervaring met tapedrives voor backup. Een vriend maakte me een aantal maanden geleden attent op het feit dat OnStream beta-testers zocht voor hun USB 2.0 tapedrive. Ik heb me, net als hij, opgegeven en laat ik nou geselecteerd worden als beta-tester en hij niet! >:)

Kreeg die tapedrive thuisgestuurd om hem een jaar lang te testen en mijn bevindingen terug te koppelen, en na dat jaar mag ik hem houden :P. Wel hebben ze om extra inkomsten te genereren mijn email-adres aan derden doorgespeeld, want ik krijg sinds ik me daar opgegeven heb regelmatig spam. :( Maar gelukkig werkt het tegenwoordig best goed, als je onderaan die spam zo'n "unsubscribe" link volgt. In 9 van de 10 keer stoppen ze er ook mee. En anders heb je altijd nog je filter in je email-programma.

Wat die tapedrive betreft, het is dus een extern apparaat, aangesloten op m'n (speciaal hiervoor aangeschafte) USB 2.0 PCI kaart. Backuppen van m'n My Documents folder, of een hele partitie, gaat prima via TapeWare. Ik heb er twee 60GB tapes bijgekregen. Die 60GB is bij 2x compressie overigens. En hij haalt 5 MB/s.

Ik had echter vooraf gehoopt dat het mogelijk zou zijn om de tapedrive meer als opslagmedium te gebruiken. Vergelijkbaar met een DAT tape ofzo. Dat je bv. ISO's of Avi's (DivX) afzonderlijk naar tape kon wegschrijven, en wanneer nodig individuele files weer terug kon halen naar een aan te wijzen plaats op je HDD. Dat je op de tape kunt zoeken / spoelen naar de gezochte file en die weer ophalen.

Die mogelijkheid heb ik in TapeWare in ieder geval niet gevonden, behalve dan door de inhoud van meerdere CDs in een map te zetten, en die map te backuppen. Maar dan moet je bij terugzetten ook weer genoeg ruimte hebben om die hele map in een keer weer terug te zetten. Je kunt niet individuele files daaruit terugzetten voor zover ik kan zien.

Wat die Exabyte drive van jou betreft, hoe is die aangesloten? Intern via IDE/SCSI? Of Extern ook via USB 2.0 of via Firewire? Die specs zijn duidelijk beter dan de OnStream drive, maar daar zal de prijs ook wel naar zijn neem ik aan?

• Haay
Mischien dat die deamon onder XP dus niet helemaal lekker draait, of een lock op de driver zet.
Ik ga er van uit dat TapeWare een lock op de driver zet, en dat toen ik 1Safe had geinstalleerd en gereboot, die twee een conflict hadden om de driver te locken, en dat daardoor XP een blue screen gaf.

• TD-er
Dan zou een reboot met een bootflop en dan de tapeware dll's weghalen toch moeten werken?

En toch een leuke manier van beta testers trekken, een gratis drive in het vooruitzicht stellen.
Waarschijnlijk maakt OnStream voornamelijk winst op de tapes en dan hopen ze natuurlijk dat jullie (betatesters) maar veel tapes gaan aanschaffen.
Persoonlijk zou ik voor zo'n test een schone install doen op een 2e partitie, die snel met ghost oid terug te zetten is.

• delorean7

delorean7

Op dinsdag 16 juli 2002 09:39 schreef Haay het volgende:

Wat die Exabyte drive van jou betreft, hoe is die aangesloten? Intern via IDE/SCSI? Of Extern ook via USB 2.0 of via Firewire? Die specs zijn duidelijk beter dan de OnStream drive, maar daar zal de prijs ook wel naar zijn neem ik aan?
USB 2.0 heeft deze VXA-2 inderdaad niet, in plaats daarvan zijn ze voor firewire gegaan. Een goede keuze wat mij betreft. De versie die ik test is internal LVD maar hij is ook extern te krijgen, binnenkort ook intern IDE en dus firewire.
De prijs zou onder de 1000 euro moeten liggen, maar voor 160 GB op een tape vinnik dat niet al te veel (reken maar eens uit voor bijv. DAT of DLT prijs per GB)

Verwijderd

Dus ik kan beter een VXA aanschaffen dan een Onstream!
Alvast bedankt.
Of welk ander merk?
Pagina: 1