Vriend van mij heeft bovenstaande processor in een chaintech bordje (6LTM2 of zo). Kan je deze zonder problemen op 133 FSB laten draaien ? Tot welke temperatuur is dit allemaal veilig ?
gewoon rustig de FSB opvoeren, stappie voor stappie en kijken wanneer het systeem instabiel wordt. Verders qua temp. tja.. cpu's schijnen tot 80C tekunne draaien maar dat wil je natuurlijk niet.. Verdere oc tricks, in de FaQ
Macconner! | speed 733@1007 :)
Verwijderd
Gaap
Dit is al honderden keren langs geweest. Leer eens zoeken!!!
En welkom bij GoT overigens
Dit is al honderden keren langs geweest. Leer eens zoeken!!!
En welkom bij GoT overigens
Heb gezocht op "pentium III 600 overklokken", maar dat leverde niet het gewenste resultaat op. Heb inmiddels wel www.overclockers.com ontdekt n.a.v. een andere reactie en dat is eigenlijk precies wat ik zocht.
En als je nou eens op P3 OC zoekt.
Of alleen OC, overclock, p3, enzovoort. Je kan wel wat meer zoeken.
Of alleen OC, overclock, p3, enzovoort. Je kan wel wat meer zoeken.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
De belangrijkste vraag is: Is het een PIII 600 Katmai, of is het een PIII 600 coppermine ?
Als het een Katmai is, met 512 Kb off-die cache, dan kan je overklokken wel vergeten. Misschien dat je nog net FSB 105 kan gebruiken, maar niet veel meer.
Als het een coppermine is, met 256 kb on-die cache, dan moet overklokken wel te doen zijn.
Als het een Katmai is, met 512 Kb off-die cache, dan kan je overklokken wel vergeten. Misschien dat je nog net FSB 105 kan gebruiken, maar niet veel meer.
Als het een coppermine is, met 256 kb on-die cache, dan moet overklokken wel te doen zijn.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Met een katmai is de 120 mhz of hoger ook gemakkelijk te halen hoor...Op donderdag 11 juli 2002 12:05 schreef JumpStart het volgende:
De belangrijkste vraag is: Is het een PIII 600 Katmai, of is het een PIII 600 coppermine ?
Het is een 600 E en volgens mij is dat een coppermine. Heb even gezocht op www.overclockers.com en heb daar berichten gezien dat 'ie wel tot 1 gieg kan worden overgeklokt. In hoeverre zijn de postings daar betrouwbaar ?
Niet onwijs betrouwbaar, moet je maar eens kijken wat ze soms met luchtkoeling halen enzo.Op donderdag 11 juli 2002 13:49 schreef LawrdFader het volgende:
Het is een 600 E en volgens mij is dat een coppermine. Heb even gezocht op www.overclocking.com en heb daar berichten gezien dat 'ie wel tot 1 gieg kan worden overgeklokt. In hoeverre zijn de postings daar betrouwbaar ?
Verder heb ik een 700E van 7x100 naar 7x150=1050 gekregen met een golden orb. Dus het is mogelijk. Dat systeem kon posten tot 168Mhz FSB. Op 150 was hij stabiel en kwam er een mooi rond getal uit. Max stabiel was geloof ik 152Mhz FSB
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Pagina: 1