Toon posts:

msi kt3 ultra probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds deze week een msi kt3 ultra (non aru) met een
athlon xp en 512 md ddr. De installatie van win2k was al moeilijk, om de pc op willekeurige momenten crashte (bevroor!!). Ik heb nu een nieuwe 60 gb maxtor (60 gb, 7200 rpm) en in plaats van 1 dimm van 512, 2 van 256 mb (samsung pc 2100). Windows is geinsalleerd, maar als ik een progje wil installeren bevriest de pc in de meeste gevallen. De cpu
temp is dan 51 graden. Ik heb alle instellingen in de bios zo ongeveer geprobeerd. Het liep iets stabieler toen het geheugen op 333 mhz liep (!!!). Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?????
:'(

Verwijderd

Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
300 watt. Dit kan gewoon niet het probleem zijn volgens mij....

Verwijderd

het is een moederbord die geschikt is voor de 333mhz geheuegen. misschien dat je geheugen nie lekker is of natuurlijk je moederbord want een vriend van mij heeft ook een z'n moederbord maar die is perfect heel stabiel. Ik zou tog maar eens met dat moederbord terug gaan

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen heb ik al gewisselt. Het grappige is dat ik nu met de pc zit te werken... zolang ik geen film opzet of prog installeer is er niet veel an de hand. Ik ben al meer mensen tegengekomen met hetzelfde probleem. Maar de oplossingen zijn wisselend en werken bij mij niet.

Verwijderd

het lijkt er toch op dat je voeding het niet kan trekken.
Let ff op dat dit moeder bord een stabiele 5v rail nodig heeft. Ik heb dezelfde config (ongeveer) en moest echt een andere voeding halen. Loopt nu zo stabiel als een huis met een enermax.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n moederbord en heb eerst serieus de bios moeten setupen voor ik verder kon. kan het niet zijn dat je iets vergeten bent te setupen en dat je daarmee windows moeilijk hebt kunnen installeren? msi staat wel bekend voor de minst gebruiksvriendelijke bios iig. veel succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gebeld met msi en er schijnt met de oudere mobo revisies een probleem met Apacer geheugen te zijn. Apacer gebruikt over het algemeen SAMSUNG chips... Dit heb ik ook!!
:( :(

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren het board omgeruild voor een asusa7v333!!!
Loopt als een zonnetje!!!
>:) >:) >:)
Pagina: 1