probleem met instant reboot, maybe mobo prob?!?

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb dus een probleempje, ik speel soms wel eens een spelletje ofzo, warcraft of CS, en dan ineens BAM gaat mijn pc half uit, net alsof ie in standby modus gaat, allebij m'n cd-rom lampjes blijven branden en de monitor is op geen enkele manier aan te krijgen. De reset knop op m'n pc werkt ook niet meer. Als ik dan dus pc uit en aanzet zegt m'n monitor " no connection""ofzo, en me pc start ook niet verder op, gaat wel aan, cd-rom lampjes blijven weer branden. Dan als ik met behulp van een jumper m'n bios gereset heb en ongeveer een half uur ben bezig geweest doet ie het weer, niet meteen na bios reset, maar een tijdje erna. Ik weet niet wat er aan de hand is :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding? Welke videokaart? (is het die GF2MX uit je sig?) Is er iets overgeklokt? (CPU, geheugen/latencies, AGP/PCI, videokaart)

Verwijderd

Ik zou de koeling van je processor maar is nakijken, want het lijkt erop dat je een hitte probleem hebt, dus als het systeem weer is afgekoeld start ie weer op.

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 09:14

M2B

Kan je moederbord zijn, ik had ongeveer hetzelfde probleem alleen mijn reset knop deed het nog :P . Ik had er gewoon een nieuw moederbord ingedouwd en toen deed hij het :o .

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 09:14

M2B

Zit er nog garantie op anders is het zwaar klote, dan is het een duur grapje

• Carnagy
processor is het niet tis een AMD Tbird 800 mhz @ 52 graden max. Waar ik aan d8 is de voeding. Geforce 2 MX is niet overgeklokt of nauwelijks noemenswaardig. Maybe is het de bios, maar dat lijkt me ook weer een beetje raar. enig idee?

• Carnagy
heeft er niemand een idee wat te doen, tis zwaar irritant

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
[offtopic]
CS zuigt
[offtopic]

je moet eff je kabels naalopen van je reset power on power led enz enz ( die dunne gekluerde die van vooruit je kast naar je mobo gaan )

anders zou ik het ook niet weten mayb je koeler van je proc ( proc beveiligd op bepaalde temp ) eff alles nalopen...

bekabeling koelers.. als het daar niet aan ligt mayb je OS (lijkt me niet echt logisch maar kan )

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
ik denk toch dat het je processor koeler is...

check eff voor zekerheid je cpu te warm word...

aangezien je pc een tijdje niet aan gaat ( omdat je cpu moet afkoelen )
en daarna weer wel...

koop eff andere koeler... als ie te heet word :)

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• Carnagy
dat is het niet, volgens mij wordt mij voeding warmer als mijn cpu, ik heb dat progje speedfan 4.02 en die geeft altijd het volgende aan:

Btw me mobo is MSI K7T Pro (ms-6330)

% = graden

Temp1: 47%
Temp2: 38%
Temp3: 21%

Fan 1: 5600 RPM. Amd Tbird mag toch 65% worden, dan heeft ie nog wel een beetje, kan het zo zijn dat als je voeding et warm wordt dat je pc dan uitgaat?

nu heeft ie dus net uitgestaan, 20 min ofzo, als me pc stressed is, is ie ongeveer 50% en op een warme dag 54%

• Carnagy
owh btw en dan nog wat, pc had nu al 2 en een halve dag aangestaan, terwijl ie het soms al na een dag doet
Pagina: 1